reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Warszawa: ZTM proponuje kompromis ws. nocnych kursów metra

Warszawa: ZTM proponuje kompromis ws. nocnych kursów metra

Stołeczne metro będzie kursowało nocą w weekendy, ale krócej np. do godz. 1.30 - takie rozwiązanie ws. nocnych kursów podziemnej kolejki proponuje Zarząd Transportu Miejskiego. Wcześniej ZTM zapowiedział likwidację nocnych kursów, co wywołało protesty.

Obecnie metro kursuje nocami z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę do godz. 3. ZTM zapowiedział zlikwidowanie nocnych kursów w związku z oszczędnościami w budżecie spółki w wysokości 190 mln zł, które wprowadziła Rada Warszawy. Rezygnacja z nocnych kursów miała przynieść ok. 300 tys. zł oszczędności miesięcznie. Przeciwko rezygnacji z nocnych kursów metra protestowali niektórzy warszawiacy, m.in. zbierali podpisy w internecie w tej sprawie.

"Zaproponujemy kompromis w sprawie likwidacji nocnych kursów metra" - powiedział w sobotę dziennikarzom dyrektor ZTM Leszek Ruta.

Dodał, że metro nocą w weekendy mogłoby kursować np. do godz. 1.30 lub 1.45. Podkreślił, że do tej godziny kolejką jeździ ok. 85-90 proc. pasażerów nocnych kursów. Ruta zaznaczył, że metro nocą kursowałoby nie tylko w weekendy, ale także podczas większych imprez w Warszawie, np. meczów. Zmiany miałby zostać wprowadzone po zimowych feriach, które na Mazowszu kończą się 10 lutego.

Jak dodał Ruta, w związku z koniecznością szukania oszczędności ZTM opracowuje plan dotyczący m.in. zmniejszenia częstotliwości kursów autobusów i tramwajów w weekendy i święta. Podkreślił, że linie raczej nie będą likwidowane, mogą być natomiast skracane.

W sobotę w elektrowozowni na Kabatach zaprezentowano pierwszy z 35 pociągów metra Inspiro zakupionych dla II linii metra. W spotkaniu wzięli udział prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.

Prezydent Warszawy oceniła, że Inspiro to pociąg na miarę technologii XXI wieku. Dodała, że jest ekologiczny i przyjazny dla użytkowników, m.in. przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wagony są przestronne, a drzwi wyposażone są w kładkę, która będzie ułatwiała wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk powiedział, że pociągi Inspiro zanim zaczną obsługiwać budowaną II linię metra, w listopadzie zaczną kursować na trasie I linii.

Zakup pociągów Inspiro finansowany jest ze środków Metra Warszawskiego, uzyskanych dzięki wieloletniej umowie wykonawczej z m.st. Warszawa a także dzięki kredytowi EBOiR oraz dofinansowaniu z UE.

reklama

Czytaj także

Źródło:

PAP
Nowa matryca stawek VAT – PKWiU, CN378.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Artykuł sponsorowany

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Jan Majczyk

Ekonomista, prawnik, doradca podatkowy, publicysta

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama