Celem programu GAZELA jest ograniczenie lub uniknięcie emisji dwutlenku węgla poprzez dofinansowanie przedsięwzięć w gminach polegających na obniżeniu zużycia energii i paliw w transporcie miejskim.
Wnioski składane są w dwóch etapach. W pierwszym etapie składany jest wniosek wstępny wraz z załącznikami. Wnioski wstępne podlegają ocenie pod kątem spełnienie formalnych kryteriów dostępu. Wnioskodawcy, których wnioski wstępne zostaną ocenione pozytywnie, będą zobowiązani do złożenia pełnego wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami w terminie 120 dni kalendarzowych (termin liczony od dnia otrzymania informacji o wyniku oceny wniosku wstępnego).
reklama
reklama
Wnioski wstępne można składać do 2 kwietnia 2013 roku, do godz. 15:30.
Przygotowane wnioski należy składać bezpośrednio w kancelarii NFOŚiGW od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 15:30 albo przesłać drogą pocztową lub kurierem na adres:
Należy pamiętać, że wnioski, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Beneficjentami programu GAZELA mogą być:
1) gminy miejskie,
2) spółki komunalne które działają w celu wykonania zadań gmin miejskich związanych z lokalnym transportem zbiorowym,
3) inne podmioty świadczące usługi w zakresie lokalnego transportu miejskiego na podstawie umowy zawartej z gminą miejską.
GAZELA - rodzaje przedsięwzięć
Dofinansowanie może być udzielone na realizację przedsięwzięć zmierzających do obniżenia zużycia energii i paliw w komunikacji miejskiej. Program obejmuje następujące działania:
1) dotyczące taboru polegające na:
• zakupie nowych autobusów hybrydowych zasilanych gazem CNG,
• szkoleniu kierowców pojazdów transportu miejskiego z obsługi niskoemisyjnego taboru,
2) dotyczące infrastruktury i zarządzania polegające na:
• modernizacji lub budowie stacji obsługi tankowania pojazdów transportu zbiorowego w zakresie dostosowania do autobusów hybrydowych zasilanych gazem CNG,
• modernizacji lub budowie tras rowerowych,
• modernizacji lub budowie bus pasów,
• modernizacji lub budowie parkingów „Parkuj i Jedź”,
• wdrażaniu systemów zarządzania transportem miejskim,
• wdrożeniu systemu roweru miejskiego.
Zobacz serwis: Finanse
Warunki dofinansowania
Aby gmina składająca wniosek mogła skorzystać z dofinansowania przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia energii i paliw w transporcie miejskim musi spełnić następujące warunki:
1) koszt całkowity przedsięwzięcia nie może być mniejszy niż 8 mln zł,