REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Naukowo o prawnych, organizacyjnych i społecznych uwarunkowaniach funkcjonowania administracji publicznej

Konferencja naukowa
Konferencja naukowa "Funkcjonowanie administracji publicznej"
Media

REKLAMA

REKLAMA

24 marca 2014 roku w siedzibie Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej odbyła się ogólnopolska konferencja naukowa „Funkcjonowanie administracji publicznej – uwarunkowania prawne, organizacyjne i społeczne”. W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele środowisk intelektualnych zainteresowanych funkcjonowaniem administracji publicznej oraz praktycy zarówno administracji państwowej jak i samorządowej.

W konferencji wzięło udział ponad 200 uczestników z kilkudziesięciu ośrodków naukowych z całej Polski m.in. Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Katolickiego Uniwersytety Lubelskiego, Uniwersytetu Marie Curie Skłodowskiej w Lublinie, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

REKLAMA

Gościem Honorowym Konferencji był sędzia Trybunału Konstytucyjnego Jerzy Stępień – współtwórca reformy samorządu terytorialnego, Senator I i II kadencji, współzałożyciel i wiceprezes Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej.

Obrady konferencyjne toczyły się w ramach dwóch równolegle prowadzonych sesji naukowych.

Podczas sesji A1, której przewodniczył prof. dr hab. Eugeniusz Sobczak zostały wygłoszone następujące referaty:

• prof. nzw. dr hab. Anna Gołębiowska - Formy współdziałania podmiotów samorządowych z podmiotami wyznaniowymi
• prof. nzw. dr hab. Zbigniew Król - Wolność i godność osoby ludzkiej, jako podstawa porządku społecznego i prawnego w społeczeństwie obywatelskim
• dr Elżbieta Paziewska - Zasoby i rola etyki w administracji
• dr Katarzyna Górniak - Partycypacja publiczna - warunki sukcesu i ryzyka porażki
• dr Katarzyna Krzywińska - Funkcjonowanie administracji publicznej w Konfederacji Szwajcarii
• dr Katarzyna Kułak-Krzysiak - Efektywność działania administracji publicznej - uwarunkowania prawne i społeczne

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W ramach sesji A2, której przewodniczył prof. dr hab. Bogusław Kopka poruszane były następujące zagadnienia:

• prof. dr hab. Józef Janczak - Funkcjonowanie administracji publicznej w poszczególnych stanach gotowości obronnej państwa
• dr Marek Jakubiak - Geneza współczesnych koncepcji administracji publicznej
• dr Karol Dąbrowski - Zarządzanie publiczne wyzwaniem dla administracji publicznej XXI wieku
• dr Paweł Antkowiak - Ambicje metropolitalne a propozycje prowincjonalne - dyskusja na temat ustawy metropolitalnej w Polsce
• dr Tomasz Dąbrowski - Etos urzędnika na przykładzie urzędnika administracji skarbowej
• mgr Olga Kazalska - Dobro wspólne w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego

Obradom sesji B1 oraz B2 przewodniczył prof. dr hab. Bogusław Pietrzak. Referaty wygłoszone w tej części konferencji dotyczyły następującej tematyki:

• dr Joanna Felczak/mgr Magdalena Maciejasz - Kalkulator Kosztów Zaniechania, jako narzędzie wspierające planowanie strategiczne w lokalnej polityce społecznej
• dr Andrzej Pietrych - Stosowanie prawa przez jednostki samorządu terytorialnego w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych oraz rozstrzygnięć nadzorczych i kontrolnych wojewody
• dr Paulina Polko - Local government a local governance- rola prezydentów miast, jako lokalnych przywódców politycznych
• mgr Michał Staniszewski - System informacji zarządczej
• mgr Iwona Ramus - Propozycja optymalnego modelu strategii rozwoju gminy w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie
• mgr Ewelina Żelasko-Makowska - Upływ kadencji organów jednostek samorządu terytorialnego w trakcie procedury nadzorczej w sprawie oceny legalności aktów podjętych przez te organy
• dr Krzysztof Księski - Gminna Rada Pożytku Publicznego, jako forma współpracy gminy z podmiotami trzeciego sektora
• dr Andrzej Cichy - Administracja w zakresie funkcjonowania służby prewencyjnej Policji na przykładzie działalności wybranej komendy miejskiej województwa śląskiego - uwarunkowania prawne, organizacyjne i społeczne
• dr Monika Zakrzewska - Etyczne i aksjologiczne uwarunkowania partycypacji publicznej w zakresie realizacji zadań z zakresu ochrony środowiska
• mgr Agnieszka Adamska - E-samorząd - stan obecny i perspektywy zmian
• mgr Sławomir Wysocki - Jakość zarządzania w administracji publicznej - próba bilansu
• Agata Dąmbska - Forum Od nowa: Sektor rządowy, jako adaptująca jedność. Diagnoza struktur i wizja alternatywnego modelu

Kolejna konferencja Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej zatytułowana „Samorządna Rzeczypospolita w koncepcjach transformacji ustrojowej 1989 roku a bilans doświadczeń samorządowych" odbędzie się 15 czerwca 2014 roku w Senacie RP.

Współorganizatorami tego wydarzenia będzie Komisja Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej Senatu RP oraz Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej.

Więcej informacji udziela:

Sylwia Arasiewicz-Dulnik
mob. 790027104
sylwia.arasiewicz@gmail.com

Polecamy serwis: Organizacja

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
36 lat w oczekiwaniu na diagnozę. Pacjenci z chorobami rzadkimi wciąż czekają na zmiany

W Polsce ponad 3 miliony osób zmaga się z chorobami rzadkimi, a system opieki zdrowotnej wciąż nie jest odpowiednio przystosowany do ich potrzeb. Czas oczekiwania na diagnozę często rozciąga się na lata, co prowadzi do pogorszenia zdrowia pacjentów i stanowi ogromne obciążenie dla ich rodzin. Oto historie pacjentów, którzy latami czekali na diagnozę.

4666 zł dla każdego sołtysa? Wybory organizowane przez PKW?

Czy sołtysi otrzymają wynagrodzenia na poziomie ustawowej płacy minimalnej? Czy wybory na sołtysa będą organizowane przez Państwową Komisję Wyborczą, a kandydaci organizować będą kampanie w swoich wsiach? Profesjonalizacje działań najmniejszych jednostek administracyjnych zaproponował jeden z kandydatów na Prezydenta PR.

Status ochrony wilka. Komisja Europejska proponuje zmiany

7 marca 2025 r. weszły w życie zmiany dotyczące załączników do konwencji berneńskiej. Chodzi o zmianę statusu ochrony wilka. Komisja UE proponuje dostosowanie statusu ochrony wilka w prawodawstwie UE do konwencji berneńskiej.

Poradnik kryzysowy. Pierwsze 72 h każde gospodarstwo powinno przetrwać o własnych siłach

Do końca roku do obywateli ma trafić tzw. poradnik kryzysowy. Robert Klonowski z MSWiA przekazał PAP: - Przez trzy dni wszyscy obywatele, każde gospodarstwo domowe, powinno przetrwać o własnych siłach.

REKLAMA

Fundusz Kompensacyjny Zdarzeń Medycznych – alternatywa dla drogi sądowej

Zgodnie z obowiązującą ustawą z 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz niektórych innych ustaw od 1 lipca 2024 r. doszło do zniesienia wojewódzkich komisji ds. orzekania o zdarzeniach medycznych. W ramach pozasądowego trybu kompensaty szkód medycznych zastąpił je Rzecznik Praw Pacjenta będący dysponentem Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych.

Prawo pacjenta do dostępu do dokumentacji medycznej

Jednym z fundamentalnych praw pacjenta jest prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych. Jak złożyć wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej?

Świadczenie mieszkaniowe w Policji, PSP, SG i SOP - podobne jak w wojsku, Karta Rodzin Mundurowych i inne zmiany. Porozumienie MSWiA ze związkowcami

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji poinformowało 6 marca 2025 r. o podpisaniu porozumienia pomiędzy MSWiA a przedstawicielami związków zawodowych służb mundurowych podległych resortowi. Co zawiera to porozumienie?

Poczta przestanie dostarczać listy od 1 stycznia 2026 r., 1/3 pracowników do zwolnienia ... w Danii. Czy tak samo może być w Polsce?

Zarząd duńskiej poczty PostNord ogłosił 6 marca 2205 r., że firma zaprzestanie z końcem 2025 r. dostarczania listów w związku z brakiem rentowności tej usługi i postępującą cyfryzacją. To m.in. skutek nowego prawa pocztowego, które weszło w życie w Danii. Operator pocztowy chce skupić się wyłącznie na dystrybucji paczek.

REKLAMA

Wiceprezes BCC: Niezbędne jest przeprowadzenie uporządkowanego przeglądu zgłaszanych propozycji deregulacyjnych

We wtorek, 4 marca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie koordynacji procesu legislacyjnego wdrażającego deregulację. Wiceprezes BCC Witold Michałek przekazał, że niezbędne jest przeprowadzenie uporządkowanego przeglądu zgłaszanych propozycji deregulacyjnych.

Chiny: jeśli USA chcą wojny (celnej, handlowej i każdej innej), będziemy walczyć do końca

Jeśli wojna, czy to celna, handlowa, czy jakakolwiek inna, jest tym, czego chcą USA, to jesteśmy gotowi walczyć do końca – oświadczyła ambasada ChRL w Stanach Zjednoczonych we wpisie opublikowanym 5 marca 2025 r. w mediach społecznościowych. Tych samych słów użył dzień wcześniej rzecznik chińskiego MSZ. To reakcja na zwiększenie do 20 proc. ceł na import towarów z Chin do tego kraju.

REKLAMA