REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Naukowo o prawnych, organizacyjnych i społecznych uwarunkowaniach funkcjonowania administracji publicznej

Konferencja naukowa
Konferencja naukowa "Funkcjonowanie administracji publicznej"
Media

REKLAMA

REKLAMA

24 marca 2014 roku w siedzibie Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej odbyła się ogólnopolska konferencja naukowa „Funkcjonowanie administracji publicznej – uwarunkowania prawne, organizacyjne i społeczne”. W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele środowisk intelektualnych zainteresowanych funkcjonowaniem administracji publicznej oraz praktycy zarówno administracji państwowej jak i samorządowej.

W konferencji wzięło udział ponad 200 uczestników z kilkudziesięciu ośrodków naukowych z całej Polski m.in. Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Katolickiego Uniwersytety Lubelskiego, Uniwersytetu Marie Curie Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

REKLAMA

REKLAMA

Gościem Honorowym Konferencji był sędzia Trybunału Konstytucyjnego Jerzy Stępień – współtwórca reformy samorządu terytorialnego, Senator I i II kadencji, współzałożyciel i wiceprezes Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.

Obrady konferencyjne toczyły się w ramach dwóch równolegle prowadzonych sesji naukowych.

Podczas sesji A1, której przewodniczył prof. dr hab. Eugeniusz Sobczak zostały wygłoszone następujące referaty:

REKLAMA

• prof. nzw. dr hab. Anna Gołębiowska - Formy współdziałania podmiotów samorządowych z podmiotami wyznaniowymi
• prof. nzw. dr hab. Zbigniew Król - Wolność i godność osoby ludzkiej, jako podstawa porządku społecznego i prawnego w społeczeństwie obywatelskim
• dr Elżbieta Paziewska - Zasoby i rola etyki w administracji
• dr Katarzyna Górniak - Partycypacja publiczna - warunki sukcesu i ryzyka porażki
• dr Katarzyna Krzywińska - Funkcjonowanie administracji publicznej w Konfederacji Szwajcarii
• dr Katarzyna Kułak-Krzysiak - Efektywność działania administracji publicznej - uwarunkowania prawne i społeczne

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach sesji A2, której przewodniczył prof. dr hab. Bogusław Kopka poruszane były następujące zagadnienia:

• prof. dr hab. Józef Janczak - Funkcjonowanie administracji publicznej w poszczególnych stanach gotowości obronnej państwa
• dr Marek Jakubiak - Geneza współczesnych koncepcji administracji publicznej
• dr Karol Dąbrowski - Zarządzanie publiczne wyzwaniem dla administracji publicznej XXI wieku
• dr Paweł Antkowiak - Ambicje metropolitalne a propozycje prowincjonalne - dyskusja na temat ustawy metropolitalnej w Polsce
• dr Tomasz Dąbrowski - Etos urzędnika na przykładzie urzędnika administracji skarbowej
• mgr Olga Kazalska - Dobro wspólne w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego

Obradom sesji B1 oraz B2 przewodniczył prof. dr hab. Bogusław Pietrzak. Referaty wygłoszone w tej części konferencji dotyczyły następującej tematyki:

• dr Joanna Felczak/mgr Magdalena Maciejasz - Kalkulator Kosztów Zaniechania, jako narzędzie wspierające planowanie strategiczne w lokalnej polityce społecznej
• dr Andrzej Pietrych - Stosowanie prawa przez jednostki samorządu terytorialnego w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych oraz rozstrzygnięć nadzorczych i kontrolnych wojewody
• dr Paulina Polko - Local government a local governance- rola prezydentów miast, jako lokalnych przywódców politycznych
• mgr Michał Staniszewski - System informacji zarządczej
• mgr Iwona Ramus - Propozycja optymalnego modelu strategii rozwoju gminy w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie
• mgr Ewelina Żelasko-Makowska - Upływ kadencji organów jednostek samorządu terytorialnego w trakcie procedury nadzorczej w sprawie oceny legalności aktów podjętych przez te organy
• dr Krzysztof Księski - Gminna Rada Pożytku Publicznego, jako forma współpracy gminy z podmiotami trzeciego sektora
• dr Andrzej Cichy - Administracja w zakresie funkcjonowania służby prewencyjnej Policji na przykładzie działalności wybranej komendy miejskiej województwa śląskiego - uwarunkowania prawne, organizacyjne i społeczne
• dr Monika Zakrzewska - Etyczne i aksjologiczne uwarunkowania partycypacji publicznej w zakresie realizacji zadań z zakresu ochrony środowiska
• mgr Agnieszka Adamska - E-samorząd - stan obecny i perspektywy zmian
• mgr Sławomir Wysocki - Jakość zarządzania w administracji publicznej - próba bilansu
• Agata Dąmbska - Forum Od nowa: Sektor rządowy, jako adaptująca jedność. Diagnoza struktur i wizja alternatywnego modelu

Kolejna konferencja Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej zatytułowana „Samorządna Rzeczypospolita w koncepcjach transformacji ustrojowej 1989 roku a bilans doświadczeń samorządowych" odbędzie się 15 czerwca 2014 roku w Senacie RP.

Współorganizatorami tego wydarzenia będzie Komisja Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej Senatu RP oraz Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej.

Więcej informacji udziela:

Sylwia Arasiewicz-Dulnik
mob. 790027104
sylwia.arasiewicz@gmail.com

Polecamy serwis: Organizacja

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA