W Radomiu powstanie obwodnica za ponad 154 mln zł
REKLAMA
Jak poinformował PAP rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu Dariusz Dębski, konsorcjum złożyło najtańszą ofertę, zdecydowało to o jego wyborze.
REKLAMA
W skład konsorcjum - oprócz kieleckiego Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart -wchodzą też Świętokrzyskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Trakt, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty - Łódź SA oraz Budromost - Starachowice.
Dębski zastrzegł, że w związku z dużą wartością przetargu, całą dokumentację sprawdza Urząd Zamówień Publicznych. Podpisanie umowy z wykonawcą nastąpi - według rzecznika - w drugiej połowie stycznia. Niedługo potem mają ruszyć prace.
15 firm złożyło swoje oferty w przetargu, większość to polscy wykonawcy, ale byli też oferenci z Portugalii, Hiszpanii i Czech. Najdroższa oferta opiewała na przeszło 254 mln zł, a najtańsza była o prawie 100 mln zł niższa.
REKLAMA
Blisko 72 mln zł na tę inwestycję przyznał zarząd woj. mazowieckiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego, a 35 mln zł zarezerwowała w tegorocznym budżecie gmina Radom. Władze miasta starają się także o subwencję drogową z budżetu państwa w wysokości 30 mln zł.
Łączna długość projektowanej trasy wynosi 13,5 km. Powstać ma 10 km dwujezdniowej drogi - w obrębie Radomia i 3,5 km - jednojezdniowej trasy - na terenie sąsiedniej gminy Kowala. Inwestycja obejmuje także budowę czterech wiaduktów drogowych, 10 przejść dla zwierząt, kładki dla pieszych, tunelu, a także przejazdów gospodarczych, przepustów, zbiornika wodno-retencyjnego oraz wodno-odparowującego.
Wzdłuż obwodnicy zostaną zbudowane chodniki, ścieżki rowerowe oraz ekrany akustyczne. Przy okazji powstawania trasy zostanie przebudowana istniejąca infrastruktura telekomunikacyjna, sieć gazowa oraz linie energetyczne. Powstanie także m.in. kanalizacja deszczowa i nowe oświetlenie.
Inwestycja ma być zakończona do końca sierpnia 2014 r. Trasa połączy ruch miejski z planowanymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad drogami krajowymi S-7 i S-12.
Budowa nowej drogi ma na celu skierowanie na obwodnicę ruchu samochodów ciężarowych z trasy s-7 (Kraków - Radom - Warszawa) oraz trasy na linii Dorohusk - Lublin - Radom - Piotrków Trybunalski.
REKLAMA
REKLAMA