Za kilkanaście dni do konsultacji społecznych przekazany zostanie efekt prac zespołów przedmiotowych, które pracują nad nowymi wymaganiami egzaminacyjnymi, które będą obowiązywały w roku szkolnym 2020/2021 - poinformowała PAP rzeczniczka prasowa MEN Anna Ostrowska.
Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek w połowie października w związku z pandemią i koniecznością przejścia na edukacje zdalną zapowiedział zmiany w zakresie wymagań egzaminacyjnych. PAP wystąpiło do Ministerstwa Edukacji Narodowej o informacje na temat prac nad zapowiedzianymi zmianami.
"Potwierdzam, że działamy zgodnie z przyjętym harmonogramem prac. W październiku poznaliśmy szczegółowe wyniki tegorocznych egzaminów. Zgodnie z zapowiedzią ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka sprzed kilkunastu dni powołano już zespoły przedmiotowe, które pracują nad nowymi wymaganiami egzaminacyjnymi w roku szkolnym 2020/2021. Już za kilkanaście dni przekażemy do społecznych konsultacji efekty ich prac" - poinformowała PAP rzeczniczka resortu edukacji.
Polecamy: Jak przygotować się do zmian 2021
"Po zebraniu uwag, do końca grudnia br., przygotujemy ostateczny kształt wymagań egzaminacyjnych na rok szkolny 2020/2021 wynikających z podstawy programowej. Następnie przy współpracy z Centralną Komisją Egzaminacyjną, a także okręgowymi komisjami egzaminacyjnymi, kuratoriami oświaty oraz placówkami doskonalenia nauczycieli przeprowadzona zostanie akcja informacyjna dotycząca zakresu podstawy programowej wymaganej na egzaminach" - podała Ostrowska.
Ograniczenie podstawy programowej
W połowie października premier Mateusz Morawiecki wskazał, że nauczanie zdalne nie jest równie efektywne jak nauczanie tradycyjne, w klasie. Zapowiedział wprowadzenie zmian w podstawach programowych. "Minister edukacji będzie w najbliższym czasie prezentował plany i informacje dotyczące lżejszego programu nauczania. Lżejszego, po to, żeby oddać - że tak powiem - sprawiedliwość tym, którzy starają się rzetelnie uczyć, ale wiedzą doskonale, że nauka przez internet jest dużo mniej efektywna, jest trudniejsza niż nauka bezpośrednia" - powiedział Morawiecki.
Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek wskazał zaś na konieczność zmian w zakresie wymagań egzaminacyjnych. "Na pewno będziemy też pochylać się nad zakresem egzaminów. To są postulaty zgłaszane przez środowiska nauczycielskie, ale również środowiska rodziców, zwłaszcza tych uczniów, którzy są dziś w klasach VIII, w klasach maturalnych, w klasach zawodowych, przed którymi są egzaminy" - powiedział.