REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CEEB deklaracja online - jak złożyć?

CEEB deklaracja online - jak złożyć?
CEEB deklaracja online - jak złożyć?

REKLAMA

REKLAMA

CEEB deklaracja online - jak złożyć? Przedstawiamy krok po kroku jak zgłosić źródła ogrzewania budynku do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków przez Internet.

CEEB deklaracja

Trzy kalkulatory wynagrodzeń brutto netto od 1 lipca 2022 r. - umowy o pracę, zlecenie, o dzieło [Infor.pl]

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 lipca 2021 roku każdy właściciel i zarządca budynku ma obowiązek zgłosić źródła ogrzewania i spalania paliw do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Deklarację można złożyć metodą tradycyjną w urzędzie lub wysłać pocztą a także online. 

Druk deklaracji do CEEB w formacie PDF oraz szczegóły znajdziesz tu: 

Poniżej przedstawiamy instrukcję składania deklaracji dotyczącej źródła/źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych oraz niemieszkalnych w formie elektronicznej.

REKLAMA

CEEB - deklaracja przez Internet

Z wykorzystaniem formy elektronicznej możesz złożyć każdy rodzaj deklaracji:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. Deklarację A - dotyczącą źródła/źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych;
2. Deklarację B - dotyczącą źródła/źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach niemieszkalnych.

CEEB - logowanie

KROK 1: LOGOWANIE

1. Wejdź na stronę: www.zone.gunb.gov.pl
2. Wybierz opcję „Złóż deklarację”.

KROK 2: UWIERZYTELNIENIE

1. Uwierzytelnij swoją tożsamość za pośrednictwem Węzła Krajowego: Profilem Zaufanym, eDowodem lub za pośrednictwem tzw. węzła komercyjnego mojeID systemu banku.

CEEB - złożenie deklaracji

Po zalogowaniu do aplikacji dostępne są dwie zakładki:
1. Budynki (gdzie możesz dodać, edytować i usunąć budynek, którego dotyczy deklaracja, dodać i złożyć deklaracje);
2. Deklaracje (gdzie możesz dowolnie filtrować wypełnione przez Ciebie deklaracje, edytować, pobrać plik PDF oraz dodać i złożyć deklaracje).

Deklaracje możesz złożyć na dwa sposoby:
- rozpoczynając od dodania budynku w zakładce Budynki – patrz KROK 3
- poprzez dodanie deklaracji w zakładce Deklaracje – patrz KROK 3 pkt 2

KROK 3: DODAWANIE BUDYNKU

1. Dodaj budynek, którego dotyczy deklaracja. Wybierz opcję „+ Dodaj Budynek”, która znajduje się w górnej części ekranu.
2. Uzupełnij wyświetloną metrykę budynku. Możesz w tym celu skorzystać z automatycznej bazy adresowej. Jeżeli nie znalazłeś swojej ulicy lub budynku – dopisz je ręcznie – zaznacz odpowiedni
checkbox i uzupełnij wymagane pola.
3. Gdy wszystkie dane zostały uzupełnione kliknij „Dodaj budynek” i przejdź do kolejnego kroku. Pamiętaj! Aby prawidłowo dodać budynek, wszystkie pola muszą zostać wypełnione!

Dodany przez Ciebie budynek jest widoczny w panelu głównym w zakładce Budynki.

Do dodanego budynku możesz:
- dodać Deklaracje A (jeżeli jest to budynek mieszkalny);
- dodać Deklaracje B (jeżeli jest to budynek niemieszkalny).
Pamiętaj! Dla jednego budynku możesz złożyć dowolną liczbę deklaracji, a także dołączyć zarówno Deklaracje A jak i Deklaracje B.

Budynek możesz:
- edytować (w zakresie wcześniej uzupełnionej metryki budynku);
- usunąć, jeżeli nie dodałeś jeszcze żadnej deklaracji. Jeżeli dodałeś deklarację – nawet jeżeli jest w statusie robocza – najpierw usuń deklarację, a dopiero później budynek.
Pamiętaj! Możliwość edycji i usunięcia budynku nie jest dostępna po złożeniu deklaracji!

Na karcie dodanego budynku widzisz:
- adres dodanego budynku;
- informacje dotyczące liczby złożonych deklaracji.

KROK 4: SKŁADANIE DEKLARACJI

W instrukcji opisano sposób składania Deklaracji A. Sposób składania Deklaracji B jest analogiczny.

1. Składanie deklaracji poziomu zakładki „Budynki”.

1.1. W zakładce Budynki znajdź budynek, dla którego chcesz złożyć deklaracje.
1.2. Rozwiń dostępne akcje dla budynku i wybierz opcję „Dodaj Deklarację A”

1.3. Wypełnij deklarację dotyczącą źródeł ciepła i źródeł spalania paliw.
1.4. W pierwszej kolejności, określ, czy deklaracja dotyczy źródła ciepła/spalania paliw uruchomionego po 1 lipca 2021 r. 

Pamiętaj! Jeżeli składasz deklarację dla budynku, dla którego określasz kilka źródeł ciepła i spalania paliw, a chociażby jedno z nich zostało uruchomione po 1.07.2021 r. – zaznacz checkbox! W innym wypadku, checkbox pozostaw odznaczony.

1.5. Określ parametry budynku (rodzaj budynku, a także, czy deklaracja dotyczy wszystkich, czy wybranych lokali) i wybierz opcję „Przejdź dalej”.
Pamiętaj! Dla budynków jednorodzinnych, deklaracja musi dotyczyć wszystkich lokali – ten parament jest niezmienny!

1.6. Dodaj źródło/a ciepła właściwe dla budynku poprzez wybór „+Dodaj kolejne źródło ciepła”.

Pamiętaj! Określ wszystkie źródła ciepła i spalania paliw. Możesz dodawać dowolną liczbę pozycji.

1.7. Z rozwijanej listy wybierz rodzaj źródła ciepła zainstalowanego w budynku oraz określ jego liczbę.

1.8. Określ, czy wybrane źródło ciepła jest eksploatowane, a także jaka jest jego funkcja.
1.9. W każdej chwili możesz usunąć wybrane źródło ciepła poprzez wybór opcji „Usuń źródło ciepła”.
1.10. Jeżeli chcesz dodać kolejne źródło ciepła, wybierz opcję „Dodaj kolejne źródło ciepła”.
1.11. Jeżeli nie posiadasz żadnych innych źródeł ciepła, niż te które określiłeś, wybierz opcję „Przejdź dalej”.

Pamiętaj! Jeżeli wybierzesz z rozwijanej listy takie źródła ciepła jak:
- kocioł na paliwa stałe;
- kominek, kozę, ogrzewacz powietrza na paliwo stałe;
- piec kaflowy na paliwo stałe;
- trzon kuchenny, piecokuchnię, kuchnię węglową zostaniesz poproszony o określenie klasy kotła oraz rodzaju stosowanego paliwa.
Rodzaj stosowanego paliwa określasz dla wszystkich źródeł ogólnie, bez wskazania, które paliwo przeznaczone jest dla danego kotła.

1.12. W polu „Dane kontaktowe” uzupełnij informację, czy składasz deklarację jako właściciel czy zarządca budynku, podaj swoje imię i nazwisko lub nazwę instytucji, a także opcjonalnie telefon kontaktowy oraz adres e-mail.
1.13. Określ, czy Twoje dane adresowe są tożsame z adresem budynku/lokalu, którego dotyczy deklaracja.
1.14. Jeżeli Twoje dane są tożsame z adresem budynku/lokalu to znaczy, że możesz złożyć swoją deklarację. Wybierz opcję „Złóż”.

Pamiętaj! Opcji „Złóż” nie można już cofnąć! Dlatego system zapyta Cię, czy jesteś pewien, że chcesz złożyć swoją deklarację.

1.15. Jeżeli dane adresowe nie są tożsame z adresem budynku/lokalu, którego dotyczy deklaracja należy zaznaczyć checkbox, że dane nie są tożsame oraz wybrać opcję „Przejdź dalej”, która umożliwi wpisanie nowego adresu.

1.16. Uzupełnij pola dotyczące danych adresowych. Możesz w tym celu skorzystać z automatycznej bazy adresowej. Jeżeli nie znalazłeś swojej ulicy lub budynku – dopisz je ręcznie – zaznacz odpowiedni checkbox i uzupełnij wymagane pola.
1.17. Jeżeli nie mieszkasz w Polsce, odznacz checkbox „Polska” i uzupełnij informacje ręcznie.
1.18. Po uzupełnieniu wszystkich pól – możesz złożyć deklarację.

Pamiętaj! W każdym momencie, możesz zapisać wersję roboczą deklaracji i wrócić do jej wypełnienia w późniejszym terminie. W tym celu wybierz opcję „Zapisz wersję roboczą”. Twoja deklaracja będzie dostępna w zakładce „Deklaracje”.
Swoją deklarację możesz odszukać na dostępnej liście wszystkich Twoich deklaracji. Możesz też skorzystać z dostępnych filtrów, aby znaleźć ją jeszcze szybciej: poprzez wybranie adresu budynku, typu deklaracji czy jej statusu.

2. Składanie deklaracji z poziomu zakładki Deklaracje.

2.1. Wejdź w zakładkę Deklaracje.
2.2. Wybierz opcję „+Dodaj Deklaracje”.
2.3. Określ, czy deklaracja dotyczy budynków/lokali mieszkalnych czy niemieszkalnych.
2.4. Wybierz adres budynku, dla którego chcesz złożyć deklarację, wybierz opcję „Dodaj deklaracje” i wypełnij ją odpowiednio.
Pamiętaj! Aby skorzystać z opcji dodawania deklaracji z poziomu zakładki Deklaracji, musisz wcześniej dodać budynek w zakładce Budynki! W innym wypadku, nie będzie możliwy wyboru adresu budynku i tym samym złożenie deklaracji nie będzie możliwe.

DEKLARACJA ZŁOŻONA – CO DALEJ?

Jeżeli deklaracja została złożona, system poinformuję Cię o tym, wyświetlając komunikat o sukcesie, a Twoja deklaracja zmieni status z „wersja robocza” na „złożona”. Informacje o statusie Twoich deklaracji, znajdziesz w zakładce Deklaracje.

Czy coś jeszcze możesz zrobić? Tak! Możesz pobrać plik PDF, w którym znajdują się wszystkie uzupełnione przez Ciebie informacje. Aby pobrać plik PDF, wejdź w zakładkę Deklaracje, odszukaj deklarację, dla której chcesz wygenerować plik PDF i pobierz PDF.

Czy coś jeszcze musisz zrobić? Tak! Pamiętaj, aby się wylogować!

Źródło: Główny Urząd Nadzoru Budowlanego (GUNB)

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Sektor publiczny
Dalej nie ma żłobków aż w 114 gminach na Mazowszu. Jak rozwiązać ten problem? Program „Aktywny dzienny opiekun w gminie 2026”

Nie ma żłobków aż w 114 gminach na Mazowszu. Jak można to rozwiązać? Wiceministra rodziny Aleksandra Gajewska proponuje, aby samorządy startowały do programu „Aktywny dzienny opiekun w gminie 2026”. Można uzyskać 300 tys. na miejsca żłobkowe i 8 tys. na ich utrzymanie. Do kiedy można składać wnioski?

Co nam grozi gdy Prezydent skieruje do TK ustawę budżetową? Budżet państwa jako zakładnik sporu politycznego

W ostatnich dniach prawdziwą burzę wywołały słowa Prezydenta, który zadeklarował, że „jest gotów podjąć każdą decyzję” w sprawie ustawy budżetowej. Ceną za rozszerzenie konfliktu politycznego na obszar budżetu może być integralność państwa - pisze Michał Ostrowski, ekspert Instytutu Podatków i Finansów Publicznych.

Fundusz Autobusowy w 2026 r.: 75 mln zł dla samorządów z województwa małopolskiego. Wnioski do 5 grudnia

Wnioski o dofinansowanie przewozów autobusowych w 2026 roku w samorządach województwa małopolskiego można składać do 5 grudnia 2025 roku. Na działania wieloletnie przeznacza się prawie 75 mln zł.

Autonomia samorządu pod presją przepisów. Granice samodzielności JST w ochronie zabytków

Choć samorząd terytorialny od 35 lat stanowi trzon lokalnej administracji publicznej, to w obszarze ochrony zabytków jego możliwości działania są wyraźnie ograniczone. Wynika to nie z ocen czy praktyk, ale z samej konstrukcji przepisów, które powierzają zasadnicze władztwo organom administracji rządowej. Warto więc przyjrzeć się, jak ustawodawca wyznacza granice samodzielności jednostek samorządu terytorialnego (JST) w tym szczególnym sektorze.

REKLAMA

Rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień" [MZ]

Już jest rozstrzygnięcie konkursu FERS "Doskonalenie zawodowe pracowników systemu ochrony zdrowia z zakresu leczenia uzależnień". Komisja Oceny Projektów wybrała 5 wniosków do dofinansowania.

Wyższe dodatki stażowe i nagrody jubileuszowe. Kto skorzysta na zmianach w 2026 r.?

Na zwiększeniu stażu pracy uwzględnianego przy świadczeniach pracowniczych zyska m.in. wielu nauczycieli i pracowników samorządowych. Dla samorządów konieczność wypłaty wyższych nagród jubileuszowych, świadczeń urlopowych, dodatków stażowych i odpraw będzie nowym obciążeniem.

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej pozwala na lepsze zarządzanie jego majątkiem i finansami. To nie prywatyzacja ani oddanie szpitala w obce ręce

Dzierżawa infrastruktury szpitalnej nie jest zjawiskiem nowym ani wyjątkowym dla Polski - to powszechny, od lat stosowany na świecie model transformacji szpitalnictwa, który w odpowiednio zaplanowanym kontekście potrafi przywrócić płynność, uratować miejsca pracy i nadać nowy impuls rozwojowy placówkom ochrony zdrowia. W istocie nie mówimy o prywatyzacji ani o oddaniu szpitala w obce ręce – lecz o zmianie sposobu zarządzania majątkiem i przepływem kapitału, która pozwala na zachowanie misji publicznej, przy jednoczesnym wprowadzeniu profesjonalnych metod zarządzania finansami i inwestycjami. W ujęciu systemowym dzierżawa powinna być traktowana nie jako prywatyzacja, lecz jako instrument modernizacji infrastruktury zdrowotnej – rozwiązanie pragmatyczne, które pozwala utrzymać publiczny charakter systemu, a jednocześnie otwiera go na nowoczesne formy finansowania. To mechanizm, który łączy interes publiczny z logiką biznesową, a jego skuteczność potwierdzają dane z rynków zagranicznych.

Gorzów Wlkp. uruchamia nową farmę fotowoltaiczną. Oszczędności 570 tys. zł rocznie i wyższy udział OZE w PWiK

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji (PWiK) w Gorzowie Wlkp. zakończyło budowę szóstej instalacji fotowoltaicznej. Farma kosztowała 2,2 mln zł i powstała na terenie oczyszczalni ścieków przy ul. Kostrzyńskiej – poinformował rzecznik Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. Wiesław Ciepiela.

REKLAMA

Pekao wypłaci klientom nawet 2500 zł. UOKiK: opóźnienia były systemowe, decyzja już zapadła

Bank Pekao, który w latach 2021-2023 nieterminowo rozpatrywał reklamacje, musi wypłacić odszkodowanie klientom – zdecydował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Klienci mogą otrzymać nawet 2,5 tys. zł odszkodowania.

Wiele osób o tym nie wie, a to szczególny dzień - specjalny komunikat Prezydenta RP z okazji 21 listopada [co to za dzień?]

21 listopada, w Dniu Pracownika Socjalnego, na stronie Prezydenta RP pojawiły się życzenia skierowane do ludzi, którzy na co dzień mierzą się z najtrudniejszymi ludzkimi historiami. Między wierszami widać opowieść o 35 latach polskiej pomocy społecznej, o roli samorządów – i o tym, że ci, którzy pomagają innym, sami coraz częściej potrzebują wsparcia.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA