Protokołowanie zebrań rady pedagogicznej
REKLAMA
REKLAMA
ZAPAMIĘTAJ!
REKLAMA
Protokoły z zebrań rady numeruje się w obrębie roku szkolnego. Zebrania można numerować cyframi arabskimi, a uchwały – rzymskimi.
Zobacz również: Zadania przewodniczącego rady pedagogicznej
Protokół z zebrania rady pedagogicznej powinien zawierać:
● numer i datę zebrania,
● numery podjętych uchwał,
● stwierdzenie prawomocności posiedzenia, tzw. kworum,
● wykaz osób uczestniczących w zebraniu z głosem doradczym (jeżeli takie były),
● zatwierdzony porządek zebrania,
● stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego zebrania,
● przebieg zebrania (streszczenie wystąpień i dyskusji),
● treść zgłoszonych wniosków,
● podjęte uchwały i wnioski,
● podpisy przewodniczącego rady i protokolanta.
REKLAMA
Członkowie rady pedagogicznej zobowiązani są do zapoznania się z treścią protokołu. Miejsce, gdzie członkowie rady pedagogicznej mogą zapoznać się z protokołem (np. w gabinecie dyrektora szkoły lub sekretariacie szkoły), powinno zostać określone w regulaminie działania rady pedagogicznej. Jest to bardzo istotne, gdyż księga protokołów nie może być wynoszona poza budynek szkoły.
Protokół z poprzedniego zebrania rady pedagogicznej przyjmuje się na następnym zebraniu. Przyjęte przez radę poprawki i uzupełnienia do protokołu z poprzedniego zebrania umieszcza się w protokole zebrania, na którym poprawki i uzupełnienia zostały przyjęte. Prawo wglądu do protokołów z zebrań rady pedagogicznej mają również upoważnieni pracownicy organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą i organu prowadzącego.
Treści uchwał rady pedagogicznej powinny być wpisane w całości do księgi protokołów. Protokoły z zebrań komisji i zespołów powołanych przez radę pedagogiczną stanowią dokumentację pracy rady. Za przechowywanie protokołów z zebrań komisji i zespołów odpowiedzialny jest dyrektor szkoły.
Protokoły posiedzeń rady pedagogicznej stanowią dane publiczne, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 4 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, podlegające udostępnieniu (wyrok WSA w Łodzi z 26 września 2014 r., sygn. akt II SAB/Łd 102/14).
Polecamy serwis: Oświata
REKLAMA
REKLAMA