REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyniki konkursu „Młodzież o członkostwie Polski w Unii Europejskiej”

Polska-Unia fot. fotolia
Polska-Unia fot. fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiamy wyniki konkursu „Młodzież o członkostwie Polski w Unii Europejskiej”. W odpowiedzi na ogłoszenie konkursu nadesłano 35 prac.
  1. Jak się żyło dawniej w Chmielnie, Karol Laskowski, Zespół Szkół - Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Chmielnie.
  2. My a Unia Europejska, Maria Świątkowska, Zespół Szkół - Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Chmielnie.
  3. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Patrycja Tłuczkiewicz, Zespół Szkół w Ożarowie im. Marii Skłodowskiej-Curie
  4. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Klara Grossman, Prywatne Liceum Ogólnokształcące Sióstr Niepokalanek im. Matki Bożej Częstochowskiej, Szymanów
  5. Młodzież o członkostwie Polski w UE - udział w młodzieżowej wymianie międzynarodowej w ramach krajów UE i państw aspirujących, Weronika Michalik, Daria Krawczyk, Robert Żelichowski, Wojciech Woźniak, Anna Jurkiewicz, III Liceum Ogólnokształcące w Dąbrowie Górniczej.
  6. Campania felix, Weronika Bunij, II Liceum Ogólnokształcące w Świdnicy.
  7. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Julia Majewska, projekt Klubu Europejskiego, Somianka.
  8. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Julia Dana, Somianka.
  9. Wymiana międzynarodowa do Włoch, Sebastian Świerzowski, Zespół Szkół Technicznych im. Wincentego Pola w Gorlicach.
  10. Językowy skok w bok, Mateusz Roman, Zespół Szkół Technicznych im. Wincentego Pola w Gorlicach.
  11. Sami w Europie, Kacper Bałasz , Liceum Ogólnokształcące, Orneta.
  12. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Ewelina Trójniak, Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5, Kielce.
  13. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Arletta Burdek, Zespół Szkół w Starych Bogaczowicach.
  14. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Marlena Kaliszewska, Zespół Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich w Chełmie.
  15. Moje pierwsze wybory do PE - dlaczego głosuję?, Eliza Huzar, Zespół Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich w Chełmie.
  16. Moje pierwsze wybory do PE - dlaczego głosuję?, Aleksandra Mastalerz, Beata Błaszczak, Zespół Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich w Chełmie.
  17. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Wiktoria Gmurska, Prywatne Liceum Ogólnokształcące Sióstr Niepokalanek im. Matki Bożej Częstochowskiej, Szymanów.
  18. Otwarte drzwi Unii Europejskiej, Beata Krzemińska, Prywatne Liceum Ogólnokształcące Sióstr Niepokalanek im. Matki Bożej Częstochowskiej, Szymanów.
  19. Młodzież o członkostwie Polski w UE, Katarzyna Anioł, Prywatne Liceum Ogólnokształcące Sióstr Niepokalanek im. Matki Bożej Częstochowskiej, Szymanów.
  20. Udział w młodzieżowej wymianie międzynarodowej w ramach krajów UE i państw aspirujących, Karolina Bałaban, Gimnazjum nr 19 w Lublinie.
  21. Moja szkolna zagraniczna przygoda, Magdalena Blacha, 6 Liceum Ogólnokształcące w Lublinie.
  22. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Jakub Mozgawa, Gimnazjum nr 10 w Lublinie.
  23. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Izabella Siemion, 5 Liceum Ogólnokształcące w Lublinie.
  24. Udział w młodzieżowej wymianie międzynarodowej w ramach krajów UE i państw aspirujących, Aleksandra Bot, 5 Liceum Ogólnokształcące w Lublinie.
  25. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Weronika Kulbaka, 5 Liceum Ogólnokształcące w Lublinie.
  26. Co by było gdyby... Polska w Unii to spełnione marzenia, Marta Gonszczyk, Miejskie Gimnazjum nr 2, Piekary Śląskie.
  27. Obchody 10-lecia członkostwa Polski w UE w mojej miejscowości, Martyna Zajdlicz, Zespół Szkół Kształcenia Rolniczego w Sandomierzu.
  28. Okno na świat (Jak żyło się w Polsce przed wejściem do UE) Krzysztof Andrulonis, Publiczne Gimnazjum Przecław.
  29. Bądź wierny Idź (Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej), Miłosz Wilgucki, 2 Liceum Ogólnokształcące, Przemyśl.
  30. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Alicja Karbowniczek, Publiczne Gimnazjum Samorządowe w Wielgusie.
  31. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Jakub Brzozowski, Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Pile.
  32. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Kornelia Lipa, Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Pile.
  33. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Paulina Cieślik, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Pile.
  34. Udział w młodzieżowej wymianie międzynarodowej w ramach krajów UE i państw aspirujących, Kinga Wawrzyniak, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Pile.
  35. Matka wspólnoty, Aneta Kut, Gimnazjum nr 11 w Rzeszowie.

Spośród nadesłanych materiałów 4 nie spełniały kryteriów formalnych konkursu:

REKLAMA

REKLAMA

  1. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Klara Grossman, Prywatne Liceum Ogólnokształcące Sióstr Niepokalanek im. Matki Bożej Częstochowskiej, Szymanów.
  2. Moje pierwsze wybory do PE - dlaczego głosuję?, Aleksandra Mastalerz, Beata Błaszczak, Zespół Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich w Chełmie.
  3. Udział w młodzieżowej wymianie międzynarodowej w ramach krajów UE i państw aspirujących, Aleksandra Bot, 5 Liceum Ogólnokształcące w Lublinie.
  4. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Alicja Karbowniczek, Publiczne Gimnazjum Samorządowe w Wielgusie.

O przyczynach odrzucenia autorzy prac zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną, na podane w zgłoszeniach adresy.

Laureatami konkursuMłodzież o członkostwie Polski w Unii Europejskiej” zostali:

  1. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Arletta Burdek, Zespół Szkół w Starych Bogaczowicach.
  2. Matka wspólnoty, Aneta Kut, Gimnazjum nr 11 w Rzeszowie.
  3. Bądź wierny Idź (Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej ?), Miłosz Wilgucki, 2 Liceum Ogólnokształcące Przemyśl.
  4. Udział w młodzieżowej wymianie międzynarodowej w ramach krajów UE i państw aspirujących, Karolina Bałaban, Gimnazjum nr 19 w Lublinie.
  5. Co by było gdyby... Polska w Unii to spełnione marzenia, Marta Gonszczyk, Miejskie Gimnazjum nr 2, Piekary Śląskie.
  6. Moja szkolna zagraniczna przygoda, Magdalena Blacha, 6 Liceum Ogólnokształcące w Lublinie.

Prace zostaną opublikowane w Samorządzie Miejskim, dodatku do Gazety Samorządu i Administracji, data wydawnicza: 5 grudnia 2014, nr 23. Autorzy prac otrzymają nagrody rzeczowe.

REKLAMA

Jury konkursu zdecydowało także o wyróżnieniu i publikacji 4 prac.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Moje pierwsze wybory do PE - dlaczego głosuję?, Eliza Huzar, Zespół Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich w Chełmie.
  2. Campania felix, Weronika Bunij, II Liceum Ogólnokształcące w Świdnicy.
  3. Jak żyło się w Polsce przed wejściem do Unii Europejskiej, Marlena Kaliszewska, Zespół Szkół Gastronomicznych i Hotelarskich w Chełmie.
  4. Obchody 10-lecia członkostwa Polski w UE w mojej miejscowości, Martyna Zajdlicz, Zespół Szkół Kształcenia Rolniczego w Sandomierzu.

Członkowie jury wytypowali także 4 prace, których fragmenty wykorzystane zostaną w artykule wstępnym w wydaniu specjalnym „Samorządu Miejskiego”. Autorami prac są: Krzysztof Andrulonis, Katarzyna Anioł, Weronika Kulbaka oraz Maria Świątkowska.

Wyniki do pobrania w formacie PDF

Decyzją jury

Warszawa, 23 października 2014 r.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Brakuje 800 tys. zł na start Domu dla Młodych Mam w wieku 18 i 19 lat będących w ciąży lub z małymi dziećmi

Dom dla Młodych Mam w wieku 18 i 19 lat będących w ciąży lub z małymi dziećmi nie może wystartować. Brakuje 800 tys. zł na roczne utrzymanie miejsca. Tymczasem budynek jest gotowy do zamieszkania przez pierwsze osoby.

Inne zasady dla rolników w piątki i w soboty, a inne w pozostałe dni tygodnia. Kiedy i dlaczego mogą skorzystać ze zwolnienia podatkowego?

Produkty prosto od rolnika – czy to tylko hasło reklamowe, czy rzeczywista potrzeba? Jak wskazują doświadczenia ostatnich lat, raczej to drugie. Od czasu gdy gminy zostały obciążone obowiązkiem ułatwiania rolnikom prowadzenia handlu, taką potrzebę można łatwiej zrealizować.

Dalej nie ma żłobków aż w 114 gminach na Mazowszu. Jak rozwiązać ten problem? Program „Aktywny dzienny opiekun w gminie 2026”

Nie ma żłobków aż w 114 gminach na Mazowszu. Jak można to rozwiązać? Wiceministra rodziny Aleksandra Gajewska proponuje, aby samorządy startowały do programu „Aktywny dzienny opiekun w gminie 2026”. Można uzyskać 300 tys. na miejsca żłobkowe i 8 tys. na ich utrzymanie. Do kiedy można składać wnioski?

Co nam grozi gdy Prezydent skieruje do TK ustawę budżetową? Budżet państwa jako zakładnik sporu politycznego

W ostatnich dniach prawdziwą burzę wywołały słowa Prezydenta, który zadeklarował, że „jest gotów podjąć każdą decyzję” w sprawie ustawy budżetowej. Ceną za rozszerzenie konfliktu politycznego na obszar budżetu może być integralność państwa - pisze Michał Ostrowski, ekspert Instytutu Podatków i Finansów Publicznych.

REKLAMA

Fundusz Autobusowy w 2026 r.: 75 mln zł dla samorządów z województwa małopolskiego. Wnioski do 5 grudnia

Wnioski o dofinansowanie przewozów autobusowych w 2026 roku w samorządach województwa małopolskiego można składać do 5 grudnia 2025 roku. Na działania wieloletnie przeznacza się prawie 75 mln zł.

Autonomia samorządu pod presją przepisów. Granice samodzielności JST w ochronie zabytków

Choć samorząd terytorialny od 35 lat stanowi trzon lokalnej administracji publicznej, to w obszarze ochrony zabytków jego możliwości działania są wyraźnie ograniczone. Wynika to nie z ocen czy praktyk, ale z samej konstrukcji przepisów, które powierzają zasadnicze władztwo organom administracji rządowej. Warto więc przyjrzeć się, jak ustawodawca wyznacza granice samodzielności jednostek samorządu terytorialnego (JST) w tym szczególnym sektorze.

Rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień" [MZ]

Już jest rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień". Komisja Oceny Projektów wybrała 5 wniosków do dofinansowania.

Wyższe dodatki stażowe i nagrody jubileuszowe. Kto skorzysta na zmianach w 2026 r.?

Na zwiększeniu stażu pracy uwzględnianego przy świadczeniach pracowniczych zyska m.in. wielu nauczycieli i pracowników samorządowych. Dla samorządów konieczność wypłaty wyższych nagród jubileuszowych, świadczeń urlopowych, dodatków stażowych i odpraw będzie nowym obciążeniem.

REKLAMA

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej pozwala na lepsze zarządzanie jego majątkiem i finansami. To nie prywatyzacja ani oddanie szpitala w obce ręce

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej nie jest zjawiskiem nowym ani wyjątkowym dla Polski - to powszechny, od lat stosowany na świecie model transformacji szpitalnictwa, który w odpowiednio zaplanowanym kontekście potrafi przywrócić płynność, uratować miejsca pracy i nadać nowy impuls rozwojowy placówkom ochrony zdrowia. W istocie nie mówimy o prywatyzacji ani o oddaniu szpitala w obce ręce – lecz o zmianie sposobu zarządzania majątkiem i przepływem kapitału, która pozwala na zachowanie misji publicznej, przy jednoczesnym wprowadzeniu profesjonalnych metod zarządzania finansami i inwestycjami. W ujęciu systemowym dzierżawa powinna być traktowana nie jako prywatyzacja, lecz jako instrument modernizacji infrastruktury zdrowotnej – rozwiązanie pragmatyczne, które pozwala utrzymać publiczny charakter systemu, a jednocześnie otwiera go na nowoczesne formy finansowania. To mechanizm, który łączy interes publiczny z logiką biznesową, a jego skuteczność potwierdzają dane z rynków zagranicznych.

Gorzów Wlkp. uruchamia nową farmę fotowoltaiczną. Oszczędności 570 tys. zł rocznie i wyższy udział OZE w PWiK

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (PWiK) w Gorzowie Wlkp. zakończyło budowę szóstej instalacji fotowoltaicznej. Farma kosztowała 2,2 mln zł i powstała na terenie oczyszczalni ścieków przy ul. Kostrzyńskiej – poinformował rzecznik Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. Wiesław Ciepiela.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA