REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samorządy walczą o „Złote Formaty”

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Stępowski
Robert Stępowski

REKLAMA

Na początku kwietnia poznamy finalistów najbardziej prestiżowego w kraju konkursu „Złote Formaty” odbywającego się w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Do tegorocznej edycji zgłoszono 173 projekty z 75 miast i regionów.

Samorządy rywalizują ze sobą w pięciu kategoriach: event, wydawnictwo promocyjne, kampania on-line (nowa kategoria), kampania outdoorowa, działalność promocyjna – Grand Prix Festiwalu. 

REKLAMA

Poza statuetkami na zwycięzców czekają nagrody, w postaci kampanii reklamowych, ufundowanych przez Grupę Stroer, organizatora Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Impreza odbędzie się w warszawskim hotelu Sheraton w dn. 21-22 kwietnia juz po raz czwarty.

- Myślę, że analiza prac konkursowych, która nastąpi już wkrótce, przyniesie wiele niespodzianek – mówi lakonicznie Anna Proszowska-Sala, dyrektor festiwalu.

REKLAMA

Niemniej zwraca jednak uwagę m.in. na: przeprowadzoną w minionym roku kampanię „Śląskie pozytywna energia”, subtelne kampanie województwa Małopolskiego, zakończony proces opracowywania strategii marki Radomia, wizję Poznania jako miasta know-how, działania Warszawy związane z obchodami 200 rocznicy urodzin Fryderyka Chopina oraz determinację i poziom zaawansowania w przygotowywaniu do konkursu o tytuł ESK2016 Gdańska i Łodzi.

- Uważam, że na ukłon zasługują także wszystkie pozostałe miasta, które zdecydowały się wziąć udział w wyścigu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury – dodaje Proszowska-Sala.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Łódź rzeczywiście jest zdeterminowana i konsekwentna w przygotowaniach na rzecz pozyskania tytułu ESK 2016 – mówi Dominika Ostrowska-Augustyniak, dyrektor (do dziś) Biura Promocji, Turystyki i Współpracy Zagranicznej łódzkiego magistratu.

- Wszystkie przedsięwzięcia o charterze kulturalnym, turystycznym i promocyjnym realizowane w mieście podporządkowane są staraniom Łodzi o uzyskanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury. Poparcie instytucji kultury jak i wszystkich mieszkańców Łodzi jest ogromne – podkreśla.

Przypomina, że do ambasadorów projektu ŁESK 2016 należą m.in. Karl Dedecius, Daniel Libeskind, Andrzej Wajda, Michał Urbaniak, a 65 proc łodzian wyraża społeczne poparcie dla tej kandydatury.

Operatorem starań o tytuł ESK2016 z ramienia Urzędu Miasta jest stowarzyszenie Łódź Art Center, które przygotowuje program merytoryczny, aplikacje oraz wraz z miastem i regionem prowadzi promocje wszelkich podejmowanych działań.

Czytaj także: Jak poprawić wizerunek samorządu >>

REKLAMA

W 2009 roku wiele działań marketingowych przeprowadził również Poznań, który zgłosił do konkursu projekty niemal we wszystkich kategoriach. - Zgłosiliśmy się w kategoriach: on-line, event, outdoor oraz Grand Prix. Większość tych działań współgrała ze sobą lub wzajemnie się uzupełniała.

Wszystkie jednak miały jeden cel - zaimplementować nową Markę Poznania i przygotować grunt dla naszych dalszych działań – mówi Damian Zalewski z Biura Promocji Poznania. Dodaje, że ewentualne wyróżnienie na Festiwalu Promocji Miast i Regionów byłoby świetnym ukoronowaniem pierwszego roku prac marketingowych i potwierdziło, że obrany kierunek działań jest właściwy.

O nagrody, w tym prestiżowym konkursie, ma zamiar powalczyć także Województwo Świętokrzyskie.

- Uważam, że również zgłoszenie z tego regionu ma duże szanse w konkursie Złote Formaty. Działania były prowadzone w nieco mniejszej skali niż Śląskie czy Małopolskie (z uwagi na o wiele mniejszy budżet), ale już przyniosły bardzo wymierne efekty w postaci zwiększonego ruchu turystycznego w regionie – mówi Łukasz Wilczyński z agencji Planet PR, odpowiedzialnej za realizację działań promocyjnych Świętokrzyskiego.

- Zarówno sama kampania Świętokrzyskiego, jak i dobór tematyki czarów i magii były pozytywnie oceniane przez samych mieszkańców regionu, a to zawsze jest najbardziej wymagająca i jednocześnie najbardziej krytyczna grupa docelowa wszelkich działań z zakresu marketingu miejsc.

Festiwal to jednak nie tylko konkurs, ale także dwudniowa konferencja merytoryczna. W tym roku organizatorzy postanowili przybliżyć samorządowcom rolę kultury w działaniach marketingowych oraz pokazać jak skutecznie można wykorzystywać narzędzia mediów społecznościowych do realizacji swoich celów.

Czytaj także: Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów >>

- Kultura powinna być wpisana w wizję rozwoju miasta. Ważne są inwestycje w infrastrukturę kulturalną, w tym stworzenie długotrwałego, spójnego programu wykorzystania tych inwestycji na cele kulturalne w mieście. Myślę, że zupełnie nie wykorzystywanym w pełni jest obszar współpracy z biznesem – w obszarze nie tyle sponsoringu, co partneringu w kreowaniu i promocji kultury – twierdzi Anna Proszowska-Sala.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Sektor Publiczny

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rządowy program "Moc Małych Społeczności". Do podziału 70 mln zł. Nabór wniosków do 9 czerwca 2025 r.

W piątek, 16 maja 2025 r. rozpoczął się nabór wniosków w ramach „Rządowego Programu wsparcia organizacji pozarządowych Moc Małych Społeczności”. Adresowany jest do NGOsów działających w mniejszych miastach oraz na terenach wiejskich.

Konkurs "Aktywny Senior 2025". Wnioski o dofinansowania można składać do 11 czerwca 2025 r.

12 maja 2025 r. Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło nabór wniosków do zadania Aktywny Senior w ramach programu Aktywność dla Każdego. Wnioski o dofinansowania w ramach konkursu "Aktywny Senior 2025" można składać do 11 czerwca 2025 r.

Duży ruch na Okęciu. Lotnisko od początku roku odprawiło ponad 6,6 mln podróżnych

Lotnisko Chopina jest na granicy przepustowości. Od stycznia do końca kwietnia br. odprawiło już ponad 6,6 mln podróżnych, podczas gdy w tym samym okresie w ubiegłym roku było to prawie 5,9 mln osób. Dokąd latamy najczęściej?

Polacy mniej chodzą do kina

Główny Urząd Statystyczny podał dane dotyczące widzów w kinach w 2024 r. W porównaniu z 2023 r., liczba widzów w kinach stałych spadła o 0,4 proc. do 49,5 mln

REKLAMA

Spacer w lesie - lek na codzienny stres

Regularne, 30-minutowe spacery w naturze pięć razy w tygodniu mogą zmniejszyć ryzyko depresji aż o 30% – podaje raport Transforming Scotland's Health. W obliczu prognoz WHO, że do 2030 roku depresja stanie się najczęstszą chorobą na świecie, kontakt z przyrodą to skuteczna forma profilaktyki.

Są fundusze na ekologię, cyfryzację i innowacje

W dobie dynamicznego rozwoju technologii cyfrowej i wdrażania kolejnych innowacji, nie można zapominać o zagrożeniach, które się z nimi wiążą. Zgodnie z unijną zasadą „Do No Significant Harm” („Nie Czyń Znaczącej Szkody”), gdy ubiegamy się o wsparcie z funduszy, jesteśmy zobowiązani do prowadzenia inwestycji w sposób, który nie będzie wyrządzać poważnych szkód środowiskowych czy społecznych.

Spadł ruch na radomskim lotnisku, ale w planach nowe kierunki

Polskie Porty Lotnicze poinformowały, że lotnisko w Radomiu obsłużyło w kwietniu br. ok. 2,5 tys. pasażerów; to spadek o 42 proc. wobec zeszłego roku. W pierwszych czterech miesiącach tego roku ruch w radomskim pocie spadł o 31 proc.

Ratownicy medyczni nie chcą kamizelek nożoodpornych

Ogólnopolski Związek Zawodowy Ratowników Medycznych (OZZRM) uważa, że pomysł powszechnego wprowadzenia kamizelek nożoodpornych, jako reakcji na śmierć ratownika ugodzonego nożem, nie jest dobry. Co proponują związkowcy?

REKLAMA

Ostatni dzwonek dla zdrowia młodych. 7 maja 2025 r. sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się zakazem sprzedaży wszystkich rodzajów papierosów elektronicznych oraz pojemników zapasowych osobom poniżej 18. roku życia

W środę sejmowa Komisji Zdrowia rozpatrzy rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Wcześniej, ponad 20 organizacji działających w ochronie zdrowia apelowało o jak najszybsze jej procedowanie. Chodzi o zakaz sprzedaży wszystkich rodzajów papierosów elektronicznych oraz pojemników zapasowych osobom poniżej 18 r.ż.

Wybory prezydenckie: ułatwienia dla wyborców 60+

Transport do i z lokalu wyborczego. Możliwość głosowania korespondencyjnego albo za pośrednictwem pełnomocnika. Możliwość zmiany miejsca głosowania w obwodzie właściwym dla lokalu przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych. Z tych wszystkich ułatwień mogą skorzystać wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania w tegorocznych wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej ukończą 60. rok życia. A także wyborcy niepełnosprawni – bez względu na wiek.

REKLAMA