Jak skorzystać z gwarancji na laptopa dla czwartoklasistów?
REKLAMA
REKLAMA
Zgłoszenia wad laptopa będą dokonywane przez organ prowadzący lub szkołę, do której przekazano sprzęt - rodzic przekazuje więc informacje o usterce szkole, a ta ma załatwić sprawę. Zgłoszenie awarii, to jedyna aktywność rodzica.
REKLAMA
Czas reakcji na zgłoszenie awarii lub usterki nie powinien być dłuższy niż jeden dzień roboczy. Naprawa powinna być zrealizowana w miejscu użytkowania komputera przenośnego (zestawu) w ciągu 5 dni roboczych od dnia zgłoszenia. W przypadku braku możliwości naprawy w tym terminie powinno być zapewnione urządzenie zastępcze o równoważnych parametrach.
Podstawowe warunki gwarancji i rękojmi darmowych laptopów dla uczniów IV klas
Są one następujące:
- Usługa gwarancyjna będzie świadczona w szkole, do której został przekazany laptop, a jeśli naprawa w szkole będzie niemożliwa – usługa gwarancyjna będzie świadczona w systemie door-to-door.
- Zgłoszenia wad laptopa będą dokonywane przez organ prowadzący lub szkołę, do której przekazano sprzęt - rodzic przekazuje więc informacje o usterce szkole, a ta ma załatwić sprawę.
- Jeśli czas usunięcia wady będzie przekraczał 5 dni roboczych lub w momencie zgłoszenia wady będzie wiadome, iż naprawa przekroczy 5 dni roboczych, Wykonawca niezwłocznie dostarczy do szkoły na czas naprawy sprzęt zastępczy o nie gorszych parametrach technicznych
- Okres rękojmi wynosi minimum 36 miesięcy, liczony od dnia podpisania Protokołu Odbioru Końcowego przez strony bez uwag i zastrzeżeń. Jest niezależny od gwarancji również wynoszącej 36 miesięcy.
Jakie są warunki gwarancji i rękojmi darmowych laptopów dla uczniów IV klas - szczegóły
- Wykonawca gwarantuje, że dostarczony Sprzęt jest fabrycznie nowy, nieużywany, kompletny, wysokiej jakości i funkcjonalności, wprowadzony do obrotu na terytorium UE, sprawny technicznie – w oryginalnych opakowaniach. Dostarczany Sprzęt posiada wymagane deklaracje i certyfikaty lub równoważne oraz poradniki obsługi w języku polskim dostępne przez cały okres realizacji umowy on-line na stronie producenta lub Wykonawcy lub na dysku twardym dostarczonego Sprzętu.
- Wykonawca udziela gwarancji jakości na działanie Sprzętu na warunkach określonych w Umowie.
- Dostarczony w ramach Umowy Sprzęt objęty będzie gwarancją jakości przez okres minimum 36 miesięcy, liczony od dnia podpisania Protokołu Odbioru Końcowego przez strony bez uwag i zastrzeżeń. Podpisanie Protokołu jakościowego bez uwag i zastrzeżeń zostaje uznane jako Protokół Odbioru Końcowego.
- Wykonawca zobowiązuje się usuwać wszelkie wady, które zostaną zidentyfikowane w trakcie eksploatacji danego Sprzętu zgodnie z instrukcją użytkowania, w okresie objętym gwarancją lub do dostarczenia nowego Sprzętu wolnego od wad na zasadach określonych w umowie, w taki sposób, że przywróci mu pełną funkcjonalność. Gwarancji podlegają wszelkie wady, zmniejszające wartość techniczną lub użytkową urządzeń ujawnione w okresie gwarancyjnym, a także niespełnianie funkcji użytkowych Sprzętu, deklarowanych przez Wykonawcę z wyłączeniem wad spowodowanych przez niewłaściwe użytkowanie sprzętu.
- Naprawy Sprzętu będą realizowane przy wykorzystaniu nowych, dedykowanych, oryginalnych nieregenerowanych, nieużywanych części i podzespołów.
- Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług gwarancyjnych na poniższych zasadach:
- Usługa gwarancyjna będzie świadczona przez producenta lub podmiot realizujący serwis, posiadający do tego legalnie zdobyte kompetencje i legalny dostęp do dostaw i usług producenta sprzętu niezbędnych do świadczenia usług w ramach gwarancji i rękojmi na terenie RP;
- Usługa gwarancyjna będzie świadczona w szkole, do której został przekazany Sprzęt, a jeśli naprawa w Szkole będzie niemożliwa – usługa gwarancyjna będzie świadczona w systemie door-to-door. Odbiór Sprzętu nastąpi w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:15 do 16:15, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Zgłoszenia będą przyjmowane przez Wykonawcę telefonicznie pod numerem ___________ lub drogą elektroniczną pod adresem: ___________ w dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00;
- Zgłoszenia wad Sprzętu będą dokonywane przez Organ prowadzący lub Szkołę, do której przekazano sprzęt, Wykonawca przystąpi do usuwania awarii nie później niż w ciągu następnego dnia roboczego, licząc od dnia dokonania zgłoszenia przez Organ prowadzący lub szkołę;
- Wykonawca maksymalnie w terminie 5 dni roboczych od momentu otrzymania zgłoszenia, dokona skutecznej naprawy;
- Jeśli czas usunięcia wady będzie przekraczał 5 dni roboczych lub w momencie zgłoszenia wady będzie wiadome, iż naprawa przekroczy 5 dni roboczych, Wykonawca niezwłocznie dostarczy do szkoły na czas naprawy sprzęt zastępczy o nie gorszych parametrach technicznych wraz ze sterownikami umożliwiającymi prawidłowe korzystanie z tego Sprzętu. Ust. 10 stosuje się odpowiednio;
- dopuszcza się możliwość naprawy Sprzętu w siedzibie szkoły. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania się do wskazówek i zaleceń szkoły dotyczących zasad bezpieczeństwa i ruchu osobowego obowiązujących w siedzibie szkoły;
- naprawy będą realizowane zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001 lub równoważnej.
- W przypadku, gdy naprawa Sprzętu potrwa dłużej niż 5 dni roboczych, okres gwarancji będzie wydłużony o czas trwania naprawy. W przypadku, gdy naprawa Sprzętu potrwa dłużej niż 14 dni kalendarzowych, lub gdy ten sam Sprzęt będzie naprawiany więcej niż 3 razy, Organowi prowadzącemu będzie przysługiwać prawo pisemnego żądania (przez upoważnionego przedstawiciela Organu prowadzącego) bez kosztowej wymiany Sprzętu na nowy, taki sam lub o nie gorszych parametrach technicznych, w ramach wynagrodzenia umownego brutto należnego Wykonawcy, o którym mowa w § 5 ust. 1 umowy. Okres gwarancji liczony jest od dnia podpisania bez uwag i zastrzeżeń, Protokołu Odbioru Końcowego wymienionego Sprzętu.
- Wymiana Sprzętu na nowy nastąpi maksymalnie w terminie 5 dni roboczych od doręczenia pisemnego żądania, o których mowa w ust. 7.
- Wykonawca dokona odbioru, naprawy oraz zwrotu Sprzętu na własny koszt i ryzyko. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualną utratę lub zniszczenie Sprzętu po odebraniu go do naprawy z siedziby szkoły.
- Sprzęt przekazywany do naprawy poza siedzibę szkoły lub zwrócony Wykonawcy w związku z jego wymianą, o ile istnieje techniczna możliwość, zostanie pozbawiony nośników danych np.: dyski, karty pamięci – przez serwis gwarancyjny w siedzibie danej szkoły, a w przypadku pamięci wbudowanych wszystkie dane zostaną usunięte przez szkołę. Analogiczna procedura zostanie zastosowana
w przypadku Sprzętu zastępczego. - W przypadku wady dysku lub innego nośnika danych, będzie on wymieniony przez Wykonawcę na nowy – po uprzednim wymontowaniu przez serwis gwarancyjny w siedzibie danej szkoły. Wykonawcy przysługuje prawo sprawdzenia awarii dysku lub nośnika w siedzibie szkoły. Koszty ekspertyzy przeprowadzonej zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001 lub równoważnej przez niezależny, profesjonalny podmiot posiadający do tego legalnie zdobyte kompetencje w przypadku sporu co do strony odpowiadającej za wadę, ponosi strona, która zgodnie z ekspertyzą jest odpowiedzialna za wadę lub usterkę.
- W przypadku wady dysku lub innego nośnika danych, będzie on wymieniony przez Wykonawcę na nowy – po uprzednim wymontowaniu przez serwis gwarancyjny w siedzibie danej szkoły. Wykonawcy przysługuje prawo sprawdzenia awarii dysku lub nośnika w siedzibie szkoły. Koszty ekspertyzy przeprowadzonej przez podmiot profesjonalny w przypadku sporu co do strony odpowiadającej za wadę lub usterkę, ponosi strona, która zgodnie z ekspertyzą jest odpowiedzialna za wadę lub usterkę
- Okres obowiązywania gwarancji będzie automatycznie wydłużany o czas naprawy (jeśli czas usunięcia wady będzie przekraczał 5 dni roboczych) lub wymiany elementu Sprzętu na nowy. Okres gwarancji wymienionego elementu Sprzętu ponownie rozpoczyna swój bieg.
- Jeżeli Wykonawca nie dokona naprawy w terminie określonym w ust. 6 pkt 5 lub nie wymieni elementu na nowy w terminie określonym w ust. 8, to Zamawiający może naprawić lub wymienić element na nowy we własnym zakresie, czynności te mogą zostać wykonane przez producenta Sprzętu lub przez podmiot realizujący serwis, posiadający do tego legalnie zdobyte kompetencje
i legalny dostęp do dostaw i usług producenta sprzętu niezbędnych do świadczenia usług, bez utraty prawa do gwarancji, a Wykonawca będzie zobowiązany pokryć wszelkie koszty Organu prowadzącego, związane z niewykonaniem przez Wykonawcę zobowiązań gwarancyjnych,
w terminie do 14 Dni otrzymania wezwania od Zamawiającego do zwrotu tych kosztów. - Gwarancja nie może ograniczać praw do:
- dysponowania zakupionym sprzętem, w razie formalnego przekazania sprzętu gwarancja przechodzi na nowego właściciela;
- wykonywania na koszt Wykonawcy przeglądów gwarancyjnych przez Wykonawcę zastępczego
w przypadku niewykonania takiego przeglądu przez Wykonawcę (jeżeli przegląd jest wymagany przez producenta sprzętu).
- Strony uzgadniają obowiązywanie rękojmi, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji, na warunkach określonych w Kodeksie cywilnym. Okres rękojmi wynosi minimum 36 miesięcy, liczony od dnia podpisania Protokołu Odbioru Końcowego przez strony bez uwag i zastrzeżeń.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.