Zgody marketingowe a RODO – fakty i mity
25 mar 2019
Od 25 maja 2018 r., czyli od dnia wejścia w życie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych tzw. RODO, zaostrzeniu uległy zasady określające granice dopuszczalnej komunikacji marketingowej. Przedsiębiorcy, firmy nawiązując relację z adresatem swojego przekazu marketingowego, zmuszeni są w pierwszej kolejności do pozyskania od niego odpowiednich zgód na tę komunikację, a przede wszystkim na przetwarzanie jego danych osobowych. Pozyskanie zgód marketingowych nie oznacza jednak końca obowiązków, bo po ich otrzymaniu, przedsiębiorcy stają się administratorem tych danych, a to wiąże się z kolejnymi zobowiązaniami – bez względu na to, czy pozyskującym jest mały sklep wędkarski, czy duża firma deweloperska.
Do kogo województwa kierują kampanie promocyjne?
09 lut 2016
Nieliczne samorządy wąsko definiują przynajmniej jedną grupę docelową. Większość województw kieruje swoje kampanie do wszystkich.
Wybory parlamentarne 2015: spotkania z wyborcami mają znaczenie
06 paź 2015
Spotkania z wyborcami mogą być skutecznym narzędziem kampanii wyborczej – przekonuje dr Sergiusz Trzeciak, specjalista w zakresie marketingu politycznego i wizerunku publicznego, autor książki "Drzewo kampanii wyborczej". Sukces takich działań zależy jednak od skali przedsięwzięcia oraz cech samych kandydatów.
Wspólna promocja regionu turystycznego - czy warto?
13 sty 2015
Miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. Za granicą we wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie.
Marketing miejsca - jak dbać o wizerunek miasta lub regionu?
09 gru 2014
Budowanie wizerunku miejsca, to działanie, którego efekty mierzalne są dopiero w wieloletniej perspektywie czasowej. Pomimo tego, trend promocyjny nabiera siły, a na działania tego typu władze lokalne przeznaczają coraz większe środki budżetowe. W jaki sposób zadbać o to, aby zostały one wykorzystane mądrze?
Łódzkie: unijne środki na promocję regionalnych produktów
19 maja 2014
W celu wsparcia produktów regionalnych w województwie łódzkim przeprowadzona zostanie akcja tworzenia Mapy Produktów Regionalnych Łódzkiego, wsparta plebiscytem na najlepszy produkt w regionie.
Lublin liczy na zewnętrznych inwestorów
15 kwi 2014
Mocną stroną Lublina jest dostępność siły roboczej oraz jej niska fluktuacja. Poza pracownikami i infrastrukturą Lublin oferuje inwestorom też wsparcie przy rozpoczęciu działalności i rekrutacji.
Stolica: Radni o kontrowersyjnych sposobach promocji miasta
13 sty 2012
Przez ponad godzinę dyrektor biura promocji miasta Katarzyna Ratajczyk
mówiła w czwartek na sesji Rady Warszawy o pracy kierowanej przez nią
jednostki. Biuro krytykowane było w ostatnim czasie m.in. za
kontrowersyjny spot telewizyjny mający promować stolicę.
Samorządowe gazety, biuletyny i ... blogi
26 lis 2010
Helsińska Fundacja Praw Człowieka oraz Izba Wydawców Prasy apelują o wprowadzenie zakazu wydawania przez samorządy i administrację publiczną prasy. Specjaliści od Public Relations twierdzą natomiast, że gazeta lub biuletyn może być sprawnym narzędziem komunikacji z mieszkańcami, niestety, często niedocenianym.
Przygotowanie strategii marketingowej miasta
12 paź 2010
Przygotowaniem strategii marketingowej miasta powinna zająć się
zewnętrzna firma posiadająca doświadczenie w pracy z samorządami, a
cena nie może stanowić podstawowego kryterium jej wyboru – twierdzą
zgodnie przedstawiciele miast, które w ostatnim okresie wzbogaciły się
o tego typu dokumenty oraz przedstawiciele agencji.
Miasta zadowolone z efektów zagranicznych kampanii promocyjnych
13 kwi 2010
Polskie miasta coraz chętniej przeprowadzają zagraniczne kampanie reklamowe. Nie wszystkie są w stanie ocenić ich efektywność, jednak te, które odpowiednie badania już przeprowadziły, twierdzą, że wyniki są dużo lepsze niż zakładano.
Samorządy walczą o „Złote Formaty”
19 mar 2010
Na początku kwietnia poznamy finalistów najbardziej prestiżowego w kraju konkursu „Złote Formaty” odbywającego się w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Do tegorocznej edycji zgłoszono 173 projekty z 75 miast i regionów.
Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów
02 mar 2010
„Wizerunek lidera jako eksperta budzi z reguły podziw i szacunek,
wpływa na prestiż jego oraz całego miasta, gminy lub powiatu” –
twierdzi dr Magdalena Florek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu,
specjalizująca się w zakresie marketingu terytorialnego.
Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta
29 gru 2009
Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności.
Jak uatrakcyjnić wizerunek centrum miasta
29 gru 2009
Główna ulica czy centralny rynek to w większości miast najważniejszy punkt, który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. Regres czy nawet tylko brak rozwoju takiego miejsca jest odbierany jako upadek miasta. Tak stało się m.in. w Łodzi, ale są już pomysły na przywrócenie głównej ulicy tej metropolii wcześniejszej świetności.
Skuteczne narzędzia kampanii wyborczej
17 paź 2009
Profesjonalna kampania wyborcza powinna wykorzystywać narzędzia marketingu politycznego. Obecne możliwości techniczne powodują, że posługiwanie się nimi nie musi być drogie.
PR największych polskich miast
26 sie 2009
Wyniki audytu dotyczącego komunikacji 16 największych polskich miast z mediami wskazują, iż aby inwestowanie w promocję przyniosło oczekiwany skutek, konieczna jest konsekwentna i rzetelna współpraca z branżą mediową. Tam gdzie dziennikarz szybko uzyska informację, tam najchętniej wróci po kolejne.
Samorządowe pomysły na ciekawe wakacje
10 lip 2009
Festyny, dni gminy, koncerty czy jarmarki to imprezy, które na stałe wpisują się w kalendarz imprez turystycznych. Gminy prześcigają się w wymyślaniu nowych atrakcji, żeby zyskać dodatkowe dochody i skutecznie promować się w regionie.
Strona internetowa jako forma promocji
30 mar 2009
Strona internetowa pozwala w prosty sposób na dotarcie z informacją o działalności naszej organizacji do praktycznie nieograniczonego kręgu odbiorców. Co więcej, ludzie coraz częściej szukają potrzebnych informacji, przede wszystkim w Internecie. Potencjalny sponsor, darczyńca czy wolontariusz też często będzie najpierw szukał naszej organizacji w sieci, a dopiero później kontaktował się z organizacją osobiście.
Jak się promować w Internecie
06 sie 2008
Głównym nośnikiem informacji turystycznej jest obecnie Internet. Jednak sam portal, nawet profesjonalnie i atrakcyjnie przygotowany, nie wystarczy, by potencjalni turyści dowiedzieli się o danej ofercie. Dlatego samorządy zainteresowane rozwojem turystyki muszą wykorzystywać wszystkie możliwości promocji, jakie daje sieć. Są to m.in.: fora dyskusyjne, serwisy ze zdjęciami i filmikami, systemy rezerwacyjne, witryny podróżnicze, a także blogi o atrakcjach miasta.