REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szczepienia opiekunów w żłobkach na COVID-19 - informacje, zapisy

Szczepienia opiekunów w żłobkach na COVID-19 - informacje, zapisy
Szczepienia opiekunów w żłobkach na COVID-19 - informacje, zapisy

REKLAMA

REKLAMA

Jak długo potrwa druga tura zapisów na szczepienia pracowników żłobków i klubów dziecięcych, jakie formalności trzeba dopełnić, żeby zgłosić się na szczepienie, co musi zrobić pracownik, a jakie obowiązki ma dyrektor placówki? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania dotyczące procesu zapisu na szczepienia pracowników instytucji opieki nad dziećmi do lat 3.

Jak długo potrwa druga tura zapisów na szczepienia chętnych pracowników instytucji opieki nad dziećmi do lat 3.

Zapisy – w ramach drugiej – potrwają od 15 do 18 lutego br. (poniedziałek-czwartek). Formularz dostępny jest bezpośrednio pod adresem https://szczepieniazlobki.rcb.gov.pl/. Formularz wypełnia dyrektor placówki.

REKLAMA

REKLAMA

Jakie informacje podaje się w formularzu?

W formularze podaje się podstawowe dane instytucji opieki: rodzaj podmiotu (żłobek, klub dziecięcy, opiekun dzienny, placówka opiekuńczo-wychowawcza, itp.), dla żłobka, klubu dziecięcego i dziennego opiekuna podaje się numer pozycji rejestru (czyli numer, pod którym dana instytucja opieki została wpisana do rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub wykazu dziennych opiekunów), dane adresowe instytucji opieki, NIP podmiotu prowadzącego, a także numer REGON tego podmiotu (numer REGON nie jest obowiązkowy).

Osoba wprowadzająca dane pracowników (dyrektor żłobka, osoba kierująca pracą klubu dziecięcego, podmiot zatrudniający dziennego opiekuna) podaje również swoje dane (imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail).

Po wprowadzeniu liczby pracowników podaje się dane każdego z nich – imię i nazwisko, numer PESEL, a w przypadku, gdy dany pracownik nie ma numeru PESEL – datę urodzenia oraz serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość (np. dowodu osobistego, paszportu), a także numer telefonu komórkowego pracownika (nie jest wymagany, jednak znacznie przyspiesza kontakt z nim).

REKLAMA

Czy pracownik musi sam się gdzieś zarejestrować?

Nie, pracownik musi jedynie poinformować o chęci zaszczepienia się dyrektora placówki, w której jest zatrudniony. Nie musi wypełniać żadnych dodatkowych formularzy, dzwonić na infolinię czy wysyłać wiadomości SMS – formalności z rejestracją dopełni dyrektor placówki. Pracodawca ustala też termin oraz miejsce szczepienia i wszystkie szczegóły przekazuje pracownikowi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W dniu wyznaczonego terminu pracownik musi pamiętać, aby jadąc na szczepienie wziąć ze sobą dowód tożsamości oraz długopis. W punkcie szczepień będzie poproszony o wypełnienie krótkiej ankiety.

Czy szczepienie jest obowiązkowe?

Nie, szczepienie jest tylko dla chętnych pracowników.

Czy są limity wieku pracowników, których można obecnie zgłaszać na szczepienie?

Formularz dostępny w dniach 15-18 lutego br. dotyczy zgłoszeń pracowników do 65 roku życia.

Czy w formularzu można zgłosić wszystkich pracowników żłobka/klubu dziecięcego?

W formularzu można zgłosić wszystkie osoby pracujące z dziećmi w żłobku lub klubie dziecięcym – także osoby zatrudnione na innych stanowiskach niż opiekun, jeśli mają kontakt z dziećmi objętymi opieką tej instytucji. W formularzu nie wskazuje się stanowiska danego pracownika, zatem to osoba wypełniająca decyduje, których pracowników, którzy zgłosili chęć udziału w szczepieniach, powinna zgłosić.

Jakimi preparatem będą szczepieni pracownicy żłobków, klubów dziecięcych, dziennych opiekunów i pracowników placówek pieczy zastępczej?

Zgodnie z rekomendacjami działającej przy premierze Rady Medycznej, nauczycielom i pracownikom instytucji opieki nad dziećmi do lat 3 będzie podawana szczepionka AstraZeneca. Szczepionka jest bezpieczna.

Podstawą dopuszczenia do obrotu są badania kliniczne. Reżim rejestracji leków w UE jest bardzo wysoki. Do oceny skuteczności szczepionki AstraZeneca włączono dwa badania kliniczne, mimo że producent przedstawił ich więcej. W Charakterystyce Produktu Leczniczego skuteczność tej szczepionki jest ustalona na poziomie blisko 60 proc

Szczepionka AstraZeneca chroni 100 proc. osób przed ciężkim przebiegiem choroby, powikłaniami i hospitalizacją z powodu COVID-19 i 60 proc. osób przed zachorowaniem.

Szczepionką firmy AstraZeneca mogą być szczepione wszystkie osoby urodzone w roku 1956 oraz młodsze. To oznacza że szczepionką AstraZeneca będą szczepione  osoby od 18. do 65. roku życia.

Źródło: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

REKLAMA

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

REKLAMA

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA