REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja szczepień przeciwko COVID-19 w szkołach

Organizacja szczepień przeciwko COVID-19 w szkołach
Organizacja szczepień przeciwko COVID-19 w szkołach
Reporter

REKLAMA

REKLAMA

Organizacja szczepień przeciw COVID-19 w szkołach. Przedstawiamy najważniejsze informacje dla dyrektorów, rodziców i dzieci na temat szczepień uczniów w wieku 12-18 lat.

Organizacja szczepień w szkołach – zadania dyrektora szkoły

Dyrektor szkoły:

REKLAMA

  • Upowszechnia wśród uczniów i ich rodziców informacje dotyczące akcji szczepień.
  • Nawiązuje kontakt z powszechnym lub populacyjnym punktem szczepień lub odpowiada na zgłoszenie danego punktu szczepień.
  • Ustala zasady współpracy, w tym niezbędne działania dotyczące przygotowania akcji szczepień uczniów, zakres odpowiedzialności za czynności organizacyjne szkoły i punktu szczepień, sposób przygotowania miejsca do szczepień oraz termin szczepień.
  • Organizuje zajęcia z wychowawcą dla uczniów oraz spotkania z rodzicami o charakterze informacyjno-edukacyjnym.
  • Wskazuje osobę do szybkiego kontaktu pomiędzy szkołą a punktem szczepień.
  • Zbiera od rodziców deklaracje dotyczące udziału dziecka w szczepieniu (oraz ewentualnie dodatkowych osób: członka rodziny ucznia lub pracownika szkoły) i ustala łączną liczbę chętnych do szczepień w kategoriach (uczeń i ewentualnie rodzina ucznia, pracownik szkoły).
  • Powiadamia punkt szczepień o liczbie złożonych deklaracji i liczbie osób chętnych do zaszczepienia w wyznaczonym terminie.
  • W zależności od liczby zainteresowanych szczepieniami oraz ustaleń z punktem szczepień przygotowuje miejsce w szkole na szczepienia lub organizuje wyjście do punktu szczepień.

Ponadto dyrektor szkoły:

1. we współpracy z punktem szczepień, uwzględniając warunki lokalowo-organizacyjne szkoły, przygotowuje miejsce:

  • dla uczniów/osób oczekujących na szczepienie,
  • do weryfikacji formalnej kwestionariusza,
  • do kwalifikacji do szczepienia przez lekarza,
  • do szczepienia,
  • obserwacji po podaniu szczepionki.

2. W przypadku organizacji szczepień na terenie szkoły wyznacza toaletę wyłącznie do korzystania dla zespołu szczepiącego oraz dla innych osób (rodziny ucznia) chętnych do zaszczepienia.
3. Przekazuje rodzicom do wypełnienia Kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby małoletniej przeciw COVID-19 (informacje w kwestionariuszu dotyczą m.in. samopoczucia ucznia w konkretnym dniu i nie mogą być zbierane z dużym wyprzedzeniem).
4. W celu usprawnienia procesu szczepień weryfikuje w dniu szczepienia, czy uczniowie, których rodzice złożyli deklaracje dotyczące udziału dziecka w szczepieniu, posiadają kwestionariusze. Zapewnia opiekę uczniom podczas szczepienia (opiekę będą sprawowali wyznaczeni przez dyrektora nauczyciele).
5. W przypadku problemów organizacyjnych dotyczących akcji szczepień (np. odmowy udziału punktu szczepień) kontaktuje się z:

  • Pełnomocnikiem wojewody do spraw szczepień, który jest regionalnym punktem koordynacyjno-kontaktowym w zakresie Narodowego Programu Szczepień www.gov.pl/web/szczepimysie/pelnomocnicy-wojewodow-do-spraw-szczepien
  • Wojewódzkim Oddziałem Narodowego Funduszu Zdrowia www.nfz.gov.pl/kontakt/oddzialy-nfz/

Punkt szczepień

  • Zapewnia obecność lekarza podczas kwalifikacji do szczepienia dziecka.
  • Zapewnia i przygotowuje kadrę zespołu szczepiącego.
  • Zapewnia zarządzanie procesem przyjmowania przez uczniów/pacjentów szczepienia.
  • Zapewnia bezpieczeństwo i sprawność procesu wykonywanych szczepień i podawanych preparatów.
  • Wspiera merytorycznie i organizacyjnie dyrektora szkoły lub osobę przez niego wyznaczoną do kontaktu z punktem szczepień.

W przypadku organizacji punktu na terenie szkoły:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Dostarcza na teren szkoły wszystkie niezbędne materiały do szczepienia, m.in. wykazane w ramach standardu wyposażenia punktu powszechnego.
  • Zapewnia utylizację odpadów medycznych.
  • Zapewnia certyfikaty po podaniu szczepionki.

Obecność rodzica podczas szczepienia dziecka

  • Rodzic nie musi być obecny podczas szczepienia dziecka.
  • Do szczepienia przeciwko COVID-19, podobnie jak w populacyjnych punktach szczepień, wymagana jest zgoda przedstawiciela ustawowego dziecka/rodzica na świadczenie profilaktyczne (przeprowadzenie szczepienia) złożona na kwestionariuszu wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem (Kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby małoletniej przeciw COVID-19).
  • Także podczas szczepienia dziecka do lat 15 obecność przedstawiciela ustawowego/rodzica w punkcie szczepień nie jest wymagana.
  • Rodzic może upoważnić inną osobę, która podczas szczepienia będzie towarzyszyła dziecku i sprawowała nad nim faktyczną opiekę (opiekun faktyczny).
  • W szkole opiekę nad uczniami sprawuje nauczyciel.
  • Podczas szczepień należy zachować zasady bezpieczeństwa obowiązujące w związku z epidemią COVID-19: osłonić usta i nos maseczką, zachować odstępy między osobami min. 1,5 m.

Dodatkowe informacje na temat szczepień na COVID-19

Podczas szczepień uczniów zarówno na terenie szkoły, jak i w punkcie szczepień mogą również zaszczepić się nauczyciele oraz najbliższa rodzina ucznia (po ustaleniu z dyrektorem szkoły lub punktem szczepień). Osoby chętne do zaszczepienia podczas akcji szczepień organizowanej przez szkołę muszą posiadać ważne skierowanie oraz wypełnić kwestionariusz wstępnego wywiadu przed szczepieniem dla dorosłych.

Szczepienia_uczniów_w_wieku_12-18_lat_–_informacje_dla_szkół_i_placówek

Ministerstwo Edukacji i Nauki

Źródło: Ministerstwo Edukacji i Nauki

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy chcą pracować na emeryturze?

Kontynuacja pracy na emeryturze to nie tylko chęć podreperowania domowego budżetu, ale i podtrzymanie aktywności i rozwój osobisty, a także szansa na spełnianie swoich pasji.

Chiński model AI (DeepSeek R1) tańszy od amerykańskich a co najmniej równie dobry. Duża przecena akcji firm technologicznych w USA

Notowania największych amerykańskich firm związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz jej infrastrukturą zaliczyły ostry spadek w poniedziałek, w związku z zaprezentowaniem tańszego i wydajniejszego chińskiego modelu AI, DeepSeek R1.

Dofinansowania m.in. dla OSP, kół gospodyń wiejskich oraz klubów sportowych. Ruszają prekonsultacje

Dofinansowania m.in. dla OSP, kół gospodyń wiejskich oraz klubów sportowych. Ruszają prekonsultacje programu NIW-CRSO pn. "Moc Małych Społeczności". Kto będzie mógł starać się o dofinansowanie? Ile będzie wynosiło? Jaki jest harmonogram?

Nowe oszustwo na "darmową apteczkę". NFZ ostrzega

Uwaga na nową metodę oszustów. Narodowy Fundusz Zdrowia ostrzega przed e-mailami z ofertą otrzymania "darmowej apteczki". Można stracić pieniądze. NFZ przypomina, że nie sprzedaje niczego przez internet.

REKLAMA

CBA: 14 zmian w systemie oświadczeniach majątkowych osób publicznych m.in. polityków, samorządowców, dyrektorów

CBA proponuje jedną ustawę o oświadczeniach majątkowych. Z tego wynika pośrednio próba centralizacji walki w korupcją. Umożliwia to Internet. Oświadczenia majątkowe mogą być w łatwo sposób zamieszczane według jednolitego wzorca w jednym albo kilku rejestrach.

MEN: 17 propozycji zmian w Karcie Nauczyciela. Godziny ponadwymiarowe po nowemu. Nagrody jubileuszowe, odprawy

Tej nocy ślisko i mgliście. W weekend niespodziewana zmiana pogody

Najbliższa noc będzie na zachodzie kraju bardzo mglista. Na południowym wschodzie można się spodziewać śliskiej nawierzchni po opadach. Za to w weekend temperatury wyniosą nawet 12 st. C.

Z jakimi barierami w dostępie do lekarzy borykają się seniorzy? Wysoko wykluczenie komunikacyjne [RAPORT]

Seniorzy mieszkający na wsi mają utrudniony dostęp do konsultacji lekarzy specjalistów, rehabilitacji i ośrodków dziennego wsparcia. Jedną z barier jest niedostateczny zasięg komunikacji publicznej. To dane z raportu opublikowanego na stronie internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

REKLAMA

UMP: Zmiany w zasadach wypłat pensji nauczycieli. 1) Płaci budżet 2) Wypłaty na koniec miesiąca [Propozycja]

Propozycja UMP, aby wypłata pensji nauczyciela była na końcu miesiąca. Dziś jest na początku. Czyli pensja z luty byłaby wypłacana 28 lutego (albo 29 lutego). Druga propozycja, to przejęcie przez budżet centralny od gmin obowiązku wypłaty wynagrodzeń nauczycieli.

Budżet szkoleniowy dla nauczycieli jest niewielki. Jak zwiększyć jego efektywność dzięki cyfryzacji

Zgodnie z Kartą Nauczyciela, organy prowadzące szkoły są zobowiązane do wyodrębnienia w swoich budżetach środków na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli. Kwota ta wynosi 0,8% planowanych rocznych środków przeznaczonych na ich wynagrodzenia osobowe nauczycieli.

REKLAMA