REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarobki w CBA 2023. Ile zarabiają szefowie, dyrektorzy, kierownicy i agenci?

Zarobki w CBA 2023. Ile zarabiają szefowie, dyrektorzy, kierownicy i agenci?
Zarobki w CBA 2023. Ile zarabiają szefowie, dyrektorzy, kierownicy i agenci?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ile zarabiają funkcjonariusze Centralnego Biura Antykorupcyjnego? Sprawdziliśmy. Właśnie otrzymali inflacyjną podwyżkę ze skutkiem od 1 marca 2023 roku.

Zarobki w CBA

Zarobki kierownictwa i innych funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego są określone w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 6 października 2010 r. w sprawie stawek uposażenia zasadniczego na poszczególnych stanowiskach służbowych funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego oraz wzrostu uposażenia zasadniczego z tytułu wysługi lat (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 2396). 

Stawki uposażenia zasadniczego funkcjonariuszy CBA określa tabela, stanowiąca załącznik do tego rozporządzenia. Aktualna tabela prezentuje się następująco:

REKLAMA

REKLAMA

Lp.

Stanowisko służbowe

Stawka uposażenia zasadniczego w złotych

1

Szef CBA

13 500-14 500

2

zastępca Szefa CBA

10 500-13 000

3

dyrektor departamentu, dyrektor biura, dyrektor delegatury

8500-9900

4

zastępca dyrektora departamentu, zastępca dyrektora biura, zastępca dyrektora delegatury

7900-9300

5

doradca Szefa CBA

7500-9900

6

główny ekspert

7500-9900

7

naczelnik wydziału

7500-8800

8

kierownik referatu

6700-8600

9

zastępca naczelnika wydziału

6500-8400

10

kierownik sekcji

6100-7900

11

ekspert, audytor wewnętrzny, główny księgowy, radca prawny

6100-8400

12

agent specjalny

7000-7800

13

starszy agent

6400-6950

14

agent

5800-6350

15

młodszy agent

5400-5750

16

specjalista

5100-5350

17

młodszy specjalista

4800-5050

18

inspektor

4500-4750

19

młodszy inspektor

4200-4450

Co istotne uposażenie zasadnicze funkcjonariusza CBA wzrasta z tytułu wysługi lat o 5% po 5 latach służby i o dalszy 1% za każdy następny rok służby, aż do wysokości 35% po 35 latach służby Podstawę wzrostu uposażenia zasadniczego funkcjonariuszy CBA z tytułu wysługi lat stanowi stawka uposażenia zasadniczego na poszczególnych stanowiskach służbowych. Zaś kwotę wzrostu uposażenia zasadniczego funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego zaokrągla się do 10 groszy w górę.

Podwyżka uposażeń ze skutkiem od 1 marca 2023 r.

Wyżej wymienione stawki zostały właśnie podwyższone o 7,8 procent (tj. planowany średnioroczny wskaźnik wzrostu wynagrodzeń w sferze budżetowej na 2023 rok) przez rozporządzenie prezesa Rady Ministrów z 13 września 2023 r. (Dz. U. z 18 września 2023r. poz. 1907).

Stawki uposażenia zasadniczego funkcjonariuszy CBA zostały w tym rozporządzeniu podniesione o 7,8% i zaokrąglone do 50 zł, przy czym dolna wartość przewidziana dla danego stanowiska została zaokrąglona w dół, a górna w górę. Taki sposób podwyżki pozwolił na zmianę uposażenia każdego funkcjonariusza o dokładnie 7,8%, bez konieczności zmiany innych parametrów uposażenia lub przenoszenia na inne stanowisko służbowe. 

Co bardzo ważne (mimo, że ww. rozporządzenie wejdzie w życie 19 października 2023 r.), stawki określone w nowym rozporządzeniu stosuje się od 1 marca 2023 r. 

Poniżej podwyższone stawki uposażenia zasadniczego funkcjonariuszy CBA wynikające z rozporządzenia z 13 września br.:

REKLAMA

Lp.

Stanowisko służbowe

Stawka uposażenia zasadniczego

w złotych

1

Szef CBA

14 550-15 650

2

zastępca Szefa CBA

11 300-14 050

3

dyrektor departamentu, dyrektor biura, dyrektor delegatury

9150-10 700

4

zastępca dyrektora departamentu, zastępca dyrektora biura, zastępca dyrektora delegatury

8500-10 050

5

doradca Szefa CBA

8050-10 700

6

główny ekspert

8050-10 700

7

naczelnik wydziału

8050-9500

8

kierownik referatu

7200-9300

9

zastępca naczelnika wydziału

7000-9100

10

kierownik sekcji

6550-8550

11

ekspert, audytor wewnętrzny, główny księgowy, radca prawny

6550-9100

12

agent specjalny

7500-8450

13

starszy agent

6850-7500

14

agent

6250-6850

15

młodszy agent

5800-6200

16

specjalista

5450-5800

17

młodszy specjalista

5150-5450

18

inspektor

4850-5150

19

młodszy inspektor

4500-4800

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Nie tylko „rury i oczyszczalnie”: FENX.01.03 Gospodarka wodno-ściekowa - szansa na prawdziwie nowoczesną gospodarkę wodno-ściekową. Jak uzyskać dotację?

Nowy nabór FENX.01.03 Gospodarka wodno-ściekowa to nie tylko dotacje na kanalizację i oczyszczalnie. To okazja, żeby uporządkować całą gospodarkę wodno-ściekową w aglomeracjach ≥ 15 000 RLM, wzmocnić odporność na zmiany klimatu, ograniczyć koszty energii i straty wody – z dofinansowaniem nawet do 70% kosztów kwalifikowanych.

Najdroższe śmieci w Polsce? Jak wrocławianie dopłacają do dumpingu cenowego na innych rynkach

Wrocław od kilku lat znajduje się w ścisłej czołówce najdroższych miast w Polsce pod względem opłat za odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Tłem obecnej drożyzny był głośny, ciągnący się miesiącami przetarg na obsługę systemu, w którym złożone przez firmy oferty przekroczyły możliwości finansowe miasta – roczne koszty miały sięgnąć ponad 500 mln zł, czyli około 300 mln zł więcej niż w poprzednim budżecie. Oferenci wysłali około 250 pytań dotyczących specyfikacji, złożono kilkadziesiąt odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej oraz skarg, które do dziś rozstrzygane są przez sądy. Unieważnienie przetargu uratowało wrocławian przed natychmiastową, drastyczną podwyżką, ale na pewno nie rozwiązało problemu.

Inwestycje infrastrukturalne. Nie ma tuneli drogowych i kolejowych bez inżynierów i narzędzi geodezyjnych [WYWIAD]

Praktyka zawodowa geodety jest służbą publiczną, bardzo ważną w kontekście projektów infrastrukturalnych, realizowanych przy współudziale specjalistów innych branż, m.in. inżynierów budownictwa, transportu, energetyki, hydrotechniki czy tunelowania. Dr hab. inż. Tomasz Lipecki z Wydziału Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, członek Komitetu Naukowego GeoConnect Expo – międzynarodowych, targów geodezyjnych, które odbędą się 14-15 kwietnia 2026 w Kielcach, o roli geodezji w projektach infrastrukturalnych oraz o istocie i misji zawodu geodety rozmawia z Wiceprezesem Geodezyjnej Izby Gospodarczej Dariuszem Tomaszewskim z firmy GEOPRZEM.

W urzędach dodatkowe 13 dni urlopu. Do wykorzystania w 6 miesięcy. I 2 modele skróconego czasu pracy

Mniej godzin w pracy i dłuższe urlopy dla pracowników samorządowych oraz inwestycje w nowe technologie usprawniające obsługę mieszkańców planują jednostki samorządu terytorialnego w ramach pilotażu skróconego czasu pracy.

REKLAMA

Chcą zakazu wydawania prasy przez samorządy: "to tuba propagandowa lokalnych włodarzy". Dlaczego wykreślono przepisy z projektu nowej ustawy medialnej?

Organizacje skupiające wydawców prasy i innych mediów lokalnych wydały wspólne oświadczenie w sprawie projektu ustawy o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji oraz niektórych innych ustaw. Skrytykowali wykreślenie z tego projektu przepisów ograniczająych wydawanie prasy przez samorządy. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego odpowiada, że pracuje nad nowym programem wsparcia dla mediów lokalnych.

Świąteczne wydatki gmin pod lupą. Ekspert: RIO sprawdza uzasadnienie, nie estetykę iluminacji

Grudzień to dla samorządów okres wzmożonej organizacji jarmarków, iluminacji, koncertów oraz wydarzeń integracyjnych. Choć takie inicjatywy są w pełni dopuszczalne, gminy muszą pamiętać, że dla organów nadzoru – RIO czy NIK – kluczowe jest nie to, czy dekoracje podobają się mieszkańcom, lecz czy ich finansowanie ma jasną podstawę prawną i zostało właściwie udokumentowane. Mec. Bartłomiej Tkaczyk, specjalista ds. obsługi samorządów i partner w kancelarii LEGALLY.SMART, przypomina najważniejsze zasady bezpiecznego planowania, a także realizowania świątecznych wydatków.

Polska zwolniona z mechanizmu relokacji w UE. Nie musimy przyjmować migrantów [Pakt migracyjny]

Szef MSWiA: państwa członkowskie zgodziły się na zwolnienie Polski z obowiązku przyjmowania migrantów. Nie dotyczy nas mechanizm solidarnościowy w ramach paktu migracyjnego. Polska nie będzie musiała płacić rekompensaty finansowej.

223 przegrane przez ZUS spory z emerytami w sądach powszechnych w sprawach dot. wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. SK 140/20, w tym 52 prawomocne

ZUS przegrywa w sądach - 223 przegrane przez ZUS spory z emerytami w sądach powszechnych w sprawach dot. wyroku TK z 4 czerwca 2024 r. SK 140/20, w tym 52 prawomocne. Już wydane wyroki można znaleźć w pierwszej w Polsce wyszukiwarki wyroków.

REKLAMA

Ministerstwo Finansów nie żąda zapłaty za postój w strefie zastrzeżonej. Taki mail to fake i próba oszustwa!

Ministerstwo Finansów ostrzega przed próbami oszustów w wiadomościach rzekomo pochodzących z MF. Oszuści podszywają się pod Ministerstwo Finansów żądając zapłaty za postój w strefie zastrzeżonej. Ministerstwo Finansów nie jest nadawcą wiadomości tego typu. Może to być próba wyłudzenia danych lub środków finansowych. Trzeba patrzeć na adres nadawcy e-maila. Jeśli nie kończy się na „gov.pl”, a wiadomość dotyczy spraw urzędowych, konieczna jest większa czujność.

Olejomat - o co tu chodzi? Już działa 100 olejomatów w Polsce i pierwszy w Warszawie

O co chodzi z olejomatami? W Polsce jest już 100 olejomatów. Właśnie stanął pierwszy w Warszawie przy Centrum Handlowym Wola Park. Jak obsługiwać punkty zbiórki UCO? Gromadzone punkty można wymieniać na nagrody. Jakie?

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA