REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów

Robert Stępowski
Robert Stępowski
Wykres
Wykres
ST

REKLAMA

REKLAMA

„Wizerunek lidera jako eksperta budzi z reguły podziw i szacunek, wpływa na prestiż jego oraz całego miasta, gminy lub powiatu” – twierdzi dr Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizująca się w zakresie marketingu terytorialnego.

W kreowaniu takiego wizerunku bez wątpienia może pomóc obecność w Internetowym Klubie Samorządowców „Lokalni-Globalni”.

REKLAMA

 

„Jeśli  podejmowane decyzje i działania są skuteczne a lider potrafi o nich mówić z przekonaniem i pasją, jego miejsce zamieszkania staje się przykładem dobrych praktyk, to informacje o działaniach w mieście są rozpowszechniane nie tylko wśród specjalistów ale także wśród opinii publicznej” – przekonuje dr Florek.

 

Dodaje też:  „On sam staje się wzorem godnym naśladowania. A to naturalnie wpływa na znajomość miasta i charakter jego marki”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Natomiast dr Aneta Duda z Katedry Kultury Medialnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego podkreśla, że kształtowanie wizerunku lokalnego lidera jako eksperta oraz systematyczne komunikowanie tego mediom może także przynieść wiele korzyści, tak samemu liderowi - przekładając się na jego sukces wyborczy, jak również gminie, którą kieruje.

 

Zdaniem dr Dudy samorządowiec-ekspert także w relacjach z mediami występuje z dużo lepszej pozycji - lider występuje wówczas z pozycji eksperta, nie osoby, która musi się „bronić”. Jego aktywność na różnych platformach komunikacyjnych uwiarygodnia go, zwiększa jego autorytet.

 

Aby jednak np. wygrać wybory lokalne 2010 nie wystarczy jedynie dobra komunikacja z obywatelami. Zwłaszcza aktualni liderzy samorządowi muszą wykazać się szeregiem działań, także tych z zakresu marketingu miejsca.

 

Magdalena Florek przekonuje, że sukcesy miasta wynikające z dobrze przygotowanej i właściwie realizowanej strategii marketingowej są nie tylko sukcesami gminy, ale także lidera.

 

„Każda działalność, a zatem też marketingowa, jest weryfikowana podczas kolejnych wyborów. Skuteczne kampanie, pełne sukcesu wydarzenia, trafione inwestycje wizerunkowe a w konsekwencji znana i atrakcyjna marka miasta będą działały na korzyść liderów” – mówi dr Florek.

 

„Wyborcy zapamiętują projekty realizowane przez lidera. Dzięki temu już w trakcie samej kampanii wyborczej będzie on traktowany wiarygodniej, a kampania, którą zrealizował, nie będzie potraktowana jako część walki politycznej” – twierdzi Krystian Cieślak, senior account manager w Citybell Consulting.

 

Przypomina, że kiedyś plotka dotycząca działań realizowanych przez prezydenta potrzebowała długiego czasu, aby dowiedziało się o niej 100 osób. Dziś, za sprawą narzędzi społecznościowych, w ciągu jednego dnia dowie się o niej kilka tysięcy internautów a następnego dnia zostanie ona powtórzona przez media tradycyjne.

 

„W tym kontekście przestaje mieć znaczenie co napisane jest na ulotce wyborczej, zyskuje natomiast na znaczeniu co powie o liderze Google, po wpisaniu jego imienia i nazwiska. Jak wielu liderów obecnie o tym myśli?” – pyta retorycznie Cieślak.

 

Aneta Duda zwraca również uwagę na fakt, że w dobie Internetu obywatele, z dostępem do szerokiej informacji, stali się nie tylko źródłem ważnych opinii, ale także kwalifikacji eksperckich i doradczych.

 

Liderzy muszą to brać pod uwagę i szukać kontaktu z nimi (szczególnie młodymi wyborcami), właśnie na takich płaszczyznach” – wyjaśnia specjalistka od komunikacji z KUL.

 

Oczywiście internauci będą komentować w sieci działania samorządowców. Często mogą być w swoich ocenach bardzo krytyczni. Będą jednak to czynić bez względu na to czy sami zainteresowani będą w tej komunikacji uczestniczyć czy też nie.

 

„Nieuczestniczenie w komunikacji realizowanej tym kanałem nie spowoduje, że jej nie będzie. Dlatego strategia strusia (chowanie głowy w piasek) zemści się prędzej czy później” – mówi z kolei przedstawiciel Citybell Consulting.

 

REKLAMA

Dr Magdalena Florek dodaje natomiast, że środowisko Web 2.0 może być jednym z narzędzi wykorzystywanych w kampanii wyborczej, z tym że komunikaty przekazywane ta drogą trafiają do konkretnej grupy odbiorców – z reguły ludzi młodych. „Jest to dobry kanał by dotrzeć do tej grupy w sposób atrakcyjny i zwięzły” – twierdzi dr Florek. 

Zbliżające się wybory samorządowe staną się dla lokalnych liderów okazją do sprawdzenia każdej dostępnej formy komunikacji. Im kampania wyborcza do samorządu 2010 będzie bogatsza w środki i metody promocji tym większa jej szansa na sukces.

 

Platforma „Lokalni-Globalni” nie jest co prawda skierowana stricte do wyborców, ale aktywna obecność na niej i korzystanie z dostarczonych przez wydawcę serwisu funkcjonalności pomoże w kreowaniu wizerunku samorządowego eksperta.

Także wyborca, który jesienią tego roku będzie zapewne również w Internecie poszukiwał wiadomości o swoim kandydacie, w serwisie „Lokalni-Globalni” znajdzie wiarygodną bazę informacji o działaniach i sukcesach :swojego” lidera.

 

Robert Stępowski

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Sektor Publiczny

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W Tatrach ratownicy ogłosili zagrożenie lawinowe pierwszego stopnia

Pierwszy stopień zagrożenia lawinowego ogłosili w czwartek ratownicy TOPR. Obowiązuje od wysokości 1800 m n.p.m. Mogą samoistnie schodzić małe i średnie lawiny. 

Będą pieniądze na budowę i przystosowanie schronów. Nawet 6 mld zł rocznie

Szef MSWiA Tomasz Siemoniak poinformował, że ok. 6 mld zł rocznie będzie przeznaczonych na budowę i przystosowanie schronów w samorządach. Niebawem na ten cel zostanie przekazanych 0,15 pkt proc. PKB.

Znów rekord odprawionych pasażerów z Lotniska Chopina. Dokąd latamy najczęściej?

W ciągu 10 miesięcy Lotnisko Chopina odprawiło ponad 18 mln pasażerów. Tylko w październiku Okęcie odprawiło blisko 1,9 mln podróżnych. Najwięcej osób podróżowało w niedzielę, 6 października – 68 tys. 883.

Rośnie liczba ubezpieczonych cudzoziemców. Na koniec października było ich 1 mln 191 tys. [Dane ZUS]

Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o wzroście liczby ubezpieczonych cudzoziemców. Jak wynika z najnowszych danych ZUS, na koniec października 2024 r. do ubezpieczeń społecznych w ZUS było zgłoszonych 1 mln 191 tys. cudzoziemców.

REKLAMA

MEN: Jest 27 000 nauczycieli religii. 45% poradzi sobie z ograniczeniem godzin religii z 2 do 1 tygodniowo [Wykaz]

MEN podał informacje o liczbie katechetów w Polsce (w tym liczbę katechetów mających uprawnienia do nauki innego przedmiotu). Przeszło 27 000 nauczycieli wiąże swoje zajęcia zawodowe z nauczaniem religii. I taka jest liczba osób, które z niepokojem czekają na ostateczny kształt lekcji religii. Czy min. Barbarze Nowackiej uda się redukcja liczby godzin religii z 2 do 1 tygodniowo? Czy za drugą godzinę odbywającą się np. w salkach katechetycznych rząd wypłaci wynagrodzenia katechetom? Na ogólną liczbą 27 000 katechetów uczyć innego przedmiotu niż religia może 12 304 nauczycieli. 

W Sejmie: Dla krwiodawców nie 2 a 3 dni wolne od pracy. Państwo przejmuje koszt wynagrodzeń [Przykład]

W Sejmie propozycja: Nowy dzień wolny. I to państwo płaci za trzy dni wolnego od pracy dla krwiodawców. Od razu trzeba ocenić szansę na nowelizację przepisów na zerową, ale zobaczmy jak wyglądałyby przepisie po zmianie. I które trzeba zmienić. Może się kiedyś uda?

Szkoły nauczą dzieci odróżniania prawdy od manipulacji. Zmiany w systemie edukacyjnym w celu lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych

Do 2035 r. Polska ma zdrożyć jeden z kamieni milowych KPO - Politykę Cyfrowej Transformacji Edukacji. Chodzi m.in. o przemodelowanie kształcenia tak, by uczyć dzieci odróżniania prawdy od manipulacji, weryfikowania źródeł i korzystania z nich, a także mądrego używania narzędzi sztucznej inteligencji.

Będzie zmiana zasad sporządzania sprawozdań budżetowych. Projekt rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej

Projektowane nowe rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej ma dostosować obecne zasady sporządzania sprawozdań do nowej ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Projekt zawiera m.in. nowe wzory i instrukcje sporządzania sprawozdań składanych przez JST.

REKLAMA

Młodzieżowe Słowo Roku 2024. Znamy finałową dwudziestkę plebiscytu

Na liście 20 słów w plebiscycie na Młodzieżowe Słowo Roku 2024 znalazły się m.in. "aura", "skibidi", "yapping", "czemó" i "womp womp". Organizatorem plebiscytu jest Wydawnictwo Naukowe PWN.

Młodzieżowe Słowo Roku 2024: finałowa 20-ka. Co znaczą te słowa? Można już głosować

Pierwszy etap dziewiątego plebiscytu PWN – Młodzieżowe Słowo Roku – jest już za nami! Dzięki zaangażowaniu głosujących do plebiscytowej bazy trafiło tysiące ciekawych słów i wyrażeń, spośród których Jury wyłoniło finałową dwudziestkę. Teraz czas na kolejną rundę – można już głosować na swoje ulubione słowo! Organizator plebiscytu, Wydawnictwo Naukowe PWN, czeka na głosy tylko do 30 listopada. Już niebawem przekonamy się, które słowo zostanie tym SZCZEGÓLNYM dla współczesnej, młodzieżowej polszczyzny.

REKLAMA