Kolejne oświadczenie majątkowe dyrektora szkoły
REKLAMA
Dyrektor szkoły jako kierownik jednostki organizacyjnej gminy (lub powiatu) zobowiązany jest do złożenia oświadczenia majątkowego (art. 24h ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym; dalej: u.s.g.). Dotyczy ono zarówno majątku odrębnego, jak i majątku objętego małżeńską wspólnością majątkową. Kierownik jednostki organizacyjnej gminy oświadczenie majątkowe składa wójtowi (art. 24h ust. 3 pkt 3 u.s.g.).
REKLAMA
REKLAMA
Złożenie oświadczenia majątkowego w założeniu ustawodawcy ma służyć zapewnieniu zgodnego z prawem działania osób pełniących funkcje publiczne. Złożenie pierwszego oświadczenia służy przede wszystkim wykazaniu majątku posiadanego w dniu objęcia funkcji.
Pierwsze oświadczenie majątkowe dyrektor szkoły składa w terminie 30 dni od dnia powierzenia mu stanowiska dyrektora szkoły. Kolejne oświadczenie składa co roku do dnia 30 kwietnia, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego, w dniu odwołania ze stanowiska dyrektora szkoły lub w dniu wygaśnięcia aktu powierzenia stanowiska dyrektora szkoły. Kwestia złożenia oświadczenia w tych przypadkach nie budzi żadnych wątpliwości.
Jednakże ustawodawca w art. 36a ust. 14 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty przewidział również możliwość przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora szkoły na kolejne okresy bez obowiązku przeprowadzania konkursów. Tym samym rodzi się pytanie, czy w takim przypadku dyrektor szkoły ma obowiązek złożenia oświadczenia majątkowego na dzień 31 sierpnia (dzień, w którym akt powierzenia stanowiska dyrektora szkoły wygasa) oraz kolejnego oświadczenia w terminie 30 dni od dnia przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora (przedłużenie powierzenia następuje 1 września), czy też jest z takiego obowiązku zwolniony.
Więcej w Gazecie Samorządu i Administracji - Zamów prenumeratę >>
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.