Wszystkie gminy muszą mieć konto na ePUAP i Elektroniczną Skrzynkę Podawczą
REKLAMA
Zintegrowany Moduł Obsługi Końcowego Użytkownika (ZMOKU) to aplikacja przeznaczona do realizacji zadań z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego. W związku z rozpoczęciem wdrażania aplikacji konieczne jest by każda gmina miała na platformie ePUAP konto w wersji przeznaczonej dla podmiotów publicznych wraz z Elektroniczną Skrzynkę Podawczą.
REKLAMA
Instalacja Elektronicznej Skrzynki Podawczej jest niezbędna w celu umożliwienia obywatelom składanie wniosków elektronicznych w zakresie spraw wynikających z ustawy o ewidencji ludności. Obywatele od dnia 1 stycznia 2012 roku będą mogli elektronicznie wypełniać i składać do właściwych urzędów następujące wnioski:
- wniosek o sprawdzenie danych zawartych w Rejestrze PESEL,
- wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego,
- wniosek o wymeldowanie z pobytu czasowego,
- zgłoszenie wyjazdu poza granice RP,
- zgłoszenie powrotu z wyjazdu czasowego poza granice RP.
Do 19 października gminy mają czas na założenie konta według udostępnionej instrukcji oraz wysłanie wniosku. Dane o nazwie konta i nazwie skrytki należy przekazać gminnemu koordynatorowi ds. wdrożenia aplikacji ZMOKU.
Na www.mojdowod.pl udostępniono do pobrania:
- Instrukcję zakładania konta o uprawnieniach instytucji publicznej na platformie ePUAP
- Podręcznik instalacji aplikacji "Elektroniczna Skrzynka Podawcza"
Czytaj także: ePUAP podręcznik użytkownika>>
samorzad.infor.pl
REKLAMA
REKLAMA