REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sukces krakowskiego POP

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Janusz Bronkiewicz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

30 minut- tyle potrzebuje krakowski przedsiębiorca żeby założyć własną firmę w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy. To jedyny taki punkt w Polsce. Wszelkie formalności związane z rejestracją firmy w tzw. „jednym okienku” załatwia codziennie około 50-60 przyszłych przedsiębiorców.

Punkt Obsługi Przedsiębiorcy (POP) w Urzędzie Miasta Krakowa powstał 1 października 2004 roku . Celem powstania POP było wspieranie przedsiębiorców ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich firm, a zwłaszcza osób rozpoczynających działalność gospodarczą po raz pierwszy, w sposób ukierunkowany na ich obsługę.

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 października 2007 roku Gmina Kraków, nie czekając na unormowania prawne, jako pierwsza gmina w Polsce wprowadziła w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy Urzędu Miasta Krakowa zasadę „jednego okienka dla przedsiębiorców.

Dzięki podpisanym przez Prezydenta Miasta Jacka Majchrowskiego porozumieniom z dyrektorem Urzędu Statystycznego w Krakowie ( 15.06.2007 r.) i dyrektorem Izby Skarbowej w Krakowie ( 27.09.2007 r.) od 1 października 2007 r. w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy możliwe jest nadanie, zmiana i likwidacja numeru REGON, przyjmowanie zgłoszeń NIP i VAT, składanie formularzy dotyczących zgłoszenia (ZFA, ZPA, ZUA, ZZA, ZCZA) bądź wyrejestrowania (ZWPA, ZWUA) firmy i osób ubezpieczonych w ZUS, deklaracji rozliczeniowych (DRA, RCA, RZA, RSA) i innych formularzy obowiązujących płatników przy prowadzeniu pozarolniczej działalności oraz elektroniczna rejestracja w Państwowej Inspekcji Pracy przedsiębiorcy – pracodawcy.

 

 

REKLAMA

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oznacza to że krakowscy przedsiębiorcy w jednym miejscu, w komfortowych warunkach ( od lipca 2007 r. Punkt Obsługi Przedsiębiorcy mieści się w nowej siedzibie przy ul. Wielickiej 28 A ) mogą załatwić wszystkie czynności ewidencyjne związane z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej, bez konieczności udawania się do innych urzędów i instytucji.

Z kolei porozumienie Prezydenta Jacka Majchrowskiego z prezesem zarządu MARR zawarte w czerwcu br. oznacza dla przedsiębiorców stworzenie możliwości otrzymania w POP-ie wsparcia finansowego w ramach udzielanych przez Departament Instrumentów Finansowych z funduszy Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pożyczek i poręczeń, niezbędnych do rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej.

 

 

 

 

 

Od momentu powstania do chwili obecnej w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy załatwiło swoje sprawy ponad 150 000 osób , udzielono telefonicznej informacji około 140 000 osobom, a internetową stronę POP www.bip.krakow.pl/pop odwiedziło ponad 300 000 osób.

Należy także pamiętać że dzięki dostępnej od 1 czerwca 2007 r. funkcji przesyłania drogą elektroniczną wniosków o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, o zmianę wpisu oraz o wykreślenie z ewidencji działalności gospodarczej, ponad 10 % przedsiębiorców rejestruje firmę w ten właśnie sposób


Z ankiety przeprowadzonej przez POP wynika, że ponad 95% przedsiębiorców uważa, iż powstanie POP ułatwiło im dostęp do informacji, pomogło w rejestracji firmy oraz znacznie skróciło czas potrzebny na załatwienie sprawy.
Ponadto na mocy Porozumienia zawartego w dniu 21.06.2007 przez Prezydenta Jacka Majchrowskiego a przedstawicielami 12 uczelni krakowskich pracownicy POP–u od nowego roku akademickiego (2007 – 2008) uczestniczą w spotkaniach dydaktycznych na ww. krakowskich uczelniach, ze specjalnie przygotowaną prezentacją:„ 6 powodów dla których warto otworzyć działalność gospodarczą w Krakowie”, rozpowszechniają specjalnie przygotowane materiały informacyjne (ulotki, poradniki) oraz odpowiadają na pytania studentów dotyczące możliwości rejestracji firmy.

 


Celem tych spotkań jest ułatwienie niezdecydowanym studentom podjęcia decyzji o otwarciu własnej firmy w Krakowie. Działania te będą kontynuowane cyklicznie do 2013 roku.

 

 

 

 

Działanie Punktu Obsługi Przedsiębiorcy kreuje niewątpliwie wizerunek Krakowa jako miasto przyjazne przedsiębiorcom i inwestorom, a pozytywna opinia przedsiębiorców którzy już skorzystali z możliwości załatwienia formalności ewidencyjnych w ramach Punktu Obsługi Przedsiębiorcy, jak i przedstawicieli instytucji uczestniczących w tym przedsięwzięciu, zachęca nie tylko do dalszego kontynuowania tej formy wspierania przedsiębiorców ale i do rozszerzenia realizacji katalogu zadań Punktu Obsługi Przedsiębiorcy w przyszłości.

 

 

 

 

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czekał w SOR na lekarza 3 godziny i 5 minut. Był sam w poczekalni. Lekarz spał? Lekarz operował innego pacjenta? Lekarz był na innym oddziale?

Internauta opisał pobyt na SOR w Przemyślu. W poczekalni nie było nikogo. Pomimo to wyznaczono mu 3 h (i 5 minut) oczekiwania. W rozmowie o tym zdarzeniu inni internauci żartowali, aby autor historii okazał zrozumienie dla lekarzy pracujących na 4 etatach i nie mogących oderwać się dla niego od szczytnych obowiązków. Złośliwi pisali z sarkazmem: 1) "Nie wstyd Ci, myślisz, że dla Ciebie pielęgniarka zbudzi lekarza" 2. "w takim razie gdzie informacja że "pacjenci w stanie nie zagrażającym życiu nie będą przyjmowani w trakcie snu lekarza?" 3) "chłopie naprawdę myślisz że pielęgniarka przyjdzie i powie "lekarz śpi musi Pan czekać". Przecież to otwarta droga do złożenia skargi do rzecznika praw pacjenta".

Podwyżka zasiłku pielęgnacyjnego, ale tylko dla osób starszych i bez emerytury [Petycje]

Co więcej podwyżka nie dla każdej osoby 75+, ale takiej, która nie ma prawa do emerytury i renty. To niszowe sytuacje. Zazwyczaj osoba w wieku 75+ ma emeryturę albo rentę. Otrzymuje wtedy dodatek pielęgnacyjny. Ale są osoby, które w wieku 75 lat nie mają prawa do emerytury i renty. Bardzo rzadko, ale są takie osoby. I dla nich jest adresowany pomysł, aby ich zasiłek pielęgnacyjny był podniesiony do dodatku pielęgnacyjnego.

Rok 2026 jednym z najtrudniejszych budżetowo od dekady. Samorządy muszą wybierać i uważać na naruszenie dyscypliny finansów publicznych

Rok 2026 może być jednym z najtrudniejszych budżetowo od dekady. Samorządy czekają bardzo trudne wybory. Nawet działania podjęte w dobrej wierze mogą zostać uznane za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Jak JST mogą się zabezpieczyć?

Pomarańczowe worki na nową frakcję. Gdzie się pojawiają i co do nich wrzucać?

Niektóre gminy decydują się na wprowadzenie pomarańczowych worków na określone odpady. Czy pojawią się one wszędzie? Co powinno się w nich znaleźć? Rozwiewamy wątpliwości.

REKLAMA

Tu rodzi się ekologiczna świadomość. "W Punkcie zwrotnym nie straszymy dzieci kryzysem klimatycznym" [WYWIAD]

O innowacyjnym centrum ekologii Punkt Zwrotnym, o tym, jak nauka dbania o środowisko może być zabawą i dlaczego edukacja ekologiczna najmłodszych jest kluczowa rozmawiamy z Małgorzatą Żmijską, Prezeską Fundacji Mamy Projekt.

WZON. To coś nie tak. Niewidoma nie dostała świadczenia wspierającego. Tylko 61 punkty

List czytelniczki - otrzymała tylko 61 punkty dla osoby niepełnosprawnej ze znacznym stopniem niepełnosprawności i stałym orzeczeniem (niewidoma). Efekt? Bez świadczeń pielęgnacyjnego i wspierającego.

Luka w budżecie NFZ w 2025 r. wynosi 14 mld zł, wpływy ze składki zdrowotnej niższe o 3,5 mld. Luka w 2026 r. może sięgnąć 23 mld zł

NFZ odnotował niższe niż zakładano wpływy ze składki zdrowotnej – o 3,5 mld zł mniej w pierwszych ośmiu miesiącach 2025 roku. Eksperci alarmują, że problemy finansowe mogą zagrozić realizacji świadczeń medycznych w niektórych regionach, a w 2026 roku luka w budżecie Funduszu może wzrosnąć do 23 mld zł.

Jak polski model sztucznej inteligencji może wspierać samorządy?

Ministerstwo Cyfryzacji, wspólnie z partnerami z sektora nauki i technologii, opracowało PLLuM (Polish Large Language universal Model). To pierwszy zrealizowany na rządowe zlecenie duży, otwarty model językowy dopasowany do realiów języka polskiego. Jak jednostki samorządu terytorialnego (JST) mogą skorzystać z możliwości oferowanych przez ten model?

REKLAMA

Kiedy gmina ma obowiązek pomóc w dotarciu dzieci do szkół i przedszkoli?

Obowiązki gmin związane z pomocą w dotarciu dzieci do szkoły podstawowej wciąż budzą wątpliwości. W praktyce rozstrzygają je dopiero sądy. Artykuł prezentuje m.in. nowe orzeczenia dotyczące wywiązywania się przez gminę z tego obowiązku, gdy dziecko dojeżdża do szkoły podstawowej, która nie jest jego szkołą obwodową.

Podatek od małpek dla gmin. Pieniądze zapłatą za interwencje związane z przemocą domową wobec dziecka

Samorządy będą mogły przeznaczać wpływy z tzw. podatku od małpek na wezwanie personelu medycznego podczas interwencji związanej z przemocą domową wobec dziecka - zakłada projekt nowelizacji ustawy Ministerstwa Zdrowia przekazany do konsultacji publicznych.

REKLAMA