REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów

Robert Stępowski
Robert Stępowski
Wykres
Wykres
ST

REKLAMA

REKLAMA

„Wizerunek lidera jako eksperta budzi z reguły podziw i szacunek, wpływa na prestiż jego oraz całego miasta, gminy lub powiatu” – twierdzi dr Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizująca się w zakresie marketingu terytorialnego.

W kreowaniu takiego wizerunku bez wątpienia może pomóc obecność w Internetowym Klubie Samorządowców „Lokalni-Globalni”.

REKLAMA

 

„Jeśli  podejmowane decyzje i działania są skuteczne a lider potrafi o nich mówić z przekonaniem i pasją, jego miejsce zamieszkania staje się przykładem dobrych praktyk, to informacje o działaniach w mieście są rozpowszechniane nie tylko wśród specjalistów ale także wśród opinii publicznej” – przekonuje dr Florek.

 

Dodaje też:  „On sam staje się wzorem godnym naśladowania. A to naturalnie wpływa na znajomość miasta i charakter jego marki”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Natomiast dr Aneta Duda z Katedry Kultury Medialnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego podkreśla, że kształtowanie wizerunku lokalnego lidera jako eksperta oraz systematyczne komunikowanie tego mediom może także przynieść wiele korzyści, tak samemu liderowi - przekładając się na jego sukces wyborczy, jak również gminie, którą kieruje.

 

Zdaniem dr Dudy samorządowiec-ekspert także w relacjach z mediami występuje z dużo lepszej pozycji - lider występuje wówczas z pozycji eksperta, nie osoby, która musi się „bronić”. Jego aktywność na różnych platformach komunikacyjnych uwiarygodnia go, zwiększa jego autorytet.

 

Aby jednak np. wygrać wybory lokalne 2010 nie wystarczy jedynie dobra komunikacja z obywatelami. Zwłaszcza aktualni liderzy samorządowi muszą wykazać się szeregiem działań, także tych z zakresu marketingu miejsca.

 

Magdalena Florek przekonuje, że sukcesy miasta wynikające z dobrze przygotowanej i właściwie realizowanej strategii marketingowej są nie tylko sukcesami gminy, ale także lidera.

 

„Każda działalność, a zatem też marketingowa, jest weryfikowana podczas kolejnych wyborów. Skuteczne kampanie, pełne sukcesu wydarzenia, trafione inwestycje wizerunkowe a w konsekwencji znana i atrakcyjna marka miasta będą działały na korzyść liderów” – mówi dr Florek.

 

„Wyborcy zapamiętują projekty realizowane przez lidera. Dzięki temu już w trakcie samej kampanii wyborczej będzie on traktowany wiarygodniej, a kampania, którą zrealizował, nie będzie potraktowana jako część walki politycznej” – twierdzi Krystian Cieślak, senior account manager w Citybell Consulting.

 

Przypomina, że kiedyś plotka dotycząca działań realizowanych przez prezydenta potrzebowała długiego czasu, aby dowiedziało się o niej 100 osób. Dziś, za sprawą narzędzi społecznościowych, w ciągu jednego dnia dowie się o niej kilka tysięcy internautów a następnego dnia zostanie ona powtórzona przez media tradycyjne.

 

„W tym kontekście przestaje mieć znaczenie co napisane jest na ulotce wyborczej, zyskuje natomiast na znaczeniu co powie o liderze Google, po wpisaniu jego imienia i nazwiska. Jak wielu liderów obecnie o tym myśli?” – pyta retorycznie Cieślak.

 

Aneta Duda zwraca również uwagę na fakt, że w dobie Internetu obywatele, z dostępem do szerokiej informacji, stali się nie tylko źródłem ważnych opinii, ale także kwalifikacji eksperckich i doradczych.

 

Liderzy muszą to brać pod uwagę i szukać kontaktu z nimi (szczególnie młodymi wyborcami), właśnie na takich płaszczyznach” – wyjaśnia specjalistka od komunikacji z KUL.

 

Oczywiście internauci będą komentować w sieci działania samorządowców. Często mogą być w swoich ocenach bardzo krytyczni. Będą jednak to czynić bez względu na to czy sami zainteresowani będą w tej komunikacji uczestniczyć czy też nie.

 

„Nieuczestniczenie w komunikacji realizowanej tym kanałem nie spowoduje, że jej nie będzie. Dlatego strategia strusia (chowanie głowy w piasek) zemści się prędzej czy później” – mówi z kolei przedstawiciel Citybell Consulting.

 

REKLAMA

Dr Magdalena Florek dodaje natomiast, że środowisko Web 2.0 może być jednym z narzędzi wykorzystywanych w kampanii wyborczej, z tym że komunikaty przekazywane ta drogą trafiają do konkretnej grupy odbiorców – z reguły ludzi młodych. „Jest to dobry kanał by dotrzeć do tej grupy w sposób atrakcyjny i zwięzły” – twierdzi dr Florek. 

Zbliżające się wybory samorządowe staną się dla lokalnych liderów okazją do sprawdzenia każdej dostępnej formy komunikacji. Im kampania wyborcza do samorządu 2010 będzie bogatsza w środki i metody promocji tym większa jej szansa na sukces.

 

Platforma „Lokalni-Globalni” nie jest co prawda skierowana stricte do wyborców, ale aktywna obecność na niej i korzystanie z dostarczonych przez wydawcę serwisu funkcjonalności pomoże w kreowaniu wizerunku samorządowego eksperta.

Także wyborca, który jesienią tego roku będzie zapewne również w Internecie poszukiwał wiadomości o swoim kandydacie, w serwisie „Lokalni-Globalni” znajdzie wiarygodną bazę informacji o działaniach i sukcesach :swojego” lidera.

 

Robert Stępowski

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Sektor Publiczny
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Sektor publiczny
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kiedy rodzice muszą oddać świadczenia 500 plus i 800+? Wyrok NSA z 24 sierpnia 2023 r. (I OSK 1349/210)

    Jeżeli dziecko nie mieszka z rodzicem pobierającym świadczenia 500+ albo 800 plus, to należy zwrócić 500 zł albo 800 zł za każdy miesiąc pobierania świadczenia.

    Tusk ogłasza akcję "Orlik - wielkie granie". "Jak wiecie, mam obsesję na tym punkcie ..."

    Przygotowaliśmy program rewitalizacji orlików, będziemy je przebudowywali i unowocześniali, będę też chciał zorganizować akcję "Orlik - wielkie granie" dla dziewcząt i chłopców w różnych grupach wiekowych - zapowiedział w niedzielę, w Mińsku Mazowieckim lider PO Donald Tusk.

    P. Czarnek od 1 I 2024 r. da podwyżkę początkującym nauczycielom do 5500 zł. To 5500 zł brutto i 4070 zł netto, czy tylko słynne średnie wynagrodzenie?

    Podwyżka do 5500 zł dla nauczyciela początkującego, to ile netto? Nie znamy odpowiedzi na to pytanie. Minister P. Czarnek prawdopodobnie kolejny raz odwołuje się do średniego wynagrodzenia. Posługiwanie się średnim wynagrodzeniem budzi od kilku lat sprzeciw nauczycieli, gdyż miara ta nie oddaje wartości pensji, które nauczyciele realnie otrzymują na konto. 

    Tylko do 30 IX praca zdalna w związku z pandemią. Tylko do 7 X 2023 r. telepraca. Sprawdź, czy dotyczy to Twojej umowy o pracę

    Praca zdalna zlecona z powodu COVID-19 możliwa tylko do 30 września 2023 r. Telepraca tylko do 7 października. Czy w Twojej firmie zmieniono już dokumenty?

    REKLAMA

    10 000 zł dofinansowania. Wnioski tylko do 30 września [Koła gospodyń wiejskich]

    Do końca września koła gospodyń wiejskich mogą się ubiegać o przyznanie środków finansowych na działalność statutową. Dofinansowanie wynosi w zależności od wielkości koła od 8-10 tys. zł - informuje Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

    Pendolino od 49 zł. Zwykły pociąg od 19 zł. Warszawa-Kraków. Warszawa Gdańsk. Do tego zniżki ustawowe. Tanio na PKP [1 października 2023 r.]

    Milion biletów w superpromocyjnych cenach. Ceny będą się zaczynały od 19 zł, np. na trasie Warszawa-Kraków czy Gdańsk-Warszawa, a w przypadku pociągów klasy Pendolino od 49 zł. Osoby uprawnione do ulg ustawowych, np. uczniowie, studenci czy renciści będą mogli skorzystać ze swoich zniżek przy zakupie naszych promocyjnych biletów. Dzięki czemu ostateczna cena przejazdu będzie jeszcze niższa.

    Sanah na Narodowym w Warszawie 22 września - Saska Kępa wyłączona z ruchu, zmiany w komunikacji miejskiej

    W piątek, 22 września o godz. 20, na stadionie Narodowym wystąpi Sanah. Ratusz zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej, szczególnie, że dla wszystkich będzie darmowa z okazji Dnia bez Samochodu. Od godziny 17 wyłączona z ruchu zostanie Saska Kępa.

    Rewolucja w VAT: MF do KSeF doda aplikację, która przygotuje automatycznie deklarację VAT. Czy biura rachunkowe stracą klientów?

    Wiceminister finansów: deklaracja podatkowa przedsiębiorców będzie wypełniana przed skarbówkę. Czy wprowadzone rozwiązanie uderzy w biura rachunkowe zmniejszając liczbę ich klientów?

    REKLAMA

    Pierwsza polska elektrownia jądrowa na obszarze gmin: Choczewo lub Gniewino i Krokowa [GDOŚ wydał decyzję środowiskową]

    GDOŚ wydał decyzję środowiskową dla elektrowni atomowej.

    Telus: cieszę się, że Ukraina zaczęła z nami rozmawiać ws. produktów rolnych

    Robert Telus minister rolnictwa odbył rozmowę telefoniczną z ministrem rolnictwa Ukrainy Mykołą Solskim. Powiedział: Cieszę się, że Ukraina zaczęła z nami nareszcie rozmawiać ws. produktów rolnych, a nie z Niemcami czy Unią Europejską ponad naszymi głowami. 

    REKLAMA