reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Kampania reklamująca Dolny Śląsk zostanie pokazana w 46 krajach

Kampania reklamująca Dolny Śląsk zostanie pokazana w 46 krajach

"Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia" - to tytuł kampanii reklamującej Dolny Śląsk, która została zainaugurowana w czwartek. Telewizyjne spoty reklamowe będą pokazywane od 1 marca we wszystkich krajach europejskich, w tym w Polsce.

Reklama outdoorowa i internetowa ruszy przed Euro 2012.

W 45-sekundowym spocie można zobaczyć sześć miejsc na Dolnym Śląsku: Krzeszów - Sanktuarium, Stawy Milickie - rezerwat przyrody, Osówkę - podziemne miasto, Jezioro Bystrzyckie - zaporę wodną, Wałbrzych - Zamek Książ oraz Wrocław - Ostrów Tumski. W każdym z miejsc pojawia się człowiek, który przykładając wskazujący palec do ust, wykonuje gest zachęcający do milczenia czy zachowania tajemnicy.

Spot został przygotowany w czterech językach: polskim, niemieckim, angielskim oraz francuskim. Jednak adresowany jest przede wszystkim do Polaków pragnących obejrzeć region, naszych sąsiadów, czyli Niemców i Czechów oraz wszystkich, którzy przyjadą do Polski na ERURO 2012.

Zdaniem Rafała Jurkowlańca, marszałka woj. dolnośląskiego organizatora kampanii ma ona za zadanie wypromować jednolitą, silną i wyrazistą markę "Dolny Śląsk" jako regionu opartego na tajemniczości. Ma też zbudować wizerunek regionu jako województwa atrakcyjnego turystycznie, o niezwykłej i nie do końca odkrytej historii, dysponującego jednocześnie dużym potencjałem rozwojowym.

Jurkowlaniec przyznał, że był pewien problem z wyborem miejsc i koncepcją spotu, bowiem co Dolnoślązak to inna koncepcja jak należy pokazywać region. Znany z zamiłowania do jazdy rowerowej marszałek przyznał, że on sam najchętniej pokazałby Dolny Śląsk przez pryzmat tras rowerowych i z perspektywy kolarza.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego wynika, że ponad połowa turystów z zagranicy słyszała o Dolnym Śląsku. Wśród Niemców i Czechów odsetek rozpoznawalności jest na poziomie 66 proc. Ponad trzy czwarte badanych odwiedziło Dolny Śląsk w celach turystycznych.

Według Dagmary Turek-Samól, rzeczniczki prasowej Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego podstawowymi zaletami Dolnego Śląska są: różnorodność przyrodnicza regionu i atrakcji, jakie oferuje, dobre położenie na mapie Europy, ciekawa historia oraz liczne zabytki.

"O tym, że na Dolnym Śląsku jest niemal jedna czwarta polskich zamków i pałaców i że mamy najwięcej w całym kraju sanatoriów słyszeli niemal wszyscy. Ale czy wiedzieliście, że w naszym regionie rośnie najstarsze drzewo w Polsce i mamy największy kompleks leśny w Europie Środkowej. Nasze województwo może się też pochwalić najstarszym cmentarzem koni w Europie. A na Śnieżce mamy największą w kontynentalnej Europie liczbę mglistych dni. Dolny Śląsk jest pełen tajemnic i niespodzianek. Do ich odkrywania będzie zachęcać rozpoczynająca się właśnie kampania promocyjna" - mówiła Turek-Samól.

Obecny na prezentacji Waldemar Krzystek, reżyser takich filmowych, jak "Mała Moskwa" czy "80 milionów", opowiadających historię Wrocławia czy Dolnego Śląska, przyznał, że spot jest ciekawy i pozostawia pewien niedosyt, że tyle jeszcze można by pokazać pięknych miejsc na Dolnym Śląsku. "Wybór miejsc, które zostały pokazane w spocie musiał być bardzo trudny, bo w regionie mamy 300 takich pięknych i tajemniczych miejsc, które warto pokazać i zobaczyć" - mówił Krzystek.

Krzystek pochwalił też hasło kampanii, które z jednej strony jest grą słów, a z drugiej jest tajemnicze.

W rozmowie z PAP Jurkowlaniec przyznał, że prezentowany w czwartek spot jest tylko początkiem większej całości. "Będą powstawać kolejne spoty, w których będą prezentowane kolejne ciekawe miejsca Dolnego Śląska. Chcemy iść za ciosem i zachęcać do zwiedzenia naszego regionu" - mówił marszałek.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Źródło:

PAP
Pakiet Kadrowy: Wynagrodzenia 2020 + Czas pracy 2020 + Zatrudnianie i zwalnianie pracowników + Uprawnienia rodziców w pracy177.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Wróbel

doradca, interim manager PM Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama