Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów
Aktualizacja: 09.01.2012
„Wizerunek lidera jako eksperta budzi z reguły podziw i szacunek, wpływa na prestiż jego oraz całego miasta, gminy lub powiatu” – twierdzi dr Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizująca się w zakresie marketingu terytorialnego. »
Katowice: "Latający Spodek" wypromował miasto
Aktualizacja: 30.12.2011
Ponad 60 proc. ankietowanych spodobał się spot filmowy z "Latającym Spodkiem" promującym Katowice w roli organizatora przedsięwzięć kulturalnych - poinformowało biuro prasowe Urzędu Miasta w Katowicach. »
Dobry wizerunek to połowa sukcesu
Aktualizacja: 02.11.2010
Każdy kandydat startujący w wyborach samorządowych musi wypracować swój wizerunek, czyli sposób, w jaki mają go postrzegać wyborcy. Od umiejętnego dopasowania wizerunku do konkretnego elektoratu często zależy sukces. »
Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta
Aktualizacja: 09.01.2012
Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności. »
Wykorzystanie marketingu internetowego w kampanii wyborczej
Aktualizacja: 02.11.2010
Po 2001 r. rozpowszechniły się w Internecie serwisy typu Web 2.0, których treści są tworzone przez użytkowników. Otwierają one przed kandydatami w wyborach samorządowych nowe, atrakcyjne możliwości dotarcia do wyborców. »
Przygotowanie strategii marketingowej miasta
Aktualizacja: 11.10.2010
Przygotowaniem strategii marketingowej miasta powinna zająć się zewnętrzna firma posiadająca doświadczenie w pracy z samorządami, a cena nie może stanowić podstawowego kryterium jej wyboru – twierdzą zgodnie przedstawiciele miast, które w ostatnim okresie wzbogaciły się o tego typu dokumenty oraz przedstawiciele agencji. »
Nowe uregulowania w Prawie budowlanym
Aktualizacja: 13.01.2010
Sejm 23 kwietnia br. przegłosował zmiany w Prawie budowlanym. Uchwalone regulacje nie tylko w sposób odmienny kształtują pozycję inwestora, ale znacząco wpływają na zakres obowiązków organów administracji architektoniczno-budowlanej oraz nadzoru budowlanego. »
Samorządowe pomysły na promocję regionów
Aktualizacja: 13.01.2010
Rosnąca konkurencja samorządów o pozyskanie turystów i inwestorów sprawia, że władze lokalne i regionalne muszą szukać ciekawych i oryginalnych sposobów promocji. Nowatorskie są hasła, miejsca albo nośniki promocji. »
Samorząd może wspierać lokalne firmy
Aktualizacja: 13.01.2010
Firmy budowlane jako pierwsze odczuły skutki kryzysu gospodarczego, a więc są najbardziej zagrożone upadłością. Dla lokalnego rynku pracy może to oznaczać gwałtowny wzrost bezrobocia. Władze Gliwic znalazły sposób na wsparcie tej branży. »
Przeprowadzanie inwestycji pomimo kryzysu
Aktualizacja: 22.06.2010
Jednostki sektora finansów publicznych muszą ostrożnie gospodarować środkami będącymi w ich dyspozycji. Pod uwagę powinny wziąć nie tylko korzyści, jakie przyniosą inwestycje, ale i ryzyko na siebie wzięte. Powinny też stale poszukiwać alternatywnych źródeł finansowania działalności. »
Kontakty partnerskie zgodne z prawem
Aktualizacja: 13.01.2010
Współpraca pomiędzy polskimi i zagranicznymi samorządami powinna opierać się na postanowieniach odpowiedniej uchwały, np. rady gminy. »
Jak uwarunkowania geograficzne i gospodarcze decydują o kontaktach
Aktualizacja: 13.01.2010
Co decyduje, że miasta, gminy nawiązują ostatecznie współpracę z zagranicznymi partnerami? Jak czynniki kulturowe i edukacyjne można wykorzystać przy nawiązaniu współpracy? »
Nowe zasady współpracy gmin i powiatów z partnerami unijnymi
Aktualizacja: 13.01.2010
O uczestnictwie gmin czy powiatów w europejskich ugrupowaniach współpracy terytorialnej będą decydowały w swojej uchwale organy stanowiące jednostek samorządowych. Nadzór nad takimi ugrupowaniami sprawować będzie minister spraw zagranicznych, który będzie również prowadził Rejestr Europejskich Ugrupowań Współpracy Terytorialnej. »
Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta
Aktualizacja: 03.02.2010
Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności. »
Dopuszczalność wydobywania kopalin przez gminy
Aktualizacja: 13.01.2010
Prowadzenie działalności przez gminę polegającej na wydobywaniu kopaliny nie jest wykonywaniem zadań własnych samorządu gminnego. »
Wymagania fomalne dotyczące dokumentacji przetwarzania po 25 maja 2018 r.