Turystyka - rusza kampania "Nasze kujawsko-pomorskie"
REKLAMA
Intencją organizatorów kampanii jest przekonanie mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego, że powinni odkrywać i zachęcać innych do poznania miejscowych atrakcji turystycznych i walorów przyrody.
REKLAMA
Kapania rozpocznie się w centrum Bydgoszczy, na Wyspie Młyńskiej, położonej pomiędzy głównym nurtem Brdy i jej odnogą Młynówką. Podczas imprezy zaprezentują się parki krajobrazowe i ośrodki edukacji ekologicznej, odbędą się występy zespołów regionalnych, pokazy mody i konkursy.
Na wyspę zawitają też uczestnicy zlotu turystycznego. Spodziewanych ponad tysiąc uczestników rajdów pieszych i rowerowych, a także spływu kajakowego.
REKLAMA
Kampania "Nasze kujawsko-pomorskie" potrwa do 2013 r., a w jej ramach zostanie zorganizowanych 10 imprez. Przewidziano także przygotowanie licznych publikacji promocyjnych, map przyrodniczych, gier edukacyjnych, multimedialnych pomocy dydaktycznych dla uczniów. Obędzie się osiem konferencji dla samorządów.
Partnerem samorządu województwa w realizacji projektu będą dyrekcje parków krajobrazowych. Kampania będzie kosztować 2 miliony złotych, z czego dwie trzecie stanowić będą środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Z badań przeprowadzonych przez Kujawsko-Pomorską Organizację Turystyczną i Uniwersytet Mikołaja Kopernika wynika, że mieszkańcy województwa stanowią prawie 40 proc. ruchu turystycznego w regionie; są także drugim - po internecie - źródłem informacji o regionie dla turystów z innych stron. (PAP)
REKLAMA
REKLAMA