Na stronach internetowych jednostek samorządu terytorialnego i innych podmiotów publicznych zamieszczane są często formularze kontaktowe, gdzie osoba fizyczna podaje swój adres poczty elektronicznej, często także imię i nazwisko, i następnie wysyła zapytanie drogą elektroniczną. W wyniku tego procesu właściciel strony internetowej posiada adresy e-mail, czasami imiona, nazwiska i inne dane osób fizycznych, które korzystały z formularza kontaktowego. Czy posiadacz strony internetowej powinien zbierać zgody osób fizycznych na przetwarzanie danych osobowych?
22 listopada 2016 roku, w hotelu Marriott w Warszawie, Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska organizuje dwunastą już konferencję PolCAAT, której tematem będzie “Nowoczesny audyt wewnętrzny jako firewall następnej generacji.” Konferencję objęli patronatem: INFOR.pl, IT Professional, IT w Administracji oraz Dziennik Internautów.
Ośrodki Pomocy Społecznej działają na podstawie przepisów ustawy o pomocy społecznej, które określają zakres ich obowiązków oraz uprawnień, w szczególności dotyczy to wypłacania świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych oraz programu 500+. Czy OPS powinien od tych osób pozyskać zgodę na przetwarzanie danych osobowych? Z praktyki wiem, że niektóre ośrodki tak robią (np. podczas składania wniosków o świadczenie, czy przeprowadzania wywiadu środowiskowego). Czy takie działanie jest konieczne? Czy istnieje obowiązek pozyskiwania zgody na przetwarzanie danych osobowych?
Wspólnoty mieszkaniowe w celu realizacji zadań związanych z zarządzaniem części wspólnej nieruchomości mogą zdecydować się na wyłonienie zarządu wśród swoich członków lub powierzenie zarządu innemu podmiotowi. Zdarza się też, że zarząd wspólnoty decyduje się na podjęcie współpracy z licencjonowanym administratorem (zarządcą) nieruchomości. Niezależnie od wybranego rozwiązania, nie ulega wątpliwości, że wspólnota mieszkaniowa przetwarza dane osobowe, w szczególności dane członków wspólnoty, kontrahentów, korespondentów, dłużników.