REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sukces krakowskiego POP

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Janusz Bronkiewicz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

30 minut- tyle potrzebuje krakowski przedsiębiorca żeby założyć własną firmę w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy. To jedyny taki punkt w Polsce. Wszelkie formalności związane z rejestracją firmy w tzw. „jednym okienku” załatwia codziennie około 50-60 przyszłych przedsiębiorców.

Punkt Obsługi Przedsiębiorcy (POP) w Urzędzie Miasta Krakowa powstał 1 października 2004 roku . Celem powstania POP było wspieranie przedsiębiorców ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich firm, a zwłaszcza osób rozpoczynających działalność gospodarczą po raz pierwszy, w sposób ukierunkowany na ich obsługę.

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 października 2007 roku Gmina Kraków, nie czekając na unormowania prawne, jako pierwsza gmina w Polsce wprowadziła w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy Urzędu Miasta Krakowa zasadę „jednego okienka dla przedsiębiorców.

Dzięki podpisanym przez Prezydenta Miasta Jacka Majchrowskiego porozumieniom z dyrektorem Urzędu Statystycznego w Krakowie ( 15.06.2007 r.) i dyrektorem Izby Skarbowej w Krakowie ( 27.09.2007 r.) od 1 października 2007 r. w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy możliwe jest nadanie, zmiana i likwidacja numeru REGON, przyjmowanie zgłoszeń NIP i VAT, składanie formularzy dotyczących zgłoszenia (ZFA, ZPA, ZUA, ZZA, ZCZA) bądź wyrejestrowania (ZWPA, ZWUA) firmy i osób ubezpieczonych w ZUS, deklaracji rozliczeniowych (DRA, RCA, RZA, RSA) i innych formularzy obowiązujących płatników przy prowadzeniu pozarolniczej działalności oraz elektroniczna rejestracja w Państwowej Inspekcji Pracy przedsiębiorcy – pracodawcy.

 

 

REKLAMA

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oznacza to że krakowscy przedsiębiorcy w jednym miejscu, w komfortowych warunkach ( od lipca 2007 r. Punkt Obsługi Przedsiębiorcy mieści się w nowej siedzibie przy ul. Wielickiej 28 A ) mogą załatwić wszystkie czynności ewidencyjne związane z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej, bez konieczności udawania się do innych urzędów i instytucji.

Z kolei porozumienie Prezydenta Jacka Majchrowskiego z prezesem zarządu MARR zawarte w czerwcu br. oznacza dla przedsiębiorców stworzenie możliwości otrzymania w POP-ie wsparcia finansowego w ramach udzielanych przez Departament Instrumentów Finansowych z funduszy Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pożyczek i poręczeń, niezbędnych do rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej.

 

 

 

 

 

Od momentu powstania do chwili obecnej w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy załatwiło swoje sprawy ponad 150 000 osób , udzielono telefonicznej informacji około 140 000 osobom, a internetową stronę POP www.bip.krakow.pl/pop odwiedziło ponad 300 000 osób.

Należy także pamiętać że dzięki dostępnej od 1 czerwca 2007 r. funkcji przesyłania drogą elektroniczną wniosków o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, o zmianę wpisu oraz o wykreślenie z ewidencji działalności gospodarczej, ponad 10 % przedsiębiorców rejestruje firmę w ten właśnie sposób


Z ankiety przeprowadzonej przez POP wynika, że ponad 95% przedsiębiorców uważa, iż powstanie POP ułatwiło im dostęp do informacji, pomogło w rejestracji firmy oraz znacznie skróciło czas potrzebny na załatwienie sprawy.
Ponadto na mocy Porozumienia zawartego w dniu 21.06.2007 przez Prezydenta Jacka Majchrowskiego a przedstawicielami 12 uczelni krakowskich pracownicy POP–u od nowego roku akademickiego (2007 – 2008) uczestniczą w spotkaniach dydaktycznych na ww. krakowskich uczelniach, ze specjalnie przygotowaną prezentacją:„ 6 powodów dla których warto otworzyć działalność gospodarczą w Krakowie”, rozpowszechniają specjalnie przygotowane materiały informacyjne (ulotki, poradniki) oraz odpowiadają na pytania studentów dotyczące możliwości rejestracji firmy.

 


Celem tych spotkań jest ułatwienie niezdecydowanym studentom podjęcia decyzji o otwarciu własnej firmy w Krakowie. Działania te będą kontynuowane cyklicznie do 2013 roku.

 

 

 

 

Działanie Punktu Obsługi Przedsiębiorcy kreuje niewątpliwie wizerunek Krakowa jako miasto przyjazne przedsiębiorcom i inwestorom, a pozytywna opinia przedsiębiorców którzy już skorzystali z możliwości załatwienia formalności ewidencyjnych w ramach Punktu Obsługi Przedsiębiorcy, jak i przedstawicieli instytucji uczestniczących w tym przedsięwzięciu, zachęca nie tylko do dalszego kontynuowania tej formy wspierania przedsiębiorców ale i do rozszerzenia realizacji katalogu zadań Punktu Obsługi Przedsiębiorcy w przyszłości.

 

 

 

 

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

REKLAMA

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

REKLAMA

Wniosek od 3 listopada 2025 r. Kto dostanie nowe świadczenie z MOPS?

Od 3 listopada 2025 r. gminy przyjmują wnioski o bon ciepłowniczy. O nowe świadczenie można też ubiegać się w tradycyjnej papierowej formie, jak również drogą elektroniczną. Komu przysługuje takie wsparcie i ile wynosi? Czy w każdym ośrodku pomocy społecznej otrzymamy bon?

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Papier, plastik czy zmieszane - gdzie lądują kubki papierowe, jednorazowe, a gdzie kubek ceramiczny? Segregacja

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Czy to papierowy kubek jednorazowy, który powinien wylądować w pojemniku na papier? Gdzie zgodnie z prawidłową segregacją odpadów powinien znaleźć się kubek ceramiczny?

REKLAMA