reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Warszawskie inwestycje z unijnym dofinansowaniem

Warszawskie inwestycje z unijnym dofinansowaniem

SKM w Warszawie, Tramwaje Warszawskie, Metro Warszawskie i Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" - to najwięksi beneficjenci Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Największą inwestycją realizowaną dzięki dotacjom UE za pośrednictwem CUPT w Warszawie jest projekt, który realizuje Metro Warszawskie wspólnie z Miastem Stołecznym Warszawa. Obejmuje on budowę II linii metra, a dokładnie prace przygotowawcze, stworzenie projektu i budowę odcinka centralnego wraz z zakupem taboru.

Całkowity koszt tego przedsięwzięcia wynosi ok. 6 mld zł, z czego dofinansowanie z UE - ok. 3 mld zł. Metro kupi dla tej linii 35 nowych pociągów jednowagonowych. Ze względu na problemy związane z sierpniową awarią na budowie stacji Powiśle, która została zalana, oddanie inwestycji, planowane na przełom maja i czerwca 2013 r., może opóźnić się nawet o 4 miesiące.

SKM realizuje projekt, który przewiduje zakup 13 nowych pociągów dla obsługi połączenia Lotniska Okęcie z centrum Warszawy oraz przez Dworzec Warszawa Wschodnia z Sulejówkiem i Legionowem. Całkowity koszt realizacji projektu, zgodnie umową o dofinansowanie, wynosi ponad 372 mln zł, z czego dofinansowanie z Funduszu Spójności UE wynosi ponad 177 mln zł. Ostateczne rozliczenie projektu nastąpi w 2014 r. po zakończeniu trzyletniego okresu gwarancyjnego pojazdów przez dostawcę, tj. firmę PESA z Bydgoszczy.

Projekt Tramwajów Warszawskich zakłada modernizację trasy tramwajowej Dworzec Wileński - Stadion Narodowy - Rondo Waszyngtona wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych. Cały proces ma się zakończyć w 2014 roku, a jego koszty to ok. 368 mln zł, z czego kwota dofinansowania wynosi ok. 175 mln zł. Tramwaje mają jeździć szybciej i emitować mniej hałasu. Perony będą dłuższe, bardziej wygodne i wyposażone w pochylnie ułatwiające dotarcie do przystanku osobom niepełnosprawnym.

Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" zrealizowało już jeden z dwóch projektów dofinansowanych z Funduszu Rozwoju Regionalnego. Kupiono urządzenia do zimowego utrzymania portu Chopina. Koszt tego zadania wynosi 23,1 mln zł, z czego ok. 19,6 mln - to fundusze unijne. Lotnisko otrzymało 10 zestawów odśnieżających i zraszarkę środków chemicznych do odladzania nawierzchni lotniskowych.

Druga umowa portu z Centrum Unijnych Projektów Transportowych zakłada zakup sprzętu operacyjnego dla lotniskowej straży pożarnej. Wartość tej umowy wynosi 10,95 mln zł, z czego 8,5 mln zł finansuje UE. Chodzi o zakup dwóch pojazdów ratowniczo-gaśniczych, które zastąpią już wyeksploatowane (mają zostać dostarczone w listopadzie 2012 r.), a także zestawu do usuwania unieruchomionych samolotów.

CUPT to instytucja zarządzająca środkami unijnymi przeznaczonymi na transport w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Centrum odpowiada za wykorzystanie do roku 2015 ponad 19 mld euro na realizację projektów z dziedziny transportu. Pomaga również beneficjentom przygotować projekty, ocenia wnioski od dofinansowanie i rozlicza je. (PAP)

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Aneta Liszka

trenerka i konsultantka międzykulturowa, trenerka biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama