MEN: wzór karty indywidualnych potrzeb ucznia i planu działań wspierających
REKLAMA
Na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej ukazał się komunikat dotyczący realizowania przez szkoły obowiązku zapewnienia dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej. „Zespołowe planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży w przedszkolu, szkole i placówce przez nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, potwierdzone zostaje wpisem ustaleń do zakładanej karty indywidualnych potrzeb ucznia – przypomina MEN.
REKLAMA
Natomiast działania adresowane do ucznia lub grupy uczniów zapisane zostają w planie działań wspierających.
REKLAMA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach określa jedynie zawartość karty indywidualnych potrzeb ucznia i planu działań wspierających. Ministerstwo Edukacji Narodowej przygotowało więc wzory dokumentów proponowanych do wykorzystania.
Nie oznacza to, oczywiście - pisze resort - że szkoła nie może wypracować własnej karty czy planu, dostosowanych do jej potrzeb. Zamieszczone propozycje podkreślają prostą i krótką formę, pozwalającą zawrzeć najistotniejsze - z punktu widzenia wsparcia udzielanego dziecku - informacje.”
Wzory karty indywidualnych potrzeb ucznia i planu działań wspierających do pobrania ze strony www.men.gov.pl>>
REKLAMA
REKLAMA