reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > "Rzeczpospolita": Pierwszy dzwonek bije po kieszeni

"Rzeczpospolita": Pierwszy dzwonek bije po kieszeni

Rodzic wyprawiający dziecko do szkoły wyda średnio o 60-100 zł więcej niż w ubiegłym roku - donosi "Rzeczpospolita".

Jak podliczyła gazeta, komplet nowych podręczników dla pierwszaka rozpoczynającego naukę w roku szkolnym 2011/2012, kosztuje dziś minimum 300 zł, dla gimnazjalisty 400-500 zł, a dla licealisty 600-700 zł. Wzrost cen to m.in. efekt inflacji i wprowadzenia w maju 5-procentowego VAT na podręczniki.

"Niestety, wydawcy wykorzystali okazję i w praktyce ceny skoczyły grubo ponad VAT" - mówi Grzegorz Steininger, właściciel katowickiej księgarni Nauka. W rozwiązaniu tego problemu nie pomaga obrót starymi podręcznikami - dwa lata temu MEN wdrożył etapową reformę programową, a więc uczniowie musieli zaopatrywać się w nowe książki.

Ale podręczniki nie wyczerpują potrzeb ucznia. Niezbędne są także przybory szkolne, nowa odzież i obuwie. "Dziś pełne wyekwipowanie dziecka do szkoły, od książek po ubranie, może kosztować nawet 1000-1500 zł" - podkreśla Krystyna Łybacka, minister edukacji w rządzie Leszka Millera.

Rosnącym cenom szkolnych wyprawek nie towarzyszy wzrost pomocy dla najuboższych rodzin. W niektórych kwestiach grupa wspomaganych zmniejsza się - np. narodowym programem stypendialnym zostanie objętych od września ok. 515 tyś uczniów, gdy w 2007 roku było ich dwa razy więcej. Zapowiadanych dwa lata temu przez MEN darmowych podręczników nie będzie wcale.

Czytaj także: Dofinansowanie zakupu podręczników 201>>

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Klasyfikacja budżetowa 202090.30 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Blog Prawa Zamówień Publicznych

Opinie prawników specjalizujących się w prawie zamówień publicznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama