reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Zadania > Oświata > Kierunki polityki oświatowej w roku szkolnym 2020/2021

Kierunki polityki oświatowej w roku szkolnym 2020/2021

Ministerstwo Edukacji Narodowej przedstawiło najważniejsze kierunki polityki oświatowej państwa w nowym roku szkolnym. Wśród nich est m.in. wykorzystanie w edukacji metod kształcenia na odległość.

Co roku - w czasie wakacji - minister edukacji narodowej ogłasza podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej na nowy rok szkolny. Do wydania takiego dokumentu minister edukacji jest zobowiązany przepisami ustawy Prawo Oświatowe; wcześniej takie zobowiązanie wynikało z przepisów ustawy o systemie oświaty.

O podpisaniu przez ministra edukacji narodowej Dariusza Piontkowskiego dokumentu poinformował we wtorek resort edukacji na Twitterze.

Podstawowe kierunki na rok szkolny 2020/2021, czyli działania priorytetowe, opisano w pięciu punktach.

Oferta specjalna: Pakiet książek – Nowa matryca stawek VAT Towary i Usługi z programem INFORLEX PKWiU + CN, stawki VAT i WIS na 2 m-ce

Te działania to: wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej - rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów; wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych; zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno–pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych; wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych; działania wychowawcze szkoły - wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych.

W dokumencie minister określa również zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego dla kuratorów. Wynika z nich, że MEN chce, by kontrole pracowników kuratoriów w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych dotyczyły zgodności z przepisami prawa funkcjonowania monitoringu wizyjnego w szkołach, a w szkołach ponadpodstawowych także zgodności z przepisami prawa funkcjonowania oddziałów międzynarodowych.

W szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych kontrole mają dotyczyć zgodności z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu uczniów lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, a w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych - zgodności z przepisami prawa wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego w zakresie dotyczącym organizacji zajęć w grupie do pięciu uczniów lub w formie indywidualnej oraz opinii w sprawie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia.

W niepublicznych szkołach policealnych prowadzących kształcenie w zawodach z branży opieki zdrowotnej kontrole mają dotyczyć zgodności z przepisami prawa organizacji kształcenia zawodowego w branży opieki zdrowotnej, a w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie na kwalifikacyjnych kursach zawodowych i kursach umiejętności zawodowych - zgodności z przepisami prawa kształcenia na kwalifikacyjnych kursach zawodowych i kursach umiejętności zawodowych.

reklama

Czytaj także

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Compliance 2020

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Mikołajewski

prawnik, doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama