REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skorzystać z gwarancji na laptopa dla czwartoklasistów?

Tomasz Król
prawnik - prawo pracy, cywilne, gospodarcze, administracyjne, podatki, ubezpieczenia społeczne, sektor publiczny
Jak skorzystać z gwarancji na laptopa dla czwartoklasistów?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Wiemy już jakie są zasady korzystania z gwarancji na laptopy. Sprawdź, co musisz zrobić, aby laptop syna/córki został naprawiony. 

Zgłoszenia wad laptopa będą dokonywane przez organ prowadzący lub szkołę, do której przekazano sprzęt - rodzic przekazuje więc informacje o usterce szkole, a ta ma załatwić sprawę. Zgłoszenie awarii, to jedyna aktywność rodzica. 

REKLAMA

REKLAMA

Czas reakcji na zgłoszenie awarii lub usterki nie powinien być dłuższy niż jeden dzień roboczy. Naprawa powinna być zrealizowana w miejscu użytkowania komputera przenośnego (zestawu) w ciągu 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia. W przypadku braku możliwości naprawy w tym terminie powinno być zapewnione urządzenie zastępcze o równoważnych parametrach.

Podstawowe warunki gwarancji i rękojmi darmowych laptopów dla uczniów IV klas

Są one następujące:

  1. Usługa gwarancyjna będzie świadczona w szkole, do której został przekazany laptop, a jeśli naprawa w szkole będzie niemożliwa – usługa gwarancyjna będzie świadczona w systemie door-to-door.
  2. Zgłoszenia wad laptopa będą dokonywane przez organ prowadzący lub szkołę, do której przekazano sprzęt - rodzic przekazuje więc informacje o usterce szkole, a ta ma załatwić sprawę.
  3. Jeśli czas usunięcia wady będzie przekraczał 5 dni roboczych lub w momencie zgłoszenia wady będzie wiadome, iż naprawa przekroczy 5 dni roboczych, Wykonawca niezwłocznie dostarczy do szkoły na czas naprawy sprzęt zastępczy o nie gorszych parametrach technicznych
  4. Okres rękojmi wynosi minimum 36 miesięcy, liczony od dnia podpisania Protokołu Odbioru Końcowego przez strony bez uwag i zastrzeżeń. Jest niezależny od gwarancji również wynoszącej 36 miesięcy. 

Jakie są warunki gwarancji i rękojmi darmowych laptopów dla uczniów IV klas - szczegóły

  1. Wykonawca gwarantuje, że dostarczony Sprzęt jest fabrycznie nowy, nieużywany, kompletny, wysokiej jakości i funkcjonalności, wprowadzony do obrotu na terytorium UE, sprawny technicznie – w oryginalnych opakowaniach. Dostarczany Sprzęt posiada wymagane deklaracje i certyfikaty lub równoważne oraz poradniki obsługi w języku polskim dostępne przez cały okres realizacji umowy on-line na stronie producenta lub Wykonawcy lub na dysku twardym dostarczonego Sprzętu.
  2. Wykonawca udziela gwarancji jakości na działanie Sprzętu na warunkach określonych w Umowie. 
  3. Dostarczony w ramach Umowy Sprzęt objęty będzie gwarancją jakości przez okres minimum 36 miesięcy, liczony od dnia podpisania Protokołu Odbioru Końcowego przez strony bez uwag i zastrzeżeń. Podpisanie Protokołu jakościowego bez uwag i zastrzeżeń zostaje uznane jako Protokół Odbioru Końcowego. 
  4. Wykonawca zobowiązuje się usuwać wszelkie wady, które zostaną zidentyfikowane w trakcie eksploatacji danego Sprzętu zgodnie z instrukcją użytkowania, w okresie objętym gwarancją lub do dostarczenia nowego Sprzętu wolnego od wad na zasadach określonych w umowie, w taki sposób, że przywróci mu pełną funkcjonalność. Gwarancji podlegają wszelkie wady, zmniejszające wartość techniczną lub użytkową urządzeń ujawnione w okresie gwarancyjnym, a także niespełnianie funkcji użytkowych Sprzętu, deklarowanych przez Wykonawcę z wyłączeniem wad spowodowanych przez niewłaściwe użytkowanie sprzętu.
  5. Naprawy Sprzętu będą realizowane przy wykorzystaniu nowych, dedykowanych, oryginalnych nieregenerowanych, nieużywanych części i podzespołów.
  6. Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług gwarancyjnych na poniższych zasadach:
    • Usługa gwarancyjna będzie świadczona przez producenta lub podmiot realizujący serwis, posiadający do tego legalnie zdobyte kompetencje i legalny dostęp do dostaw i usług producenta sprzętu niezbędnych do świadczenia usług w ramach gwarancji i rękojmi na terenie RP;
    • Usługa gwarancyjna będzie świadczona w szkole, do której został przekazany Sprzęt, a jeśli naprawa w Szkole będzie niemożliwa – usługa gwarancyjna będzie świadczona w systemie door-to-door. Odbiór Sprzętu nastąpi w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:15 do 16:15, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy; 
    • Zgłoszenia będą przyjmowane przez Wykonawcę telefonicznie pod numerem ___________ lub drogą elektroniczną pod adresem: ___________ w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00;
    • Zgłoszenia wad Sprzętu będą dokonywane przez Organ prowadzący lub Szkołę, do której przekazano sprzęt, Wykonawca przystąpi do usuwania awarii nie później niż w ciągu następnego dnia roboczego, licząc od dnia dokonania zgłoszenia przez Organ prowadzący lub szkołę;
    • Wykonawca maksymalnie w terminie 5 dni roboczych od momentu otrzymania zgłoszenia, dokona skutecznej naprawy;
    • Jeśli czas usunięcia wady będzie przekraczał 5 dni roboczych lub w momencie zgłoszenia wady będzie wiadome, iż naprawa przekroczy 5 dni roboczych, Wykonawca niezwłocznie dostarczy do szkoły na czas naprawy sprzęt zastępczy o nie gorszych parametrach technicznych wraz ze sterownikami umożliwiającymi prawidłowe korzystanie z tego Sprzętu. Ust. 10 stosuje się odpowiednio;
    • dopuszcza się możliwość naprawy Sprzętu w siedzibie szkoły. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania się do wskazówek i zaleceń szkoły dotyczących zasad bezpieczeństwa i ruchu osobowego obowiązujących w siedzibie szkoły;
    • naprawy będą realizowane zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001 lub równoważnej.
  7. W przypadku, gdy naprawa Sprzętu potrwa dłużej niż 5 dni roboczych, okres gwarancji będzie wydłużony o czas trwania naprawy. W przypadku, gdy naprawa Sprzętu potrwa dłużej niż 14 dni kalendarzowych, lub gdy ten sam Sprzęt będzie naprawiany więcej niż 3 razy, Organowi prowadzącemu będzie przysługiwać prawo pisemnego żądania (przez upoważnionego przedstawiciela Organu prowadzącego) bez kosztowej wymiany Sprzętu na nowy, taki sam lub o nie gorszych parametrach technicznych, w ramach wynagrodzenia umownego brutto należnego Wykonawcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 umowy. Okres gwarancji liczony jest od dnia podpisania bez uwag i zastrzeżeń, Protokołu Odbioru Końcowego wymienionego Sprzętu.
  8. Wymiana Sprzętu na nowy nastąpi maksymalnie w terminie 5 dni roboczych od doręczenia pisemnego żądania, o których mowa w ust. 7.
  9. Wykonawca dokona odbioru, naprawy oraz zwrotu Sprzętu na własny koszt i ryzyko. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualną utratę lub zniszczenie Sprzętu po odebraniu go do naprawy z siedziby szkoły.
  10. Sprzęt przekazywany do naprawy poza siedzibę szkoły lub zwrócony Wykonawcy w związku z jego wymianą, o ile istnieje techniczna możliwość, zostanie pozbawiony nośników danych np.: dyski, karty pamięci – przez serwis gwarancyjny w siedzibie danej szkoły, a w przypadku pamięci wbudowanych wszystkie dane zostaną usunięte przez szkołę. Analogiczna procedura zostanie zastosowana
    w przypadku Sprzętu zastępczego. 
  11. W przypadku wady dysku lub innego nośnika danych, będzie on wymieniony przez Wykonawcę na nowy – po uprzednim wymontowaniu przez serwis gwarancyjny w siedzibie danej szkoły. Wykonawcy przysługuje prawo sprawdzenia awarii dysku lub nośnika w siedzibie szkoły. Koszty ekspertyzy przeprowadzonej zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001 lub równoważnej przez niezależny, profesjonalny podmiot posiadający do tego legalnie zdobyte kompetencje w przypadku sporu co do strony odpowiadającej za wadę, ponosi strona, która zgodnie z ekspertyzą jest odpowiedzialna za wadę lub usterkę.
  12. W przypadku wady dysku lub innego nośnika danych, będzie on wymieniony przez Wykonawcę na nowy – po uprzednim wymontowaniu przez serwis gwarancyjny w siedzibie danej szkoły. Wykonawcy przysługuje prawo sprawdzenia awarii dysku lub nośnika w siedzibie szkoły. Koszty ekspertyzy przeprowadzonej przez podmiot profesjonalny w przypadku sporu co do strony odpowiadającej za wadę lub usterkę, ponosi strona, która zgodnie z ekspertyzą jest odpowiedzialna za wadę lub usterkę
  13. Okres obowiązywania gwarancji będzie automatycznie wydłużany o czas naprawy (jeśli czas usunięcia wady będzie przekraczał 5 dni roboczych) lub wymiany elementu Sprzętu na nowy. Okres gwarancji wymienionego elementu Sprzętu ponownie rozpoczyna swój bieg.
  14. Jeżeli Wykonawca nie dokona naprawy w terminie określonym w ust. 6 pkt 5 lub nie wymieni elementu na nowy w terminie określonym w ust. 8, to Zamawiający może naprawić lub wymienić element na nowy we własnym zakresie, czynności te mogą zostać wykonane przez producenta Sprzętu lub przez podmiot realizujący serwis, posiadający do tego legalnie zdobyte kompetencje
    i legalny dostęp do dostaw i usług producenta sprzętu niezbędnych do świadczenia usług, bez utraty prawa do gwarancji, a Wykonawca będzie zobowiązany pokryć wszelkie koszty Organu prowadzącego, związane z niewykonaniem przez Wykonawcę zobowiązań gwarancyjnych,
    w terminie do 14 Dni otrzymania wezwania od Zamawiającego do zwrotu tych kosztów.
  15. Gwarancja nie może ograniczać praw do:
  • dysponowania zakupionym sprzętem, w razie formalnego przekazania sprzętu gwarancja przechodzi na nowego właściciela;
  • wykonywania na koszt Wykonawcy przeglądów gwarancyjnych przez Wykonawcę zastępczego
    w przypadku niewykonania takiego przeglądu przez Wykonawcę (jeżeli przegląd jest wymagany przez producenta sprzętu).
  1. Strony uzgadniają obowiązywanie rękojmi, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji, na warunkach określonych w Kodeksie cywilnym. Okres rękojmi wynosi minimum 36 miesięcy, liczony od dnia podpisania Protokołu Odbioru Końcowego przez strony bez uwag i zastrzeżeń.
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Plan ogólny uchwaliły tylko 2 gminy. Do kiedy trzeba zdążyć

Tylko 2 gminy uchwaliły plan ogólny. Ile gmin zdąży przygotować plany ogólne do 1 lipca 2026 roku? Z czym wiąże się uchwalenie planów ogólnych i dlaczego to takie ważne?

Jak obliczyć dochody gmin i innych JST na 2026 rok. Ministerstwo Finansów publikuje algorytm

Ministerstwo Finansów przygotowało i opublikowało 19 listopada 2025 r. opracowanie „Objaśnienia dotyczące ustalenia dochodów JST na rok 2026”. W tym opracowaniu resort finansów prezentuje algorytm wyliczania dochodów przykładowej gminy. Mechanizmy wyliczenia są analogiczne dla samorządów ze wszystkich kategorii jednostek samorządu terytorialnego. Zdaniem MF, to opracowanie pozwoli każdej JST na samodzielną analizę procesu naliczenia dochodów danej jednostki.

MSiT: Opłata turystyczna w każdej gminie i Poland Travel - rządowa platforma rezerwacji usług turystycznych

Ministerstwo Sportu i Turystki pracuje nad wprowadzeniem opłaty turystycznej oraz nad stworzeniem rządowej platformy rezerwacji, która byłaby konkurencja dla komercyjnych platform - poinformował 19 listopada 2025 r. w Sejmie wiceminister sportu Ireneusz Raś. Jest już gotowy wstępny projekt przepisów dot. opłaty turystycznej, która byłaby możliwa do wprowadzenia w każdej gminie.

3,6 mld zł dla NFZ na nadwykonania – rząd zajmie się projektem. Co zmieni nowa ustawa?

Trwa Rada Ministrów. W porządku obrad jest projekt ws. przekazania ok. 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego do Narodowego Funduszu Zdrowia na sfinansowanie tzw. nadwykonań. Ministrowie rozpatrzą też projekt ws. wytwarzania przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych dokumentów publicznych.

REKLAMA

Czy zadowalający jest uznaniowy nadzór wojewody nad zarządzeniami starosty?

Wojewoda sprawuje nadzór nad zarządzeniami starosty w zakresie ich legalności, czyli zgodności z prawem, a nie celowością. Przysługującym środkiem w postaci rozstrzygnięcia nadzorczego jest akt administracyjny, mocą którego wojewoda stwierdza nieważność w części lub w całości zarządzenia. Rozstrzygnięcie zawiera uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie o prawie do złożenia skargi - w ciągu 30 dni - do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA).

Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

REKLAMA

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA