REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

MF: instrukcja obsługi i szkolenie z Rejestru Umów Publicznych

Subskrybuj nas na Youtube
MF: instrukcja obsługi i szkolenie z Rejestru Umów Publicznych
MF: instrukcja obsługi i szkolenie z Rejestru Umów Publicznych
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Po zakończeniu prac nad rejestrem umów zostanie on udostępniony użytkownikom wraz z instrukcją obsługi funkcjonalności systemu – poinformowała minister finansów Magdalena Rzeczkowska. Jak dodała, resort planuje też szkolenie w tym zakresie.

W odpowiedzi na poselską interpelację minister finansów poinformowała, że prace nad budową rejestru umów zmierzają do końcowego etapu przygotowań. „Po zakończeniu prac nad rejestrem umów zostanie on udostępniony użytkownikom wraz z instrukcją obsługi funkcjonalności systemu” – zapewniła Rzeczkowska.

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy będą szkolenia z Rejestru Umów Publicznych?

Minister dodała, że resort finansów „planuje przeprowadzenie w miarę możliwości szkoleń z zakresu funkcjonalności tworzonego systemu dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych zobowiązanych do zamieszczania danych w rejestrze”.

Dlaczego nie ma wzoru Rejestru Umów Publicznych?

Odpowiadając na pytanie o opracowanie formularza z wzorem rejestru Rzeczkowska podkreśliła, że „obowiązujące przepisy nie zawierają upoważnienia do wydania przez Ministra Finansów rozporządzenia w sprawie wzoru rejestru umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych, czy wiążących objaśnień do pojęć zawartych w ww. art. 34a ustawy o finansach publicznych”.

Rejestr Umów Publicznych po zmianach

Obecnie w parlamencie trwa proces legislacyjny, w ramach którego procedowane są zmiany przepisów dotyczących centralnego rejestru umów zawieranych przez jednostki sektora finansów publicznych. Pierwotnie w rejestrze miały znaleźć się informacje o umowach zawartych od 1 stycznia 2022 roku, a obowiązek ich publikacji miał zacząć obowiązywać od 1 lipca br. Jednak na etapie prowadzonych w Sejmie prac legislacyjnych nad nowelizacją ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw do projektu „doklejono” kilka zmian w przepisach dotyczących rejestru.

REKLAMA

Rejestr Umów Publicznych od 1 stycznia 2023 r.

Jedną z nich jest przesunięcie terminu wejścia w życie przepisów nakładających na jednostki samorządu terytorialnego, ich związki, związki metropolitalne oraz samorządowe jednostki organizacyjne obowiązek publikowania informacji o zawieranych umowach w rejestrze z 1 lipca br. na 1 stycznia 2023 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie umowy ujawni się w Rejestrze Umów Publicznych po zmianach

Kolejna proponowana poprawka dotycząca rejestru stanowi, że „w rejestrze umów zamieszcza się informacje o umowach zawartych w formie pisemnej, dokumentowej, elektronicznej albo innej formie szczególnej, których wartość przedmiotu przekracza 5000 zł bez podatku od towarów i usług”, co oznacza 10-krotny wzrost progu wartości umów objętych obowiązkiem publikacji w stosunku do pierwotnie przyjętych przepisów.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

REKLAMA

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

REKLAMA

NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

REKLAMA