reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > MEN: Cyfrowa szkoła jedną z najważniejszych decyzji w roku 2011/2012

MEN: Cyfrowa szkoła jedną z najważniejszych decyzji w roku 2011/2012

Wdrożenie programu Cyfrowa Szkoła oraz przedłużenie o dwa lata okresu, w którym rodzice podejmują decyzję o posłaniu do szkoły 6-latka to najważniejsze decyzje minister edukacji Krystyny Szumilas w roku szkolnym 2011/2012 - można przeczytać na stronie MEN.

W związku z końcem roku szkolnego na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej znalazło się jego podsumowanie. Według MEN był to "rok, w którym władze oświatowe skoncentrowały się na spokojnym wdrażaniu przyjętych wcześniej rozwiązań".

W pięciostronicowym dokumencie na pierwszym miejscu wśród wydarzeń roku wymieniono i opisano uruchomienie rządowego programu Cyfrowa Szkoła, którego założeniem jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. Pilotaż programu, rozpoczęty w kwietniu 2012 r. potrwa do końca sierpnia 2013 r. Weźmie w nim udział ok. 400 szkół. Docelowy program ma być realizowany od 2014 r.

Na drugim miejscu w podsumowaniu znalazła się decyzja o przedłużeniu o dwa lata okresu, w którym o rozpoczęciu przez dziecko sześcioletnie edukacji szkolnej decydują rodzice. Oznacza to, że do 2014 roku będą oni tak, jak dotychczas, decydować o posłaniu do szkoły dzieci urodzonych w latach 2006 i 2007.

Objęcie obowiązkiem szkolnym wszystkich dzieci sześcioletnich nastąpi od 1 września 2014 roku. Dodatkowe dwa lata mają pomóc niektórym samorządom do lepszego przygotowania szkół na przyjęcie młodszych uczniów.

Na kolejnych miejscach w podsumowaniu znalazły się: powstanie Forum Rodziców przy ministrze edukacji narodowej i przeprowadzenie po raz pierwszy egzaminu gimnazjalnego w nowej formule. Egzamin nadal składa się z trzech części: egzaminu z wiedzy humanistycznej, egzaminu z wiedzy matematyczno-przyrodniczej i egzaminu z języka obcego; wyodrębnione jednak zostały zadania z języka polskiego i matematyki, po to, by można było osobno ocenić umiejętności i wiedzę z tych przedmiotów.

W dokumencie wyszczególniono także wydanie nowego rozporządzenia o ramowych planach nauczania. Związane jest to z kolejnym etapem wdrażania nowej podstawy programowej nauczania, która od 1 września 2012 r. będzie obowiązywać w szkołach ponadgimnazjalnych. Zgodnie z nową podstawą programową w tych typach szkół (z wyjątkiem zasadniczej szkoły zawodowej i szkoły policealnej) przedmioty obowiązkowe mogą być nauczane w zakresie podstawowym lub w zakresie rozszerzonym.

W liceum ogólnokształcącym uczeń będzie miał obowiązek wyboru od 2 do 4 przedmiotów, spośród proponowanych przez szkołę przedmiotów ujętych w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym, przy czym co najmniej jednym z tych przedmiotów musi być: historia, biologia, geografia, fizyka lub chemia.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Pracodawca w kryzysie (PDF)49.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

INDOS SA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama