REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na Euro z Poznania na Wybrzeże drogami wojewódzkimi

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Pierwszy odcinek drogi ekspresowej nr 5 z Poznania do Gniezna zostanie oddany do użytku 4 czerwca. Drogowcy zachęcają jednak kibiców wybierających się do Gdańska do korzystania z dróg wojewódzkich.

Kilka lat temu planowano, że do czasu Euro 2012 powstanie odcinek drogi S5 z Poznania, przez Bydgoszcz i Świecie nad Wisłą w Kujawsko-Pomorskiem, pozwalający szybko dojechać do węzła autostradowego na A1 w Nowych Marzach i dalej autostradą do Gdańska. Z planów tych udało się jedynie zrealizować krótki, 35-kilometrowy odcinek Poznań-Gniezno, który ma być oddany do użytku 4 czerwca.

REKLAMA

REKLAMA

Na terenie Kujawsko-Pomorskiego dotychczas nie rozpoczęto nawet projektowania żadnego z siedmiu odcinków, na jakie podzielono tę inwestycję. Parametry ekspresowe uzyskał jedynie krótki odcinek obwodnicy Bydgoszczy, a większość obecnej drogi krajowej nr 5 - choć zmodernizowana - jest wąska i kręta.

"Po modernizacji dróg wojewódzkich nr 247 i 241 z Szubina koło Bydgoszczy, przez Kcynię do granicy województw kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego powstała ciekawa alternatywa dojazdu do Poznania. Także sąsiedni ZDW w Poznaniu na dalszym odcinku tej trasy wybudował obwodnicę Wągrowca i trasa ta jest o 2 kilometry krótsza niż droga krajowa nr 5 przez Gniezno" - podkreślił Mirosław Kielnik, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.

Kibice, zdecydowani na wyjazd do Gdańska samochodem, mogą uniknąć zatłoczonej tirami drogi krajowej nr 5, wyjeżdżając z Poznania przez Czerwonak. Jadąc w kierunku Wągrowca i dalej przez Kcynię, dotrą do Szubina, skąd jest już niewiele ponad 20 km drogą nr 5 do obwodnicy Bydgoszczy.

REKLAMA


Zamów książkę:
Gospodarowanie odpadami komunalnymi >>

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Droga do tego miejsca niemal w całości ma bardzo dobrą nawierzchnię i długie, proste odcinki na płaskim terenie, pozwalające bezpiecznie wyprzedzić nieliczne ciężarówki, które tędy się poruszają. "Wąskim gardłem" pozostaje jedynie Murowana Goślina, której obwodnica nie będzie gotowa - jak to planowano - przed Euro. Podróż tą trasą w dni powszednie jest znacznie wygodniejsza i krótsza niż DK5, która teoretycznie powinna gwarantować wyższy standard.

Dalsza podróż wymaga przejechania przez Bydgoszcz, gdyż obwodnica miasta nie jest pełna i nie pozwala na jego ominięcie kierowcom zmierzającym na Wybrzeże. Od północnych granic miasta zmodernizowana DK 5 prowadzi do Świecia nad Wisłą i dalej do węzła Nowe Marzy na A1. Samo Świecie omija się obwodnicą zbudowaną w latach 90., ale od tego czasu nieremontowaną i stanowiącą najgorszy odcinek trasy.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

REKLAMA

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

REKLAMA

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

REKLAMA