REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Stępowski
Robert Stępowski
Wykres
Wykres
ST

REKLAMA

REKLAMA

„Wizerunek lidera jako eksperta budzi z reguły podziw i szacunek, wpływa na prestiż jego oraz całego miasta, gminy lub powiatu” – twierdzi dr Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizująca się w zakresie marketingu terytorialnego.

W kreowaniu takiego wizerunku bez wątpienia może pomóc obecność w Internetowym Klubie Samorządowców „Lokalni-Globalni”.

REKLAMA

 

„Jeśli  podejmowane decyzje i działania są skuteczne a lider potrafi o nich mówić z przekonaniem i pasją, jego miejsce zamieszkania staje się przykładem dobrych praktyk, to informacje o działaniach w mieście są rozpowszechniane nie tylko wśród specjalistów ale także wśród opinii publicznej” – przekonuje dr Florek.

 

Dodaje też:  „On sam staje się wzorem godnym naśladowania. A to naturalnie wpływa na znajomość miasta i charakter jego marki”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Natomiast dr Aneta Duda z Katedry Kultury Medialnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego podkreśla, że kształtowanie wizerunku lokalnego lidera jako eksperta oraz systematyczne komunikowanie tego mediom może także przynieść wiele korzyści, tak samemu liderowi - przekładając się na jego sukces wyborczy, jak również gminie, którą kieruje.

 

Zdaniem dr Dudy samorządowiec-ekspert także w relacjach z mediami występuje z dużo lepszej pozycji - lider występuje wówczas z pozycji eksperta, nie osoby, która musi się „bronić”. Jego aktywność na różnych platformach komunikacyjnych uwiarygodnia go, zwiększa jego autorytet.

 

Aby jednak np. wygrać wybory lokalne 2010 nie wystarczy jedynie dobra komunikacja z obywatelami. Zwłaszcza aktualni liderzy samorządowi muszą wykazać się szeregiem działań, także tych z zakresu marketingu miejsca.

 

Magdalena Florek przekonuje, że sukcesy miasta wynikające z dobrze przygotowanej i właściwie realizowanej strategii marketingowej są nie tylko sukcesami gminy, ale także lidera.

 

„Każda działalność, a zatem też marketingowa, jest weryfikowana podczas kolejnych wyborów. Skuteczne kampanie, pełne sukcesu wydarzenia, trafione inwestycje wizerunkowe a w konsekwencji znana i atrakcyjna marka miasta będą działały na korzyść liderów” – mówi dr Florek.

 

„Wyborcy zapamiętują projekty realizowane przez lidera. Dzięki temu już w trakcie samej kampanii wyborczej będzie on traktowany wiarygodniej, a kampania, którą zrealizował, nie będzie potraktowana jako część walki politycznej” – twierdzi Krystian Cieślak, senior account manager w Citybell Consulting.

 

Przypomina, że kiedyś plotka dotycząca działań realizowanych przez prezydenta potrzebowała długiego czasu, aby dowiedziało się o niej 100 osób. Dziś, za sprawą narzędzi społecznościowych, w ciągu jednego dnia dowie się o niej kilka tysięcy internautów a następnego dnia zostanie ona powtórzona przez media tradycyjne.

 

„W tym kontekście przestaje mieć znaczenie co napisane jest na ulotce wyborczej, zyskuje natomiast na znaczeniu co powie o liderze Google, po wpisaniu jego imienia i nazwiska. Jak wielu liderów obecnie o tym myśli?” – pyta retorycznie Cieślak.

 

Aneta Duda zwraca również uwagę na fakt, że w dobie Internetu obywatele, z dostępem do szerokiej informacji, stali się nie tylko źródłem ważnych opinii, ale także kwalifikacji eksperckich i doradczych.

 

Liderzy muszą to brać pod uwagę i szukać kontaktu z nimi (szczególnie młodymi wyborcami), właśnie na takich płaszczyznach” – wyjaśnia specjalistka od komunikacji z KUL.

 

Oczywiście internauci będą komentować w sieci działania samorządowców. Często mogą być w swoich ocenach bardzo krytyczni. Będą jednak to czynić bez względu na to czy sami zainteresowani będą w tej komunikacji uczestniczyć czy też nie.

 

„Nieuczestniczenie w komunikacji realizowanej tym kanałem nie spowoduje, że jej nie będzie. Dlatego strategia strusia (chowanie głowy w piasek) zemści się prędzej czy później” – mówi z kolei przedstawiciel Citybell Consulting.

 

REKLAMA

Dr Magdalena Florek dodaje natomiast, że środowisko Web 2.0 może być jednym z narzędzi wykorzystywanych w kampanii wyborczej, z tym że komunikaty przekazywane ta drogą trafiają do konkretnej grupy odbiorców – z reguły ludzi młodych. „Jest to dobry kanał by dotrzeć do tej grupy w sposób atrakcyjny i zwięzły” – twierdzi dr Florek. 

Zbliżające się wybory samorządowe staną się dla lokalnych liderów okazją do sprawdzenia każdej dostępnej formy komunikacji. Im kampania wyborcza do samorządu 2010 będzie bogatsza w środki i metody promocji tym większa jej szansa na sukces.

 

Platforma „Lokalni-Globalni” nie jest co prawda skierowana stricte do wyborców, ale aktywna obecność na niej i korzystanie z dostarczonych przez wydawcę serwisu funkcjonalności pomoże w kreowaniu wizerunku samorządowego eksperta.

Także wyborca, który jesienią tego roku będzie zapewne również w Internecie poszukiwał wiadomości o swoim kandydacie, w serwisie „Lokalni-Globalni” znajdzie wiarygodną bazę informacji o działaniach i sukcesach :swojego” lidera.

 

Robert Stępowski

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Sektor Publiczny

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zwolnienia lekarskie pod lupą. ZUS i pracodawcy skontrolowali tysiące pracowników

W pierwszym kwartale 2025 roku pracownicy ZUS z Pomorza przeprowadzili ponad 2,5 tysiąca kontroli prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich. Co dziesiąta kontrola zakończyła się odebraniem prawa do zasiłku. Okazuje się jednak, że nie tylko ZUS miał prawo do takich działań – również pracodawcy weryfikowali, czy zwolnienia były wykorzystywane zgodnie z przepisami.

Odpowiedzialność trenera personalnego za kontuzje

Branża fitness dynamicznie się rozwija. Coraz więcej osób uzyskuje kwalifikacje trenera personalnego lub instruktora fitness i podejmuje się trenowania podopiecznych w ramach współpracy z siłownią, czy klubem fitness, albo działając na własną rękę. W toku takich treningów zdarzają się jednak kontuzje.

Strefa czystego transportu (STC) w Krakowie od 1 stycznia 2026 r.

W głosowaniu przeprowadzonym w nocy ze środy (11.06.) na czwartek (12.06.), Rada Miasta Krakowa większością głosów zdecydowała, że SCT zacznie obowiązywać od stycznia 2026 r. i obejmie obszar do granic IV obwodnicy. Oznacza to, że nowymi przepisami objęta zostanie niemal cała powierzchnia miasta – z wyłączeniem jego obrzeży, w tym m.in. Wzgórz Krzesławickich i Swoszowic.

Konkurs MEN: Bezpłatne studia podyplomowe przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela w kształceniu zawodowym /zgłoszenia do 10 lipca 2025/

Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło konkurs na studia podyplomowe przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela w kształceniu zawodowym dla obecnych i przyszłych nauczycieli. Na realizację projektów przeznaczono niemal 50 mln zł.

REKLAMA

Patologie publicznej służby zdrowia. OZPSP: Pieniądze ze składki zdrowotnej nie idą na leczenie, ale na zyski dla prywatnych firm; lekarz na kontrakcie to prywatna działalność prowadzona na szpitalnym sprzęcie

W ochronie zdrowia państwo nie istnieje; publiczny system to maszynka do zarabiania pieniędzy - powiedział w wywiadzie dla PAP Mariusz Trojanowski z Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Szpitali Powiatowych (OZPSP). Pieniądze ze składki zdrowotnej nie idą na leczenie, ale na zyski dla prywatnych podmiotów - podkreślił.

Wysokość opłat za krew i jej składniki w 2026 r. [PROJEKT RESORTU ZDROWIA z 3 czerwca 2025 r.]

6 czerwca 2025 r. do uzgodnień i konsultacji publicznych trafił projekt rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie określenia wysokości opłat za krew i jej składniki w 2026 r. Resort zdrowia ma czas na określenie tych opłat do 30 czerwca 2025 r.

Tańsze leki dzięki importowi równoległemu? Konieczne są zmiany legislacyjne w obszarze importu równoległego. Apel do resortu zdrowia

Trwają prace nad nowelizacją ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych oraz niektórych innych ustaw. Stowarzyszenie reprezentujące importerów równoległych leków apeluje o uproszczenie procedur i likwidację barier administracyjnych, które dziś blokują ten segment rynku.

Ponad 500 pociągów PKP Intercity na dobę w nowym rozkładzie jazdy na lato

15 czerwca wchodzi w życie letni rozkład jazdy PKP Intercity. Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak zapowiedział, że planowanych jest ponad 500 pociągów na dobę.

REKLAMA

Prof. Jerzy Stępień: Potrzebujemy holistycznego spojrzenia na samorząd

Po raz pierwszy w historii niepubliczna uczelnia została współorganizatorem Zjazdu Katedr i Zakładów Prawa Konstytucyjnego. Wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz akademicki, w tym roku odbywa się na Uczelni Łazarskiego. O znaczeniu tej zmiany, stanie polskiego samorządu terytorialnego oraz wyzwaniach dla prawa konstytucyjnego rozmawiamy z prof. Jerzym Stępniem – byłym prezesem Trybunału Konstytucyjnego, współtwórcą reformy samorządowej i wykładowcą Uczelni Łazarskiego.

Pożar w lesie. Co robić?

Od stycznia do 28 maja w Polsce odnotowano 2491 pożarów lasów. Brak śniegu zimą i sucha wiosna zwiększyły zagrożenie pożarowe. W lasach panuje susza, dlatego strażacy i leśnicy apelują o ostrożność.

REKLAMA