REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów

Robert Stępowski
Robert Stępowski
Wykres
Wykres
ST

REKLAMA

REKLAMA

„Wizerunek lidera jako eksperta budzi z reguły podziw i szacunek, wpływa na prestiż jego oraz całego miasta, gminy lub powiatu” – twierdzi dr Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizująca się w zakresie marketingu terytorialnego.

W kreowaniu takiego wizerunku bez wątpienia może pomóc obecność w Internetowym Klubie Samorządowców „Lokalni-Globalni”.

REKLAMA

 

„Jeśli  podejmowane decyzje i działania są skuteczne a lider potrafi o nich mówić z przekonaniem i pasją, jego miejsce zamieszkania staje się przykładem dobrych praktyk, to informacje o działaniach w mieście są rozpowszechniane nie tylko wśród specjalistów ale także wśród opinii publicznej” – przekonuje dr Florek.

 

Dodaje też:  „On sam staje się wzorem godnym naśladowania. A to naturalnie wpływa na znajomość miasta i charakter jego marki”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Natomiast dr Aneta Duda z Katedry Kultury Medialnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego podkreśla, że kształtowanie wizerunku lokalnego lidera jako eksperta oraz systematyczne komunikowanie tego mediom może także przynieść wiele korzyści, tak samemu liderowi - przekładając się na jego sukces wyborczy, jak również gminie, którą kieruje.

 

Zdaniem dr Dudy samorządowiec-ekspert także w relacjach z mediami występuje z dużo lepszej pozycji - lider występuje wówczas z pozycji eksperta, nie osoby, która musi się „bronić”. Jego aktywność na różnych platformach komunikacyjnych uwiarygodnia go, zwiększa jego autorytet.

 

Aby jednak np. wygrać wybory lokalne 2010 nie wystarczy jedynie dobra komunikacja z obywatelami. Zwłaszcza aktualni liderzy samorządowi muszą wykazać się szeregiem działań, także tych z zakresu marketingu miejsca.

 

Magdalena Florek przekonuje, że sukcesy miasta wynikające z dobrze przygotowanej i właściwie realizowanej strategii marketingowej są nie tylko sukcesami gminy, ale także lidera.

 

„Każda działalność, a zatem też marketingowa, jest weryfikowana podczas kolejnych wyborów. Skuteczne kampanie, pełne sukcesu wydarzenia, trafione inwestycje wizerunkowe a w konsekwencji znana i atrakcyjna marka miasta będą działały na korzyść liderów” – mówi dr Florek.

 

„Wyborcy zapamiętują projekty realizowane przez lidera. Dzięki temu już w trakcie samej kampanii wyborczej będzie on traktowany wiarygodniej, a kampania, którą zrealizował, nie będzie potraktowana jako część walki politycznej” – twierdzi Krystian Cieślak, senior account manager w Citybell Consulting.

 

Przypomina, że kiedyś plotka dotycząca działań realizowanych przez prezydenta potrzebowała długiego czasu, aby dowiedziało się o niej 100 osób. Dziś, za sprawą narzędzi społecznościowych, w ciągu jednego dnia dowie się o niej kilka tysięcy internautów a następnego dnia zostanie ona powtórzona przez media tradycyjne.

 

„W tym kontekście przestaje mieć znaczenie co napisane jest na ulotce wyborczej, zyskuje natomiast na znaczeniu co powie o liderze Google, po wpisaniu jego imienia i nazwiska. Jak wielu liderów obecnie o tym myśli?” – pyta retorycznie Cieślak.

 

Aneta Duda zwraca również uwagę na fakt, że w dobie Internetu obywatele, z dostępem do szerokiej informacji, stali się nie tylko źródłem ważnych opinii, ale także kwalifikacji eksperckich i doradczych.

 

Liderzy muszą to brać pod uwagę i szukać kontaktu z nimi (szczególnie młodymi wyborcami), właśnie na takich płaszczyznach” – wyjaśnia specjalistka od komunikacji z KUL.

 

Oczywiście internauci będą komentować w sieci działania samorządowców. Często mogą być w swoich ocenach bardzo krytyczni. Będą jednak to czynić bez względu na to czy sami zainteresowani będą w tej komunikacji uczestniczyć czy też nie.

 

„Nieuczestniczenie w komunikacji realizowanej tym kanałem nie spowoduje, że jej nie będzie. Dlatego strategia strusia (chowanie głowy w piasek) zemści się prędzej czy później” – mówi z kolei przedstawiciel Citybell Consulting.

 

REKLAMA

Dr Magdalena Florek dodaje natomiast, że środowisko Web 2.0 może być jednym z narzędzi wykorzystywanych w kampanii wyborczej, z tym że komunikaty przekazywane ta drogą trafiają do konkretnej grupy odbiorców – z reguły ludzi młodych. „Jest to dobry kanał by dotrzeć do tej grupy w sposób atrakcyjny i zwięzły” – twierdzi dr Florek. 

Zbliżające się wybory samorządowe staną się dla lokalnych liderów okazją do sprawdzenia każdej dostępnej formy komunikacji. Im kampania wyborcza do samorządu 2010 będzie bogatsza w środki i metody promocji tym większa jej szansa na sukces.

 

Platforma „Lokalni-Globalni” nie jest co prawda skierowana stricte do wyborców, ale aktywna obecność na niej i korzystanie z dostarczonych przez wydawcę serwisu funkcjonalności pomoże w kreowaniu wizerunku samorządowego eksperta.

Także wyborca, który jesienią tego roku będzie zapewne również w Internecie poszukiwał wiadomości o swoim kandydacie, w serwisie „Lokalni-Globalni” znajdzie wiarygodną bazę informacji o działaniach i sukcesach :swojego” lidera.

 

Robert Stępowski

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Sektor Publiczny

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Metan z Nord Stream nad Bałtykiem: od Międzyzdrojów po Ustkę smuga wysokiego stężenia gazu

Metan z uszkodzonych jesienią 2022 roku gazociągów Nord Stream rozprzestrzenił się nad znaczną częścią południowego Bałtyku i utrzymywał się tam nawet przez kilka miesięcy - poinformowali 16 stycznia 2025 r. naukowcy z Uniwersytetu w Goeteborgu i fundacji Voice of the Ocean (VOTO). Na grafice opublikowanej przez badaczy smuga wysokiego stężenia gazu rozpościerał się wtedy się tuż przy polskim wybrzeżu od Międzyzdrojów po Ustkę. Obserwacje opisane przez naukowców obejmują okres 3 miesięcy po uszkodzeniu gazociągów.

Tańsze pociągi w Dzień Babci i Dzień Dziadka

21 i 22 stycznia, czyli w Dzień Babci i Dziadka, pociągami Polregio będzie można podróżować z 10 procentową zniżką.

Blue Monday - dzień, który... nie istnieje

Blue Monday zwany najbardziej depresyjnym dniem w roku przypada w tym roku w poniedziałek 20 stycznia (to zawsze trzeci poniedziałek stycznia). Tylko, że ten dzień tak naprawdę nie istnieje. To chwyt marketingowy, a sam autor tego terminu wyliczenia nazwał pseudonaukową zabawą na potrzeby reklamy. Dr Magdalena Nowicka, psycholożka z Uniwersytetu SWPS wskazuje, że nie ma żadnych badań potwierdzających w sposób poprawny metodologicznie efektu opisanego przez twórcę terminu Blue Monday.

Dopłaty tylko dla prawdziwych rolników? Trwają prace nad definicją rolnika aktywnego zawodowo

Nowa definicja rolnika aktywnego zawodowo ma zapewnić, że dopłaty trafią wyłącznie do osób faktycznie prowadzących działalność rolniczą, nawet w małej skali. Ministerstwo zapowiada proste kryteria i jasne zasady dokumentowania przychodów, jednak wciąż pozostają wątpliwości co do minimalnych wymogów. Czy nowe przepisy uporządkują system wsparcia, czy obciążą rolników dodatkowymi obowiązkami?

REKLAMA

Rekordowa liczba odprawionych pasażerów z Lotniska Chopina w 2024 r.

Lotnisko Chopina może pochwalić się kolejnym rekordem. W ubiegłym roku ze stołecznego portu skorzystało prawie 21,3 mln. W grudniu 2024 r. ruch pasażerski wzrósł o 17 proc. w ujęciu rocznym, a podróżni najczęściej latali m.in. do Londynu.

Nowelizacja ustawy prawo lotnicze szansą na przywrócenie inwestycji

Nowelizacja ustawy prawo lotnicze szansą na przywrócenie inwestycji. Prezydent Andrzej Duda 8 stycznia 2025 r. podpisał nowelę uchylającą obowiązek uchwalania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla terenów objętych planem generalnym lotniska.

Dodatkowy urlop wypoczynkowy zależny od stażu pracy dla tej grupy pracowników: 2 dodatkowe dni po 5 latach. Można zyskać do 10 dni [PROJEKT]

Dodatkowy urlop wypoczynkowy zależny od stażu pracy dla tej grupy pracowników: 2 dodatkowe dni po 5 latach. Można zyskać do 10 dni. Resort rodziny pracuje nad nowelizacją ustawy nadającą nowe uprawnienia opiekunom dzieci w wieku do lat trzech. Co się zmieni?

W Tatrach już trzeci stopień zagrożenia lawinowego

Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe poinformowało, że zagrożenie lawinowe w Tatrach wzrosło już do trzeciego stopnia. Co to oznacza?

REKLAMA

Recykling tekstyliów w gminach – co zrobić ze starymi ubraniami?

Od stycznia 2025 r. gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Dylemat fiskalny: inwestycje w przyszłość, czy w dofinansowania emerytów? [WYWIAD]

Dylemat fiskalny: inwestycje w przyszłość, czy w dofinansowania emerytów? Co zrobić, by wszystkim żyło się lepiej? Gość Infor.pl prof. Marcin Piątkowski przedstawił kilka pomysłów dotyczących poprawy jakości życia.

REKLAMA