reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > GSIA > Wysoka jakość promocji polskich regionów

Wysoka jakość promocji polskich regionów

Działania promocyjne „małych ojczyzn” przeżywają zdecydowany rozkwit. Pomysły promocyjne, jakimi samorządy pragną podbić serca i portfele Polaków oraz turystów zagranicznych, są na coraz wyższym poziomie.

Jeszcze nie tak dawno temu promocja jednostek samorządowych, poszczególnych gmin, powiatów, województw była niedocenianą gałęzią aktywności samorządowców. Wydziały promocji, kultury, turystyki, co prawda, funkcjonowały, ale ich potencjał nie był dość dobrze przedstawiany. Oczywiście istniały różne działania na rzecz popularyzacji samorządu, niemniej działania te częstokroć były chaotyczne, niezebrane w jakąś wspólną politykę czy strategię.

Przełomem w zakresie promocji samorządów okazało się przystąpienie Polski do Unii Europejskiej (dalej: UE). Jedna z koncepcji rozwoju UE mówi o tym, że Unia składa się z regionów – samorządów i to one są głównymi beneficjentami środków europejskich. Dzięki takiej polityce samorządy zaczęły wykorzystywać środki europejskie na promocję. Środki te zaś zdecydowanie przyczyniły się do poprawy działań promocyjnych – m.in. do profesjonalizacji kadry. Fundusze europejskie, jakie napłynęły do samorządów, pozytywnie wpłynęły na profesjonalizację działań promocyjnych oraz na podnoszenie kwalifikacji kadry urzędniczej w tym zakresie.

Czytaj także:

Samorządowe pomysły na promocję regionów>>

Rosnąca konkurencja samorządów o pozyskanie turystów i inwestorów sprawia, że władze lokalne i regionalne muszą szukać ciekawych i oryginalnych sposobów promocji. Nowatorskie są hasła, miejsca albo nośniki promocji.

Z początkiem 2009 r. ruszyły samorządowe kampanie promocyjne mające przyciągnąć turystów i inwestorów. Niektóre z nich, zwłaszcza te, które wykorzystują niestandardowe formy przekazu, mogą być przykładem dla władz gmin, powiatów i województw oraz osób zajmujących się w samorządowych urzędach promocją, jak przygotować i przeprowadzić oryginalną i ciekawą kampanię promocyjną.

Festiwal Promocji Miast i Regionów 2010 - galeria>>

Działania marketingowe Rudy Śląskiej, Poznania, Starego Sącza oraz województwa świętokrzyskiego i kujawsko-pomorskiego zostały nagrodzone pierwszymi nagrodami w IV edycji konkursu Złote Formaty organizowanego w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów.

Działania marketingowe miast i regionów w 2009 roku>>

Rok 2009 przebiegł pod znakiem niezwykłej aktywności samorządów w obszarze marketingu miejsca. Szefowie wydziałów promocji miast uważają jednak, że najważniejszy jest wzrost świadomości samorządowców, bez którego nie da się zbudować silnej marki miasta i regionu.

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Gazeta Samorządu i Administracji
Pakiet Kadrowy: Wynagrodzenia 2020 + Czas pracy 2020 + Zatrudnianie i zwalnianie pracowników + Uprawnienia rodziców w pracy177.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Huczko

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

reklama
reklama
reklama