Warszawa: ZTM proponuje kompromis ws. nocnych kursów metra
REKLAMA
Obecnie metro kursuje nocami z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę do godz. 3. ZTM zapowiedział zlikwidowanie nocnych kursów w związku z oszczędnościami w budżecie spółki w wysokości 190 mln zł, które wprowadziła Rada Warszawy. Rezygnacja z nocnych kursów miała przynieść ok. 300 tys. zł oszczędności miesięcznie. Przeciwko rezygnacji z nocnych kursów metra protestowali niektórzy warszawiacy, m.in. zbierali podpisy w internecie w tej sprawie.
REKLAMA
"Zaproponujemy kompromis w sprawie likwidacji nocnych kursów metra" - powiedział w sobotę dziennikarzom dyrektor ZTM Leszek Ruta.
REKLAMA
Dodał, że metro nocą w weekendy mogłoby kursować np. do godz. 1.30 lub 1.45. Podkreślił, że do tej godziny kolejką jeździ ok. 85-90 proc. pasażerów nocnych kursów. Ruta zaznaczył, że metro nocą kursowałoby nie tylko w weekendy, ale także podczas większych imprez w Warszawie, np. meczów. Zmiany miałby zostać wprowadzone po zimowych feriach, które na Mazowszu kończą się 10 lutego.
Jak dodał Ruta, w związku z koniecznością szukania oszczędności ZTM opracowuje plan dotyczący m.in. zmniejszenia częstotliwości kursów autobusów i tramwajów w weekendy i święta. Podkreślił, że linie raczej nie będą likwidowane, mogą być natomiast skracane.
W sobotę w elektrowozowni na Kabatach zaprezentowano pierwszy z 35 pociągów metra Inspiro zakupionych dla II linii metra. W spotkaniu wzięli udział prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.
Prezydent Warszawy oceniła, że Inspiro to pociąg na miarę technologii XXI wieku. Dodała, że jest ekologiczny i przyjazny dla użytkowników, m.in. przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wagony są przestronne, a drzwi wyposażone są w kładkę, która będzie ułatwiała wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk powiedział, że pociągi Inspiro zanim zaczną obsługiwać budowaną II linię metra, w listopadzie zaczną kursować na trasie I linii.
Zakup pociągów Inspiro finansowany jest ze środków Metra Warszawskiego, uzyskanych dzięki wieloletniej umowie wykonawczej z m.st. Warszawa a także dzięki kredytowi EBOiR oraz dofinansowaniu z UE.
REKLAMA
REKLAMA