Pożyczki z budżetu państwa dla jednostek samorządu terytorialnego
REKLAMA
Jednostce samorządu terytorialnego może zostać udzielona pożyczka z budżetu państwa jeśli:
REKLAMA
- jednostka realizuje postępowanie naprawcze lub przystępuje do jego realizacji i istnieje wysokie prawdopodobieństwo sukcesu postępowania naprawczego,
- jednostka realizuje postępowanie ostrożnościowe lub przystępuje do jego realizacji a zagrożenie wykonania zadań publicznych powstało z przyczyn niezależnych od niej.
Wniosek o udzielenie pożyczki z budżetu państwa powinien zawierać:
- określenie wysokości pożyczki, proponowany termin spłaty i wysokość rat,
- uzasadnienie dla ubiegania się o pożyczkę,
- ogólne informacje o jednostce samorządu, władze jednostki, dane osób reprezentujących oraz szczegóły rachunku bankowego.
Do wniosku dołącza się m.in.:
- uchwałę w sprawie przyjęcia programu postępowania naprawczego, lub ostrożnościowego, oraz szczegółowy program postępowania,
- uchwałę w sprawie zaciągnięcia pożyczki z budżetu państwa,
- uchwałę budżetową lub odesłanie do dziennika wojewódzkiego w którym została ogłoszona,
- uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,
- informację o stanie mienia komunalnego,
- opinie regionalnej izby obrachunkowej.
- wykaz aktualnych zobowiązań jednostki.
Pożyczka i odsetki nie podlegają umorzeniu, jeżeli więc jednostka samorządu nie spłaci zobowiązania w terminie, kwota należna może zostać potrącona z subwencji ogólnej przeznaczonej dla jednostki.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 23 grudnia 2010 r. w sprawie pożyczek z budżetu państwa udzielanych jednostkom samorządu terytorialnego w ramach postępowań ostrożnościowych lub naprawczych (Dz.U. Nr 257, Poz. 1730) obowiązuje od 1 stycznia 2011 r.
Czytaj także: Pożyczki dla samorządów na realizację programu rozwoju obszarów wiejskich>>
Samorzad.infor.pl
REKLAMA
REKLAMA