REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektroniczny odbiór listu poleconego

Subskrybuj nas na Youtube
Elektroniczny odbiór listu poleconego /Fot. Fotolia
Elektroniczny odbiór listu poleconego /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Chcesz odbierać listy polecone bez wychodzenia z domu, bez czekania na listonosza? Teraz dzięki nowej e-usłudze jest to możliwe.

Po pierwsze i najważniejsze - bez Twojej decyzji i wiedzy nikt nie otworzy Twojego listu i go nie zeskanuje. Aby otrzymywać korespondencję w wersji elektronicznej musisz o to osobiście wystąpić. Jak? Oczywiście elektronicznie.

REKLAMA

REKLAMA

Bez awizo

Na portalu GOV.pl właśnie opublikowaliśmy nową e-usługę. To nasz wspólny projekt z Pocztą Polską.

Jej główny atut? Nie będziecie musieli iść na pocztę, by odebrać list polecony. Korespondencja dotrze do Was w wersji elektronicznej! Bezpiecznie, z zachowaniem tajemnicy korespondencji.

- To projekt, nad wdrożeniem którego pracowaliśmy od dawna. Obecna sytuacja przyspieszyła tylko jego realizację - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - To kolejny dowód na to, że w czasie, w jakim się znaleźliśmy - cyfryzacja jest naszym sprzymierzeńcem. To także kolejny powód, dla którego warto założyć profil zaufany - dodaje szef MC.

REKLAMA

Kilka dodatkowych wyjaśnień: elektronicznie możesz dostać tylko korespondencję, czyli list. Tą drogą nie dotrą do Ciebie pisma z sądów, prokuratur, organów ścigania, czy komorników sądowych. Po nie nadal trzeba udać się na pocztę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie więc pisma możesz otrzymać online? Korespondencję z urzędu gminy, spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej i wiele innych. To spora wygoda!

Oto, co zrobić, aby tak się stało.

Polecamy: Tarcza antykryzysowa – Samorząd i administracja. Pakiet e-booków

Załóż eSkrzynkę

Po pierwsze i najważniejsze – potrzebujesz profilu zaufanego. Bez niego, ani rusz. Jeśli jeszcze go nie masz, załatw to od ręki. Możesz go założyć w kilka minut, wykorzystując do tego bankowość elektroniczną. Sprawdź, czy Twój bank daje taką możliwość.

Jeszcze sprawniej Ci pójdzie, jeśli obejrzysz nasz instruktaż – e-Polak potrafi! Michał Czernecki tłumaczy, jak przez internet założyć profil zaufany.

Profil zaufany założony. Kolejny krok to wizyta na portalu www.GOV.pl. Kiedy już tam będziesz, zaloguj się do konta „Mój GOV” (prawy górny róg strony) i wybierz e-usługę „Załóż eSkrzynkę – odbieraj listy polecone”. Kliknij przycisk „Załóż e-skrzynkę”.

Wypełnij prosty formularz. Wpisz swój adres e-mail, numer telefonu i zaakceptuj regulamin. Kolejny krok - podaj adres swojego zameldowania (na pobyt stały). I tyle – gotowe!

Teraz sprawdź swoją skrzynkę e-mail. To na podany adres poczty elektronicznej dostaniesz dane do pierwszego logowania do eSkrzynki. Dotarły? Aktywuj skrzynkę i zacznij korzystać z usługi.

Co ważne – usługa jest bezpłatna, a eSkrzynka zostanie założona niezwłocznie po jej aktywacji. Także nie zwlekaj, aktywuj.

W tajemnicy

Jak to będzie wyglądało w praktyce, co znajdziesz w eSkrzynce? Zeskanowaną kopertę oraz jej zawartość. Dodatkowo, po miesiącu od zeskanowania przesyłka trafi do Ciebie w swojej oryginalnej, papierowej formie (bez awizo, nie trzeba będzie iść po nią na pocztę).

- Nasza usługa to gwarancja jakości i najwyższych standardów bezpieczeństwa. To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też zmiana dla samej Poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny  – mówi Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.

Od kiedy będzie liczony czas doręczenia przesyłki do adresata? Datą doręczenia przesyłki jest dzień, w którym pobierzesz plik z eSkrzynki. Jeśli tego nie zrobisz, za datę skutecznego doręczenia uznany zostanie dzień zwrotu przesyłki. To dwa tygodnie od dnia następnego od zamieszczenia dokumentu w Twojej eSkrzynce.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj odpowiedzi na najczęściej pojawiąjące się pytania.

Usługa w opublikowanej dziś formule to rozwiązanie na czas pandemii i wychodzenia z najostrzejszych obostrzeń. Jest dostępna od dziś do 30 września 2020 r.

Załóż eSkrzynkę – odbieraj w domu listy polecone.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

REKLAMA

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

REKLAMA

Wniosek od 3 listopada 2025 r. Kto dostanie nowe świadczenie z MOPS?

Od 3 listopada 2025 r. gminy przyjmują wnioski o bon ciepłowniczy. O nowe świadczenie można też ubiegać się w tradycyjnej papierowej formie, jak również drogą elektroniczną. Komu przysługuje takie wsparcie i ile wynosi? Czy w każdym ośrodku pomocy społecznej otrzymamy bon?

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Papier, plastik czy zmieszane - gdzie lądują kubki papierowe, jednorazowe, a gdzie kubek ceramiczny? Segregacja

Gdzie wyrzucić kubek z McDonald's? Czy to papierowy kubek jednorazowy, który powinien wylądować w pojemniku na papier? Gdzie zgodnie z prawidłową segregacją odpadów powinien znaleźć się kubek ceramiczny?

REKLAMA