REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kampania reklamująca Dolny Śląsk zostanie pokazana w 46 krajach

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

"Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia" - to tytuł kampanii reklamującej Dolny Śląsk, która została zainaugurowana w czwartek. Telewizyjne spoty reklamowe będą pokazywane od 1 marca we wszystkich krajach europejskich, w tym w Polsce.

Reklama outdoorowa i internetowa ruszy przed Euro 2012.

REKLAMA

W 45-sekundowym spocie można zobaczyć sześć miejsc na Dolnym Śląsku: Krzeszów - Sanktuarium, Stawy Milickie - rezerwat przyrody, Osówkę - podziemne miasto, Jezioro Bystrzyckie - zaporę wodną, Wałbrzych - Zamek Książ oraz Wrocław - Ostrów Tumski. W każdym z miejsc pojawia się człowiek, który przykładając wskazujący palec do ust, wykonuje gest zachęcający do milczenia czy zachowania tajemnicy.

REKLAMA

Spot został przygotowany w czterech językach: polskim, niemieckim, angielskim oraz francuskim. Jednak adresowany jest przede wszystkim do Polaków pragnących obejrzeć region, naszych sąsiadów, czyli Niemców i Czechów oraz wszystkich, którzy przyjadą do Polski na ERURO 2012.

Zdaniem Rafała Jurkowlańca, marszałka woj. dolnośląskiego organizatora kampanii ma ona za zadanie wypromować jednolitą, silną i wyrazistą markę "Dolny Śląsk" jako regionu opartego na tajemniczości. Ma też zbudować wizerunek regionu jako województwa atrakcyjnego turystycznie, o niezwykłej i nie do końca odkrytej historii, dysponującego jednocześnie dużym potencjałem rozwojowym.

Jurkowlaniec przyznał, że był pewien problem z wyborem miejsc i koncepcją spotu, bowiem co Dolnoślązak to inna koncepcja jak należy pokazywać region. Znany z zamiłowania do jazdy rowerowej marszałek przyznał, że on sam najchętniej pokazałby Dolny Śląsk przez pryzmat tras rowerowych i z perspektywy kolarza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego wynika, że ponad połowa turystów z zagranicy słyszała o Dolnym Śląsku. Wśród Niemców i Czechów odsetek rozpoznawalności jest na poziomie 66 proc. Ponad trzy czwarte badanych odwiedziło Dolny Śląsk w celach turystycznych.

REKLAMA

Według Dagmary Turek-Samól, rzeczniczki prasowej Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego podstawowymi zaletami Dolnego Śląska są: różnorodność przyrodnicza regionu i atrakcji, jakie oferuje, dobre położenie na mapie Europy, ciekawa historia oraz liczne zabytki.

"O tym, że na Dolnym Śląsku jest niemal jedna czwarta polskich zamków i pałaców i że mamy najwięcej w całym kraju sanatoriów słyszeli niemal wszyscy. Ale czy wiedzieliście, że w naszym regionie rośnie najstarsze drzewo w Polsce i mamy największy kompleks leśny w Europie Środkowej. Nasze województwo może się też pochwalić najstarszym cmentarzem koni w Europie. A na Śnieżce mamy największą w kontynentalnej Europie liczbę mglistych dni. Dolny Śląsk jest pełen tajemnic i niespodzianek. Do ich odkrywania będzie zachęcać rozpoczynająca się właśnie kampania promocyjna" - mówiła Turek-Samól.

Obecny na prezentacji Waldemar Krzystek, reżyser takich filmowych, jak "Mała Moskwa" czy "80 milionów", opowiadających historię Wrocławia czy Dolnego Śląska, przyznał, że spot jest ciekawy i pozostawia pewien niedosyt, że tyle jeszcze można by pokazać pięknych miejsc na Dolnym Śląsku. "Wybór miejsc, które zostały pokazane w spocie musiał być bardzo trudny, bo w regionie mamy 300 takich pięknych i tajemniczych miejsc, które warto pokazać i zobaczyć" - mówił Krzystek.

Krzystek pochwalił też hasło kampanii, które z jednej strony jest grą słów, a z drugiej jest tajemnicze.

W rozmowie z PAP Jurkowlaniec przyznał, że prezentowany w czwartek spot jest tylko początkiem większej całości. "Będą powstawać kolejne spoty, w których będą prezentowane kolejne ciekawe miejsca Dolnego Śląska. Chcemy iść za ciosem i zachęcać do zwiedzenia naszego regionu" - mówił marszałek.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minimum 8000 zł brutto dla pracowników sądów? Związki zawodowe apelują o reformy

Brak rąk do pracy, niskie wynagrodzenia i narastający problem rotacji – pracownicy sądów alarmują, że bez systemowych reform i podwyżek polski wymiar sprawiedliwości może się załamać. Związek Zawodowy Ad Rem wskazuje, że choć podpisano porozumienie z rządem, jest to dopiero pierwszy krok do normalizacji.

5 mitów na temat "snusów"

W debacie publicznej coraz częściej słyszy się o "snusie" – produkcie, który rzekomo zyskuje popularność wśród osób uzależnionych od nikotyny. W rzeczywistości jednak termin ten jest bardzo często używany nieprawidłowo.

Aktywne wakacje 2025 r.: Od 1 500 zł do 2 500 zł dofinansowania na dziecko. Wnioski można składać do 15 sierpnia 2025 r.

Ministerstwo Sportu i Turystyki ruszyło z naborem wniosków o dofinansowania w ramach programu „Aktywne Wakacje”. Wnioski można składać do 15 sierpnia 2025 r. Kto może się ubiegać? Jakie warunki należy spełniać?

Strategia zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej [PROJEKT]

W czwartek, 29 maja 2025 r. w wykazie legislacyjnym prac rządu pojawił się projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie przyjęcia strategii zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej. Chodzi o poprawę zarządzania służbą cywilną.

REKLAMA

Wydłużenie do 30 czerwca 2026 r. pilotażowego programu dla osób z doświadczeniem traumy [PROJEKT]

Wydłużeniu ma ulec program pilotażowy dotyczący oddziaływań terapeutycznych skierowanych do osób z doświadczeniem traumy. Odpowiednie rozporządzenie Ministra Zdrowia trafiło do uzgodnień i konsultacji publicznych.

Nocna prohibicja – jakich błędów unikać przy podejmowaniu uchwały

Rady gmin mają możliwość wprowadzenia ograniczeń w godzinach nocnej sprzedaży napojów alkoholowych. Jednak, aby skutecznie podjąć w tym zakresie uchwałę, muszą przestrzegać określonych zasad. Jakie błędy gminy popełniają najczęściej?

Drones360 Nowe technologie na rzecz zielonej i cyfrowej przyszłości edukacji zawodowej w Europie

Innowacyjny projekt Drones360, realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy w ramach programu Erasmus+ (VET) to przedsięwzięcie mające na celu wprowadzenie fundamentalnej zmiany w sposobie przygotowywania młodych ludzi i dorosłych do pracy w kluczowych sektorach przyszłości: zielonej gospodarce i cyfrowych technologiach. Działania w projekcie skupiają się na rozwoju nowoczesnych narzędzi edukacyjnych wykorzystujących drony, wirtualną rzeczywistość (VR) i rozszerzoną rzeczywistość (AR). Inicjatywa łączy ośrodki naukowe, instytucje edukacyjne i firmy z sześciu krajów Unii Europejskiej.

Raport o stanie gminy na ostatniej prostej

To już ostatni moment na przygotowanie i przedłożenie radzie raportu o stanie gminy. Termin mija 31 maja. Jego dochowanie jest konieczne dla uzyskania przez wójta wotum zaufania. Warto prześledzić, co musi zawierać taki dokument, oraz jaka jest procedura jego opracowania i przyjęcia.

REKLAMA

Ile Polacy planują wydać na wakacje i jak będą odpoczywać w tym roku?

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Jaki budżet na wyjazd przewidują Polacy? Co planują robić podczas urlopu?

Bilety kolejowe za złotówkę z okazji Dnia Dziecka

W niedzielę 1 czerwca jest Dzień Dziecka, z tej okazji Koleje Śląskie wprowadzają jednodniową promocję. Bilety dla dzieci i młodzieży w wieku od 4 do 16 lat będą kosztować 1 zł na pociągi regionalnego przewoźnika kursujące w granicach woj. śląskiego.

REKLAMA