REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe logo BIP trzeba zamieścić na wszystkich witrynach

Mariusz Jendra
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Redakcja strony głównej BIP w ciągu trzech miesięcy udostępni wytyczne stosowania nowego logo Biuletynu Informacji Publicznej. Po udostępnieniu wytycznych wprowadzona zostanie kilkumiesięczna karencja na dostosowanie samorządowych stron podmiotowych do nowego logotypu.

Od stycznia 2008 r. strona główna www.bip.gov.pl. otrzymała nową kolorystykę i funkcjonalności.

REKLAMA

REKLAMA

Zmiany wizerunkowe Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) podyktowane są chęcią promowania wizerunku systemu BIP-ów. W tym celu Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) zamówiło wykonanie spójnego systemu identyfikacji wizualnej dla BIP i ePUAP (elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej).

Wytyczne do stosowania logo

Obecnie w MSWiA toczą się prace nad przygotowaniem wytycznych dla stosowania nowego logo. - Od tego czasu, czyli od ogłoszenia takich wytycznych, będzie kilka miesięcy na wprowadzenie samego logo zgodnie z obowiązkiem zawartym w rozporządzeniu w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej - powiedział redaktor naczelny portalu, Michał Bukowski z Departamentu Informatyzacji MSWiA. Opracowanie takie powinno pojawić się w ciągu najbliższych trzech miesięcy, a dotyczyć będzie wyłącznie zasad stosowania nowego logo (dla wszystkich samorządów oraz innych jednostek prowadzących strony BIP), bez konieczności przebudowy stron. Wytyczne znaleźć będzie można na stronie głównej biuletynu.

Zmiana jakościowa portalu

Nowy rok przyniósł też kilka zmian ułatwiających pracę redaktorom biuletynów. Najważniejszą z nich jest łatwiejszy sposób zgłaszania danych o jednostce samorządu. Do tej pory każda zmiana personalna lub zmiana numeru telefonu w urzędzie musiała być zgłaszana do redakcji strony głównej pisemnie. Teraz w zasadzie tylko pierwsza rejestracja podmiotu i zmiana nazwiska redaktora na stronie głównej wymagają pisemnego potwierdzenia przez kierownika jednostki. - Wszelkie pozostałe poprawki na stronie głównej mogą być już wprowadzane bezpośrednio przez redaktorów stron podmiotowych i ich efekt jest automatycznie widoczny na stronie głównej - mówi Michał Bukowski. Wysyłanie informacji papierowej było uciążliwe zarówno dla informatyków z gmin, jak i departamentu informatyzacji zobowiązanego do dokonywania takich poprawek.

REKLAMA

Nowinki na stronie głównej

Nowością na portalu jest wyszukiwarka podmiotów, która będzie jeszcze rozbudowywana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Interesującym rozwiązaniem jest wprowadzenie map cyfrowych. Pokazują one położenie przeglądanego podmiotu na mapie terytorialnej. - Wybranie dowolnego podmiotu pokazuje jego dane, a także na małej mapce miejsce, gdzie się on orientacyjnie znajduje - mówi Michał Bukowski. Dzięki temu mieszkaniec może znaleźć nie tylko numer telefonu do burmistrza oraz adres urzędu, ale też zobaczyć na mapie, jak dojść do poszukiwanego budynku. To bardzo wygodne dla użytkowników portalu zmiany.

Kolejna nowinka to uporządkowanie danych m.in. adresowych podmiotów. Dokonano tego poprzez zintegrowanie strony głównej BIP z rejestrem TERYT. - Dane adresowe urzędów pobierane są z rejestru, a więc są ujednolicone w skali całego kraju. Nie jest już na przykład możliwe popełnienie literówki w nazwie ulicy, przy której znajduje się urząd, ponieważ nazwę tę wybiera się z listy rejestru TERYT - mówi Michał Bukowski.

W najbliższym okresie nie planuje się kolejnych zmian w portalu BIP. Departament Informatyzacji MSWiA zarządzający witryną będzie skupiał się raczej nad jej udoskonaleniem. Planuje się też przywrócenie istniejącego niegdyś forum dyskusyjnego.

Przyszłe zmiany w BIP

W najbliższym okresie, tzn. następnych kilku miesięcy, nie planuje się kolejnych zmian w portalu BIP. Departament Informatyzacji MSWIA zarządzający witryną będzie skupiał się raczej nad jej udoskonaleniem. Wynika to z faktu, że już po wprowadzeniu zmian do departamentu napłynęło wiele ciekawych sugestii i opinii. Są one zbierane i w ramach zarządzania jakością, sukcesywnie wdrażane.

Planuje się też przywrócenie istniejącego niegdyś forum dyskusyjnego. Ma ono służyć do lepszego kontaktu z osobami i podmiotami zainteresowanymi funkcjonowaniem strony głównej.

Mariusz Jendra

Źródło: Samorzad.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Decyzja, która zmieni Polskę. Dlaczego Szybka Kolej Miejska Wrocław jest dziś najrozsądniejszą inwestycją państwa

Polska nie potrzebuje kolejnych deklaracji o nowoczesności. Potrzebuje decyzji, które naprawdę zmieniają kraj. Szybka Kolej Miejska Wrocław (SKM Wrocław) jest jedną z nich – logiczną, policzalną i gotową do realizacji inwestycją, która może w ciągu dekady spiąć gospodarkę zachodniej Polski w jednolity organizm.

Czy organ może spóźnić się z rozstrzygnięciem sprawy?

Opóźnienia w postępowaniu administracyjnym nie zawsze muszą oznaczać naruszenie prawa. Niekiedy wynikają bowiem z realnych przeszkód, które trudno przewidzieć. Każde przekroczenie terminu wymaga jednak precyzyjnego uzasadnienia, inaczej może skutkować skargą na bezczynność lub przewlekłość organu.

Samorządy tracą wpływy z PIT i CIT. Gminy planują wspólnie wystąpić do MF o wprowadzenie korekt i wyrównania

Prezydent Jastrzębia-Zdroju Michał Urgoł poinformował, że gminy, które rok do roku stracą na zaproponowanym przez Ministerstwo Finansów sposobie obliczania udziałów w PIT i CIT oraz subwencji na 2026 r., zamierzają wspólnie wystąpić do resortu ws. korekt lub wyrównań.

E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

REKLAMA

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA