Sukces krakowskiego POP
REKLAMA
REKLAMA
Punkt Obsługi Przedsiębiorcy (POP) w Urzędzie Miasta Krakowa powstał 1 października 2004 roku . Celem powstania POP było wspieranie przedsiębiorców ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich firm, a zwłaszcza osób rozpoczynających działalność gospodarczą po raz pierwszy, w sposób ukierunkowany na ich obsługę.
REKLAMA
Dzięki podpisanym przez Prezydenta Miasta Jacka Majchrowskiego porozumieniom z dyrektorem Urzędu Statystycznego w Krakowie ( 15.06.2007 r.) i dyrektorem Izby Skarbowej w Krakowie ( 27.09.2007 r.) od 1 października 2007 r. w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy możliwe jest nadanie, zmiana i likwidacja numeru REGON, przyjmowanie zgłoszeń NIP i VAT, składanie formularzy dotyczących zgłoszenia (ZFA, ZPA, ZUA, ZZA, ZCZA) bądź wyrejestrowania (ZWPA, ZWUA) firmy i osób ubezpieczonych w ZUS, deklaracji rozliczeniowych (DRA, RCA, RZA, RSA) i innych formularzy obowiązujących płatników przy prowadzeniu pozarolniczej działalności oraz elektroniczna rejestracja w Państwowej Inspekcji Pracy przedsiębiorcy – pracodawcy.
REKLAMA
Oznacza to że krakowscy przedsiębiorcy w jednym miejscu, w komfortowych warunkach ( od lipca 2007 r. Punkt Obsługi Przedsiębiorcy mieści się w nowej siedzibie przy ul. Wielickiej 28 A ) mogą załatwić wszystkie czynności ewidencyjne związane z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej, bez konieczności udawania się do innych urzędów i instytucji.
Z kolei porozumienie Prezydenta Jacka Majchrowskiego z prezesem zarządu MARR zawarte w czerwcu br. oznacza dla przedsiębiorców stworzenie możliwości otrzymania w POP-ie wsparcia finansowego w ramach udzielanych przez Departament Instrumentów Finansowych z funduszy Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pożyczek i poręczeń, niezbędnych do rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej.
Od momentu powstania do chwili obecnej w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy załatwiło swoje sprawy ponad 150 000 osób , udzielono telefonicznej informacji około 140 000 osobom, a internetową stronę POP www.bip.krakow.pl/pop odwiedziło ponad 300 000 osób.
REKLAMA
Należy także pamiętać że dzięki dostępnej od 1 czerwca 2007 r. funkcji przesyłania drogą elektroniczną wniosków o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, o zmianę wpisu oraz o wykreślenie z ewidencji działalności gospodarczej, ponad 10 % przedsiębiorców rejestruje firmę w ten właśnie sposób
Z ankiety przeprowadzonej przez POP wynika, że ponad 95% przedsiębiorców uważa, iż powstanie POP ułatwiło im dostęp do informacji, pomogło w rejestracji firmy oraz znacznie skróciło czas potrzebny na załatwienie sprawy.
Ponadto na mocy Porozumienia zawartego w dniu 21.06.2007 przez Prezydenta Jacka Majchrowskiego a przedstawicielami 12 uczelni krakowskich pracownicy POP–u od nowego roku akademickiego (2007 – 2008) uczestniczą w spotkaniach dydaktycznych na ww. krakowskich uczelniach, ze specjalnie przygotowaną prezentacją:„ 6 powodów dla których warto otworzyć działalność gospodarczą w Krakowie”, rozpowszechniają specjalnie przygotowane materiały informacyjne (ulotki, poradniki) oraz odpowiadają na pytania studentów dotyczące możliwości rejestracji firmy.
Celem tych spotkań jest ułatwienie niezdecydowanym studentom podjęcia decyzji o otwarciu własnej firmy w Krakowie. Działania te będą kontynuowane cyklicznie do 2013 roku.
Działanie Punktu Obsługi Przedsiębiorcy kreuje niewątpliwie wizerunek Krakowa jako miasto przyjazne przedsiębiorcom i inwestorom, a pozytywna opinia przedsiębiorców którzy już skorzystali z możliwości załatwienia formalności ewidencyjnych w ramach Punktu Obsługi Przedsiębiorcy, jak i przedstawicieli instytucji uczestniczących w tym przedsięwzięciu, zachęca nie tylko do dalszego kontynuowania tej formy wspierania przedsiębiorców ale i do rozszerzenia realizacji katalogu zadań Punktu Obsługi Przedsiębiorcy w przyszłości.
REKLAMA
REKLAMA