REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W każdym ministerstwie rzecznik prezydencji

REKLAMA

W okresie, gdy Polska będzie przewodniczyć pracom UE, każde ministerstwo będzie miało rzecznika zajmującego się tylko sprawami związanymi z prezydencją; wyznaczony będzie także główny rzecznik prezydencji - w kancelarii premiera. Nazwiska mają być znane na początku listopada.

Pismo w tej sprawie do szefów poszczególnych resortów na początku września przesłał pełnomocnik rządu ds. prezydencji Mikołaj Dowgielewicz. Ministrowie mają czas na zgłaszanie odpowiednio wykwalifikowanych kandydatów na rzeczników do 30 października.

REKLAMA

Decyzję dotyczącą tego, jak ma wyglądać komunikacja z mediami, każdy kraj sprawujący prezydencję podejmuje sam. "My zdecydowaliśmy, że każde ministerstwo będzie miało swojego resortowego rzecznika prezydencji, a oprócz tego wyznaczony ma być jeden główny rzecznik prezydencji w kancelarii premiera" - powiedziała zastępczyni dyrektora w Biurze Rzecznika Prasowego MSZ Monika Janus-Klewiado.

REKLAMA

"Wszystko po to, by zarówno dziennikarzom z kraju, jak i ze świata móc przekazywać kompleksowe informacje" - zaznaczyła. Powołanie takich rzeczników ma pozwolić również na sprawne przeprowadzenie polskiego przewodnictwa we Wspólnocie, zarówno od strony merytorycznej, jak i organizacyjnej.

Od pierwszego dnia, kiedy Polska przejmie półroczne przewodnictwo, czyli od 1 lipca 2011 roku, w głównym centrum prasowym w Warszawie będą odbywały się konferencje z udziałem rzeczników. "Chcemy, aby od początku prezydencji dziennikarze mieli regularny dostęp do osób, które odpowiadają za informację w swoich ministerstwach" - powiedziała Janus-Klewiado.

Rzecznicy resortowi będą zobligowani do udzielania informacji m.in. na temat działań podejmowanych w resortach w ramach prezydencji, przygotowywanych dokumentów, inicjatyw podejmowanych przez swoich szefów. Do ich kompetencji będzie należało także komentowanie bieżących wydarzeń związanych z ich ministerstwem w kontekście prezydencji. Główny rzecznik prezydencji ma mieć podobne obowiązki, z tym że będzie prezentował punkt widzenia polskiego rządu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wszystkie informacje dotyczące prezydencji będą umieszczane na oficjalnej stronie internetowej - www.pl2011eu.pl. Prezentacja portalu zaplanowana jest na czerwiec przyszłego roku.

Niewykluczone, że rzecznikami prezydencji będą te osoby, które obecnie w poszczególnych ministerstwach zajmują się kontaktami z mediami. Warunkiem są odpowiednie kwalifikacje.

Jednym z najważniejszych wymogów jest biegła znajomość języka angielskiego, który jest podstawowym językiem roboczym w Unii Europejskiej. Jest to ważne z tego względu, że taki rzecznik nie będzie wypowiadał się tylko w Polsce. Jego zadaniem będzie również towarzyszenie ministrowi w Brukseli podczas posiedzeń rad ministerialnych.

Dobrze widziana byłaby także znajomość francuskiego lub niemieckiego, bo również w tych językach będzie przygotowywany portal polskiej prezydencji.

REKLAMA

Kluczowa przy wyborze rzecznika będzie bardzo dobra znajomość tematyki, za którą dana osoba miałaby odpowiadać. Brana pod uwagę ma być również umiejętność kierowania zespołami ludzkimi, doświadczenie w organizacji konferencji, debat lub spotkań medialnych oraz znajomość zasad protokołu dyplomatycznego.

Nazwiska, zarówno rzeczników resortowych jak i głównego rzecznika prezydencji, powinny być znane na początku listopada. Na ten rok - jak powiedziała Janus-Klewiado - zaplanowane są dwa spotkania informacyjne, które mają służyć zapoznaniu się rzeczników, gdyby okazało się, że któryś z ministrów wskaże osobę spoza swojego biura prasowego.

Natomiast w przyszłym roku rzecznicy przejdą szkolenia z zakresu funkcjonowania Unii Europejskiej oraz warsztatu rzecznika, czyli jak zachować się przed kamerą, czy poprowadzić konferencję prasową. Szkolenia te zakończoną się wizytą studyjną w Brukseli.

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak obliczyć trzynastkę dla pracownika samorządowego? RIO: nie można wliczać jednorazowych, nieperiodycznych wypłat do podstawy wymiaru dodatkowego wynagrodzenia rocznego

Regionalna Izba Obrachunkowa w piśmie z 28 stycznia 2025 r. wyjaśniła, że do podstawy wymiaru dodatkowego wynagrodzenia rocznego (tzw. trzynastki) wlicza się te składniki wynagrodzenia, które przyjmowane są do obliczenia ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy, a także wynagrodzenie za urlop wypoczynkowy oraz wynagrodzenie za czas pozostawania bez pracy przysługujące pracownikowi, który podjął pracę w wyniku przywrócenia do pracy. Do tej podstawy nie wlicza się natomiast jednorazowych lub nieperiodycznych wypłat za spełnienie określonego zadania bądź za określone osiągnięcie.

Z Radomia polecisz tylko w dwóch kierunkach. Jeden wkrótce będzie zawieszony

Jedynie ponad 3 tys. pasażerów. Tylu odprawiło lotnisko w Radomiu w styczniu. To o połowę mniej niż w tym samym miesiącu 2024 roku. Polskie Porty Lotnicze przekazały, że na ten moment dostępne są dwa regularne kierunki lotów.

Jak obniżyć koszty obsługi zadań pomocy społecznej? Postulaty Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza

Jak obniżyć koszty obsługi zadań pomocy społecznej? Postulaty Komisji ds. Polityki Społecznej i Ochrony Zdrowia Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza dotyczące usprawnienia działania organów pomocy społeczne.

Raport o stanie gminy 2025 szybko i bez błędów. Kielce, Wrocław i Jarocin już to zrobiły ... z pomocą AI

Gminom pozostało nieco ponad 100 dni na przygotowanie obowiązkowych sprawozdań, w których co roku raportują kluczowe informacje i rozliczają się z efektów realizowanych projektów. Czy to dużo czasu? Niekoniecznie, biorąc uwagę, że gminom w zależności od ich wielkości i specyficznych potrzeb stworzenie takiego opracowania zajmuje od min. 120, do nawet 2500 godzin, czyli 312 dni (!) i może angażować aż 20 pracowników (Dane szacunkowe: Integrator Danych Miejskich IRMiR). Dlatego przygotowując raport, gmina musi nierzadko sięgać po dodatkowe wsparcie. Opracowanie dokumentu kosztuje sporo wysiłku, czasu i pieniędzy, ale zdarza się, że jego lekturą nie są zainteresowani radni, więc mieszkańcy tym bardziej. Te wszystkie problemy można rozwiązać za pomocą wsparcia sztucznej inteligencji, która wygeneruje sprawozdanie o gminie. Czy to może działać? Przypadki Kielc, Jarocina i Wrocławia pokazują, że tak.

REKLAMA

EU Navigate. Program wsparcia dla osób starszych z chorobą nowotworową

Zapraszamy do udziału w projekcie EU NAVIGATE prowadzonym przez Pracownię Badań nad Starzejącym się Społeczeństwem Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum działającą pod kierunkiem pani profesor Katarzyny Szczerbińskiej.

Co z telefonami komórkowymi w szkołach? MEN odpowiada na ważne pytania

„W 2025 r. minister edukacji planuje przeprowadzenie badań dotyczących sposobów uregulowania przez szkoły zasad korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych.” - zapowiedziała wiceministra Katarzyna Lubnauer w odpowiedzi na interpelację poselską.

W styczniu lekarze zdiagnozowali ok. 300 tys. zachorowań na grypę. W tym sezonie zaszczepiło się niespełna 1,7 mln osób

GIS poinformował, że od początku sezonu epidemicznego 2024/2025 w związku z powikłaniami grypy zmarło prawie tysiąc osób. Ministerstwo Zdrowia podało, że przeciw zaszczepiło się w tym sezonie niespełna 1,7 mln osób. Zapasy szczepionek są, brak tylko chętnych do szczepień.

Usługi sąsiedzkie, teleopieka dla seniorów. Do 7 lutego 2025 r. gminy mogą składać wnioski o dofinansowania

Teleopieka dla seniorów. Gminy mogą składać wnioski o dofinansowania. Kto będzie mógł skorzystać z usług sąsiedzkich, w tym m.in. z dostępu do tzw. „opieki na odległość”? Ile wynosi dofinansowanie w ramach rządowego programu "Korpus Wsparcia Seniorów" na 2025 r.?

REKLAMA

Ile wynosi liczba ludności Polski na koniec 2024 roku? [Dane GUS]

Główny Urząd Statystyczny podał wstępne szacunkowe dane dotyczące liczby ludności w Polsce na koniec 2024 r. Jest spadek.

Podwyżka o 40% (marchewka) a podniesienie wieku emerytalnego (kij). Wcześniej był postulat 3 miesięcy urlopu za 7 lat pracy w jednej firmie

Autorem propozycji podwyżki o 20% w 2025 r. i o 20% w 2026 r. jest Lider Związkowej Alternatywy Piotr Szumlewicz. Mowa jest o podwyżkach płac w sferze budżetowej w tym roku i co najmniej 20 proc. w przyszłym. Wcześniej związkowiec postulował wprowadzenie urlopu 3 miesięcy za 7 lat pracy. Propozycje oceniam jako nierealne do wprowadzenia.

REKLAMA