Warunki nabycia uprawnień do stypendium
REKLAMA
REKLAMA
Pojęcie „wysokiej średniej ocen” na użytek danej szkoły określa komisja stypendialna na podstawie art. 90g ust. 7 ustawy o systemie oświaty. Natomiast o „wysokich wynikach we współzawodnictwie sportowym” może np. świadczyć uzyskanie medalu na zawodach odbywających się co najmniej na szczeblu międzyszkolnym. Wymaganie „co najmniej dobrej oceny z zachowania” w okresie (semestrze) poprzedzającym okres (semestr), w którym przyznaje się to stypendium, ma przyczynić się do wzmocnienia wychowawczego wymiaru tych stypendiów. Warunek uzyskania co najmniej dobrej oceny zachowania nie dotyczy uczniów szkół policealnych oraz szkół dla dorosłych (art. 90g ust. 2a ustawy o systemie oświaty).
REKLAMA
Polecamy produkt: Karta Nauczyciela z komentarzem (PDF)
REKLAMA
O przyznanie stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe uczeń może ubiegać się nie wcześniej niż po ukończeniu pierwszego okresu (semestru) nauki w danym typie szkoły (art. 90g ust. 3 ustawy o systemie oświaty). Ma to przeciwdziałać przyznawaniu stypendium w sposób przypadkowy i czysto uznaniowy, bez wykazania się przez ucznia realnymi osiągnięciami.
W każdym przypadku od ubiegania się o szkolne stypendium motywacyjne wyłącza się uczniów klas I–III szkół podstawowych (art. 90g ust. 4 i 5 ustawy o systemie oświaty). Natomiast stypendium za wyniki w nauce przyznaje się dopiero od drugiego semestru nauki w klasie IV. Rozwiązanie to uzasadnione jest koniecznością dokonania podsumowania wyników nauki za semestr poprzedzający.
Zobacz również: Stypendium ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego
REKLAMA
REKLAMA