2 mld zł dla samorządów. Jak złożyć wniosek
REKLAMA
REKLAMA
Na co samorządy mogą przeznaczyć pieniądze
- opracowanie, wdrożenie i certyfikację procedur z zakresu zarządzania bezpieczeństwem informacji,
- specjalistyczne szkolenia
- zakup, wdrożenie i konfigurację systemów, urządzeń i usług mających na celu podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa.
– Polska wzmacnia bezpieczeństwo nie tylko w wymiarze militarnym, nie tylko zabezpieczamy wschodnią granicę NATO, UE, strefy Schengen, ale także chronimy się przed zagrożeniami cybernetycznymi. Wszystkie te działania mają charakter bezprecedensowy. Na Cyberbezpieczny samorząd z polskiej części środków unijnych przeznaczamy ok. 1,5 mld zł. To ogromna część wszystkich środków przeznaczonych na cyberbezpieczeństwo w ramach Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027. Chcemy, żeby wszystkie samorządy miały możliwość zwiększenia odporności na cyberataki – dodał minister Funduszy i Polityki Regionalnej Grzegorz Puda.
Jak złożyć wniosek
Wnioski można składać od 19 lipca do 30 września br. Każdy samorząd może dostać od 200 tys. do 850 tys. zł. Wysokość dofinansowania oraz udział wkładu własnego są uzależnione od liczby mieszkańców i zamożności jednostki, czyli tzw. wskaźnika podatkowego odpowiedniego dla gmin, powiatów i województw.
Do zapewnienia wkładu własnego, którego łączna wysokość dla całego projektu to zaledwie ok. 4 proc., będą zobowiązane tylko najzamożniejsze samorządy. Taki sposób dysponowania środkami pozwoli na wyrównanie szans mniej zamożnym samorządom.
Samorządy będą mogły rozliczyć w ramach projektu działania zrealizowane od 1 czerwca 2023 r. do 30 czerwca 2026 r.
Projekt „Cyberbezpieczny Samorząd” jest współfinansowany z Funduszy Europejskich, w ramach programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027.
REKLAMA
REKLAMA