| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Organizacja > Klienci > Do złożenia e-podpisu niezbędny jest certyfikat

Do złożenia e-podpisu niezbędny jest certyfikat

Co jest potrzebne do złożenia podpisu elektronicznego?


Aby złożyć podpis elektroniczny, należy uzyskać certyfikat (kwalifikowany lub niekwalifikowany), który jest elektronicznym zaświadczeniem zawierającym niezbędne dane do identyfikacji osoby składającej podpis oraz dane do weryfikacji tego podpisu. Certyfikaty wydawane są przez podmioty świadczące usługi certyfikacyjne, wpisane na mocy decyzji ministra gospodarki do rejestru kwalifikowanych podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne (www.nccert.pl). W przypadku certyfikatów kwalifikowanych jest on wydawany na karcie kryptograficznej. Dodatkowo użytkownik może zamówić czytnik kart oraz oprogramowanie do składania podpisów.

ELŻBIETA WŁODARCZYK

dyrektor Działu Usług Certyfikacyjnych Krajowej Izby Rozliczeniowej

Czytaj także

Autor:

Źródło:

GP

Zdjęcia


Alimenty. Jak szybko dostać pieniądze na dziecko14.90 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Lubasz i Wspólnicy

Kancelaria Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »