REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wysoka jakość promocji polskich regionów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Żołądkowski

REKLAMA

Działania promocyjne „małych ojczyzn” przeżywają zdecydowany rozkwit. Pomysły promocyjne, jakimi samorządy pragną podbić serca i portfele Polaków oraz turystów zagranicznych, są na coraz wyższym poziomie.

Jeszcze nie tak dawno temu promocja jednostek samorządowych, poszczególnych gmin, powiatów, województw była niedocenianą gałęzią aktywności samorządowców. Wydziały promocji, kultury, turystyki, co prawda, funkcjonowały, ale ich potencjał nie był dość dobrze przedstawiany. Oczywiście istniały różne działania na rzecz popularyzacji samorządu, niemniej działania te częstokroć były chaotyczne, niezebrane w jakąś wspólną politykę czy strategię.

REKLAMA

REKLAMA

Przełomem w zakresie promocji samorządów okazało się przystąpienie Polski do Unii Europejskiej (dalej: UE). Jedna z koncepcji rozwoju UE mówi o tym, że Unia składa się z regionów – samorządów i to one są głównymi beneficjentami środków europejskich. Dzięki takiej polityce samorządy zaczęły wykorzystywać środki europejskie na promocję. Środki te zaś zdecydowanie przyczyniły się do poprawy działań promocyjnych – m.in. do profesjonalizacji kadry. Fundusze europejskie, jakie napłynęły do samorządów, pozytywnie wpłynęły na profesjonalizację działań promocyjnych oraz na podnoszenie kwalifikacji kadry urzędniczej w tym zakresie.

Czytaj także:

REKLAMA

Samorządowe pomysły na promocję regionów>>

Rosnąca konkurencja samorządów o pozyskanie turystów i inwestorów sprawia, że władze lokalne i regionalne muszą szukać ciekawych i oryginalnych sposobów promocji. Nowatorskie są hasła, miejsca albo nośniki promocji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z początkiem 2009 r. ruszyły samorządowe kampanie promocyjne mające przyciągnąć turystów i inwestorów. Niektóre z nich, zwłaszcza te, które wykorzystują niestandardowe formy przekazu, mogą być przykładem dla władz gmin, powiatów i województw oraz osób zajmujących się w samorządowych urzędach promocją, jak przygotować i przeprowadzić oryginalną i ciekawą kampanię promocyjną.

Festiwal Promocji Miast i Regionów 2010 - galeria>>

Działania marketingowe Rudy Śląskiej, Poznania, Starego Sącza oraz województwa świętokrzyskiego i kujawsko-pomorskiego zostały nagrodzone pierwszymi nagrodami w IV edycji konkursu Złote Formaty organizowanego w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów.

Działania marketingowe miast i regionów w 2009 roku>>

Rok 2009 przebiegł pod znakiem niezwykłej aktywności samorządów w obszarze marketingu miejsca. Szefowie wydziałów promocji miast uważają jednak, że najważniejszy jest wzrost świadomości samorządowców, bez którego nie da się zbudować silnej marki miasta i regionu.

W minionym roku zrealizowano także szereg kampanii. Niektóre, jak choćby kampania Województwa Śląskiego („Pozytywnie nakręceni polecają – Śląskie. Pozytywna energia”), obejmowały wszystkie media i odbiły się szerokim echem w całym kraju. Niezwykłą aktywnością marketingową wykazywał się również Poznań, który nie tylko zaprezentował nowy logotyp i hasło „Poznań. Miasto know-how”, ale również przeprowadził szereg kampanii, łącznie z przedświąteczną z udziałem grupy Audiofeels, na którą miasto wydało 1,5 mln zł.

Dni miast - przegląd inicjatyw i sposobów finansowania>>

Dni miast to imprezy otwarte, bezpłatne, które zapewniają turystom nieograniczony dostęp do kultury i rozrywki. Mają integrować społeczność, ale też przypominać o historii danego regionu czy kultywować tradycje. Spójrzmy jakie atrakcje miasta zapewniają uczestnikom obchodów i skąd biorą na nie środki.

Samorządy organizują je w odmienny sposób – jedne korzystają z własnych zasobów kadrowych, inne wynajmują profesjonalne agencje artystyczne. Różne są też grupy docelowe – w zależności od specyfiki miasta – jedni chcą organizować imprezy tylko dla mieszkańców, inni chcą przyciągnąć turystów, a nawet mieszkańców sąsiednich województw.


Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Gazeta Samorządu i Administracji

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rok 2026 jednym z najtrudniejszych budżetowo od dekady. Samorządy muszą wybierać i uważać na naruszenie dyscypliny finansów publicznych

Rok 2026 może być jednym z najtrudniejszych budżetowo od dekady. Samorządy czekają bardzo trudne wybory. Nawet działania podjęte w dobrej wierze mogą zostać uznane za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Jak JST mogą się zabezpieczyć?

Pomarańczowe worki na nową frakcję. Gdzie się pojawiają i co do nich wrzucać?

Niektóre gminy decydują się na wprowadzenie pomarańczowych worków na określone odpady. Czy pojawią się one wszędzie? Co powinno się w nich znaleźć? Rozwiewamy wątpliwości.

Tu rodzi się ekologiczna świadomość. "W Punkcie zwrotnym nie straszymy dzieci kryzysem klimatycznym" [WYWIAD]

O innowacyjnym centrum ekologii Punkt Zwrotnym, o tym, jak nauka dbania o środowisko może być zabawą i dlaczego edukacja ekologiczna najmłodszych jest kluczowa rozmawiamy z Małgorzatą Żmijską, Prezeską Fundacji Mamy Projekt.

WZON. Niewidoma niepełnosprawna, ale samodzielna. Tylko 61 punkty. Bo w mieszkaniu umie otworzyć drzwi

List czytelniczki - otrzymała tylko 61 punkty dla osoby niepełnosprawnej ze znacznym stopniem niepełnosprawności i stałym orzeczeniem (niewidoma). Efekt? Bez świadczeń pielęgnacyjnego i wspierającego.

REKLAMA

Luka w budżecie NFZ w 2025 r. wynosi 14 mld zł, wpływy ze składki zdrowotnej niższe o 3,5 mld. Luka w 2026 r. może sięgnąć 23 mld zł

NFZ odnotował niższe niż zakładano wpływy ze składki zdrowotnej – o 3,5 mld zł mniej w pierwszych ośmiu miesiącach 2025 roku. Eksperci alarmują, że problemy finansowe mogą zagrozić realizacji świadczeń medycznych w niektórych regionach, a w 2026 roku luka w budżecie Funduszu może wzrosnąć do 23 mld zł.

Jak polski model sztucznej inteligencji może wspierać samorządy?

Ministerstwo Cyfryzacji, wspólnie z partnerami z sektora nauki i technologii, opracowało PLLuM (Polish Large Language universal Model). To pierwszy zrealizowany na rządowe zlecenie duży, otwarty model językowy dopasowany do realiów języka polskiego. Jak jednostki samorządu terytorialnego (JST) mogą skorzystać z możliwości oferowanych przez ten model?

Kiedy gmina ma obowiązek pomóc w dotarciu dzieci do szkół i przedszkoli?

Obowiązki gmin związane z pomocą w dotarciu dzieci do szkoły podstawowej wciąż budzą wątpliwości. W praktyce rozstrzygają je dopiero sądy. Artykuł prezentuje m.in. nowe orzeczenia dotyczące wywiązywania się przez gminę z tego obowiązku, gdy dziecko dojeżdża do szkoły podstawowej, która nie jest jego szkołą obwodową.

Podatek od małpek dla gmin. Pieniądze zapłatą za interwencje związane z przemocą domową wobec dziecka

Samorządy będą mogły przeznaczać wpływy z tzw. podatku od małpek na wezwanie personelu medycznego podczas interwencji związanej z przemocą domową wobec dziecka - zakłada projekt nowelizacji ustawy Ministerstwa Zdrowia przekazany do konsultacji publicznych.

REKLAMA

MOPS od 11 lat łamią prawo i nie przyznaje świadczenia dla starszych osób niepełnosprawnych

Łamanie prawa polega na braku nowelizacji ustawy ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. Od 11 lat na mocy wyroku TK powinna być znowelizowana w ten sposób, że prawo do świadczenia pielęgnacyjne (starego) otrzyma każda osoba niepełnosprawna (ściślej jej opiekun, który musi zrezygnować z pracy). W ustawie jest jednak wciąż ograniczenie (naprawdę trudno w to uwierzyć) mówiące, że świadczenie otrzymuje się tylko wtedy jak niepełnosprawność powstała do 18 roku życia. Trudno uwierzyć bo Trybunał Konstytucyjny uznał takie ograniczenie za niezgodne z Konstytucją RP, a sądy od 2014 r. seryjnie uchylają decyzje MOPS, które odmawiają przyznania świadczenia opiekunom osób, które stały się niepełnosprawne w wieku 30 lat, 40 lat, 50 lat itd. Dlaczego MOPS wydają od 11 lat niezgodne z prawem decyzje? Bo inaczej wojewodowie kolejnych rządów zabiorą gminom dofinansowania - wojewodowie udają, że nie wiedzą o wyroku TK i powołują się na ustawę, której nie znowelizował Sejm (ewentualnie twierdzą - wbrew wyrokom NSA - że w wyroku TK wcale nie chodzi o to, że Sejm ma znowelizować niekonstytucyjne przepisy, a do tego czasu stosuje się wyrok TK).

Zanim szpital trafi na OIOM finansów. Jak stosować nowe przepisy o programach naprawczych w publicznych podmiotach leczniczych

Nie czekaj, aż szpital trafi na OIOM finansów. Nowa ustawa nakazuje program naprawczy dopiero po stracie przekraczającej 1%, ale kto zwleka do tego momentu, ryzykuje terapię przymusową. Dyrektor, który wcześniej sięgnie po narzędzia „pre-naprawcze”, ma szansę poprawić wynik własnym tempem, bez ustawowej kroplówki i kwartalnych raportów. Nowe przepisy dotyczące programów naprawczych w publicznych podmiotach leczniczych komentuje adwokat Grzegorz Prigan.

REKLAMA