reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > GSIA > Jak przyciągnąć turystów – strategie marketingowe

Jak przyciągnąć turystów – strategie marketingowe

Niektóre miejscowości odwiedzają tłumy turystów, a inne, mimo równie atrakcyjnego położenia i oferty, nie osiągają tak dobrych efektów. Te pierwsze zbudowały silną markę i dzięki niej wygrywają konkurencję.

Coraz częściej gminy, miasta, powiaty i regiony czerpią z doświadczeń firm, które z powodzeniem wdrażają i realizują strategie marketingowe. Samorządy traktują swoje położenie, posiadane atrakcje, zabytki czy wydarzenia jako „produkt” i szukają sposobu, żeby jak najlepiej go sprzedać. Niestety, często ograniczają się do promocji tylko tego, co łatwo potrafią pokazać. Natomiast powinny również, a może przede wszystkim, oferować to, co klient – turysta chce kupić. Tutaj pojawia się konieczność przeprowadzenia audytu turystycznego, w tym dokładnych badań dotyczących określenia profilu turysty i jego preferencji. A zatem trzeba zbadać:

• z jakich miast w Polsce pochodzi turysta odwiedzający daną miejscowość czy region,

• z jakich krajów i miast dominują obcokrajowcy,

• jak długo trwa pobyt,

• jaki charakter ma pobyt (rekreacyjno-wypoczynkowy, aktywnie-sportowy, biznesowy),

• z jakim wyprzedzeniem planowany jest urlop,

• czy turyści korzystają z usług biur podróży czy organizują pobyt na własną rękę,

• skąd czerpią informacje o miejscu (byli wcześniej, znajomi polecili, skusiła ich promocja, przypadkowy wybór, Internet, prasa lokalna),

• co turyście się na miejscu podoba, a czego brakuje,

• jaki jest wiek turystów,

• jaki jest średni dochód członka rodziny turysty itd.

Czytaj także:

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki>>

Inicjatywa, ciężar organizacyjny i finansowy, określenie metod - to powinno spoczywać na podmiotach rzeczywiście zorientowanych na korzyści z obsługi ruchu turystycznego: od szefów placówek kultury po restauratorów i hotelarzy.

Temu służy w wielu regionach i miastach tworzenie organizacji turystycznych. Częstochowska Organizacja Turystyczna zrzesza oprócz miasta podmioty gospodarcze z branży usług turystycznych, organizacje pozarządowe, takie jak PTTK, gminy z turystycznej krainy Jury Krakowsko-Częstochowskiej oraz klasztor oo. paulinów na Jasnej Górze. I ten potencjał umożliwia wypracowanie skutecznych form promocji. Skutecznych - a więc przekładających się na zwiększenie wpływów z obsługi osób przyjeżdżających.

Jak rozwijać turystykę i zwiększyć inwestycje>>

Od tego, jak gmina jest postrzegana na zewnątrz, zależy, czy do danej gminy będą przekazywane budżetowe środki na inwestycje, czy będzie w stanie uzyskać środki pomocowe na różnego rodzaju projekty. Jeżeli gmina dzięki promocji jest znana i wysoko stoi w rankingu, wtedy uzyskuje większe szanse na pozyskanie funduszy, a także wzrasta zainteresowanie inwestorów danym terenem. Nie bez znaczenia jest również dzięki promocji regionu zwiększenie - ruchu turystycznego.

reklama

Czytaj także

Źródło:

Gazeta Samorządu i Administracji
Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Marek Pasiński

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama