reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Zgłaszanie i przyjmowanie danych do zameldowania i wymeldowania

Zgłaszanie i przyjmowanie danych do zameldowania i wymeldowania

Sposób zgłaszania danych do zameldowania i wymeldowania, wzory formularzy zgłoszeń meldunkowych, sposób prowadzenia ewidencji ludności oraz ewidencji dowodów osobistych reguluje rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji.

Gminy prowadzą ewidencję ludności w postaci zbiorów meldunkowych, które wstępują w formie:

- zbioru danych stałych mieszkańców,

- zbioru danych byłych mieszkańców,

- zbioru danych obywateli polskich i cudzoziemców zameldowanych na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące,

- zbioru danych obywateli polskich i cudzoziemców zameldowanych na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy,

- zbioru danych osobowych PESEL.

Oprócz gmin obowiązki ewidencyjne spoczywają na kierownikach m.in. zakładów hotelarskich, domów wczasowych, wypoczynkowych, pensjonatów, schronisk, pól biwakowych. Kierownicy tego typu zakładów prowadzą zbiory danych osób w nich przebywających w postaci książki zameldowań na pobyt czasowy do 3 miesięcy lub w systemie teleinformatycznym.

Organ gminy zobowiązany jest do aktualizacji danych zawartych w gminnym zbiorze meldunkowym. Aktualizacja polega na odnotowaniu m.in.

- zameldowania lub wymeldowania;

- zmiany danych objętych rejestracją stanu cywilnego;

- zmiany dowodu osobistego;

- zmiany numeru PESEL.

Ułatwiając wykonanie powyższych obowiązków MSWiA wydało Rozporządzenie z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych.

W załączniku do rozporządzenia zawarto wzory formularzy:

- zgłoszenia pobytu stałego

- zgłoszenia pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące

- zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego

- zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 27 grudnia 2010 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych. (Dz.U. Nr 257 z 30 grudnia 2010, Poz. 1743) obowiązuje od 1 stycznia 2011 r. 

samorzad.infor.pl

reklama

Czytaj także

Źródło:

Samorzad.infor.pl
Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Polska Izba Biegłych Rewidentów

Samorząd zawodowy biegłych rewidentów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama