reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Ustrój i jednostki > Jak publikować oświadczenia majątkowe w internecie

Jak publikować oświadczenia majątkowe w internecie

W jakim terminie po przeanalizowaniu oświadczeń majątkowych powinny zostać one opublikowane w internecie?



Przepisy ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 ze zm.) nie przewidują ściśle określonego w dniach terminu, w ciągu którego wojewoda powinien dokonać analizy złożonych do tego organu oświadczeń majątkowych określonej kategorii funkcjonariuszy samorządowych, niemniej jednak wskazują niejako graniczną datę, przed upływem której taka analiza winna zostać zakończona. Zgodnie bowiem z art. 24h ust. 12 ustawy o samorządzie gminnym, podmiot dokonujący analizy oświadczeń majątkowych w terminie do 30 października każdego roku przedstawia radzie gminy informację o osobach, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie, o nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia oraz o działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych. Nie oznacza to jednak, iż organ uprawniony po upływie określonego w przepisie terminu nie może przeanalizować oświadczeń. Jest to możliwe np. w sytuacji ujawnienia wcześniej nieznanych okoliczności dotyczących składającego, w terminie nieprzekraczającym 6-letniego okresu przewidzianego na przechowywanie oświadczeń.

Z kolei obowiązek publikowania oświadczeń majątkowych samorządowych funkcjonariuszy publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej wprowadzony został przez ustawę z 23 listopada 2002 r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 214, poz. 1806 ze zm.). W przypadku gminnych samorządowych funkcjonariuszy publicznych obowiązek ten wynika z art. 24i ustawy o samorządzie gminnym, natomiast w odniesieniu do powiatowych i wojewódzkich samorządowych funkcjonariuszy publicznych odpowiednio z ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1592 ze zm.) oraz z ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1590 ze zm.).

Zgodnie z art. 24i ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, informacje zawarte w oświadczeniu majątkowym są jawne, z wyłączeniem informacji o adresie zamieszkania składającego oświadczenie oraz o miejscu położenia nieruchomości. Jawne informacje zamieszczone w oświadczeniu majątkowym są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej. Zamieszczenie powyższych informacji w BIP służyć ma zwiększeniu społecznej kontroli nad samorządowymi funkcjonariuszami publicznymi, dając możliwość zapoznania się z tymi informacjami każdemu zainteresowanemu, w tym również potencjalnemu wyborcy.

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Samorzad.infor.pl

Zdjęcia


Nowy JPK_VAT z deklaracją i ewidencją (PDF)39.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Chołub

Kancelaria Adwokacka Aleksandra Chołub

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama