REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samorządy walczą o „Złote Formaty”

Robert Stępowski
Robert Stępowski

REKLAMA

Na początku kwietnia poznamy finalistów najbardziej prestiżowego w kraju konkursu „Złote Formaty” odbywającego się w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Do tegorocznej edycji zgłoszono 173 projekty z 75 miast i regionów.

Samorządy rywalizują ze sobą w pięciu kategoriach: event, wydawnictwo promocyjne, kampania on-line (nowa kategoria), kampania outdoorowa, działalność promocyjna – Grand Prix Festiwalu. 

REKLAMA

Poza statuetkami na zwycięzców czekają nagrody, w postaci kampanii reklamowych, ufundowanych przez Grupę Stroer, organizatora Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Impreza odbędzie się w warszawskim hotelu Sheraton w dn. 21-22 kwietnia juz po raz czwarty.

- Myślę, że analiza prac konkursowych, która nastąpi już wkrótce, przyniesie wiele niespodzianek – mówi lakonicznie Anna Proszowska-Sala, dyrektor festiwalu.

REKLAMA

Niemniej zwraca jednak uwagę m.in. na: przeprowadzoną w minionym roku kampanię „Śląskie pozytywna energia”, subtelne kampanie województwa Małopolskiego, zakończony proces opracowywania strategii marki Radomia, wizję Poznania jako miasta know-how, działania Warszawy związane z obchodami 200 rocznicy urodzin Fryderyka Chopina oraz determinację i poziom zaawansowania w przygotowywaniu do konkursu o tytuł ESK2016 Gdańska i Łodzi.

- Uważam, że na ukłon zasługują także wszystkie pozostałe miasta, które zdecydowały się wziąć udział w wyścigu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury – dodaje Proszowska-Sala.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Łódź rzeczywiście jest zdeterminowana i konsekwentna w przygotowaniach na rzecz pozyskania tytułu ESK 2016 – mówi Dominika Ostrowska-Augustyniak, dyrektor (do dziś) Biura Promocji, Turystyki i Współpracy Zagranicznej łódzkiego magistratu.

- Wszystkie przedsięwzięcia o charterze kulturalnym, turystycznym i promocyjnym realizowane w mieście podporządkowane są staraniom Łodzi o uzyskanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury. Poparcie instytucji kultury jak i wszystkich mieszkańców Łodzi jest ogromne – podkreśla.

Przypomina, że do ambasadorów projektu ŁESK 2016 należą m.in. Karl Dedecius, Daniel Libeskind, Andrzej Wajda, Michał Urbaniak, a 65 proc łodzian wyraża społeczne poparcie dla tej kandydatury.

Operatorem starań o tytuł ESK2016 z ramienia Urzędu Miasta jest stowarzyszenie Łódź Art Center, które przygotowuje program merytoryczny, aplikacje oraz wraz z miastem i regionem prowadzi promocje wszelkich podejmowanych działań.

Czytaj także: Jak poprawić wizerunek samorządu >>

REKLAMA

W 2009 roku wiele działań marketingowych przeprowadził również Poznań, który zgłosił do konkursu projekty niemal we wszystkich kategoriach. - Zgłosiliśmy się w kategoriach: on-line, event, outdoor oraz Grand Prix. Większość tych działań współgrała ze sobą lub wzajemnie się uzupełniała.

Wszystkie jednak miały jeden cel - zaimplementować nową Markę Poznania i przygotować grunt dla naszych dalszych działań – mówi Damian Zalewski z Biura Promocji Poznania. Dodaje, że ewentualne wyróżnienie na Festiwalu Promocji Miast i Regionów byłoby świetnym ukoronowaniem pierwszego roku prac marketingowych i potwierdziło, że obrany kierunek działań jest właściwy.

O nagrody, w tym prestiżowym konkursie, ma zamiar powalczyć także Województwo Świętokrzyskie.

- Uważam, że również zgłoszenie z tego regionu ma duże szanse w konkursie Złote Formaty. Działania były prowadzone w nieco mniejszej skali niż Śląskie czy Małopolskie (z uwagi na o wiele mniejszy budżet), ale już przyniosły bardzo wymierne efekty w postaci zwiększonego ruchu turystycznego w regionie – mówi Łukasz Wilczyński z agencji Planet PR, odpowiedzialnej za realizację działań promocyjnych Świętokrzyskiego.

- Zarówno sama kampania Świętokrzyskiego, jak i dobór tematyki czarów i magii były pozytywnie oceniane przez samych mieszkańców regionu, a to zawsze jest najbardziej wymagająca i jednocześnie najbardziej krytyczna grupa docelowa wszelkich działań z zakresu marketingu miejsc.

Festiwal to jednak nie tylko konkurs, ale także dwudniowa konferencja merytoryczna. W tym roku organizatorzy postanowili przybliżyć samorządowcom rolę kultury w działaniach marketingowych oraz pokazać jak skutecznie można wykorzystywać narzędzia mediów społecznościowych do realizacji swoich celów.

Czytaj także: Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów >>

- Kultura powinna być wpisana w wizję rozwoju miasta. Ważne są inwestycje w infrastrukturę kulturalną, w tym stworzenie długotrwałego, spójnego programu wykorzystania tych inwestycji na cele kulturalne w mieście. Myślę, że zupełnie nie wykorzystywanym w pełni jest obszar współpracy z biznesem – w obszarze nie tyle sponsoringu, co partneringu w kreowaniu i promocji kultury – twierdzi Anna Proszowska-Sala.

Źródło: Sektor Publiczny

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Z Radomia polecisz tylko w dwóch kierunkach. Jeden wkrótce będzie zawieszony

Jedynie ponad 3 tys. pasażerów. Tylu odprawiło lotnisko w Radomiu w styczniu. To o połowę mniej niż w tym samym miesiącu 2024 roku. Polskie Porty Lotnicze przekazały, że na ten moment dostępne są dwa regularne kierunki lotów.

Jak obniżyć koszty obsługi zadań pomocy społecznej? Postulaty Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza

Jak obniżyć koszty obsługi zadań pomocy społecznej? Postulaty Komisji ds. Polityki Społecznej i Ochrony Zdrowia Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza dotyczące usprawnienia działania organów pomocy społeczne.

Raport o stanie gminy 2025 szybko i bez błędów. Kielce, Wrocław i Jarocin już to zrobiły ... z pomocą AI

Gminom pozostało nieco ponad 100 dni na przygotowanie obowiązkowych sprawozdań, w których co roku raportują kluczowe informacje i rozliczają się z efektów realizowanych projektów. Czy to dużo czasu? Niekoniecznie, biorąc uwagę, że gminom w zależności od ich wielkości i specyficznych potrzeb stworzenie takiego opracowania zajmuje od min. 120, do nawet 2500 godzin, czyli 312 dni (!) i może angażować aż 20 pracowników (Dane szacunkowe: Integrator Danych Miejskich IRMiR). Dlatego przygotowując raport, gmina musi nierzadko sięgać po dodatkowe wsparcie. Opracowanie dokumentu kosztuje sporo wysiłku, czasu i pieniędzy, ale zdarza się, że jego lekturą nie są zainteresowani radni, więc mieszkańcy tym bardziej. Te wszystkie problemy można rozwiązać za pomocą wsparcia sztucznej inteligencji, która wygeneruje sprawozdanie o gminie. Czy to może działać? Przypadki Kielc, Jarocina i Wrocławia pokazują, że tak.

EU Navigate. Program wsparcia dla osób starszych z chorobą nowotworową

Zapraszamy do udziału w projekcie EU NAVIGATE prowadzonym przez Pracownię Badań nad Starzejącym się Społeczeństwem Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum działającą pod kierunkiem pani profesor Katarzyny Szczerbińskiej.

REKLAMA

Co z telefonami komórkowymi w szkołach? MEN odpowiada na ważne pytania

„W 2025 r. minister edukacji planuje przeprowadzenie badań dotyczących sposobów uregulowania przez szkoły zasad korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych.” - zapowiedziała wiceministra Katarzyna Lubnauer w odpowiedzi na interpelację poselską.

W styczniu lekarze zdiagnozowali ok. 300 tys. zachorowań na grypę. W tym sezonie zaszczepiło się niespełna 1,7 mln osób

GIS poinformował, że od początku sezonu epidemicznego 2024/2025 w związku z powikłaniami grypy zmarło prawie tysiąc osób. Ministerstwo Zdrowia podało, że przeciw zaszczepiło się w tym sezonie niespełna 1,7 mln osób. Zapasy szczepionek są, brak tylko chętnych do szczepień.

Usługi sąsiedzkie, teleopieka dla seniorów. Do 7 lutego 2025 r. gminy mogą składać wnioski o dofinansowania

Teleopieka dla seniorów. Gminy mogą składać wnioski o dofinansowania. Kto będzie mógł skorzystać z usług sąsiedzkich, w tym m.in. z dostępu do tzw. „opieki na odległość”? Ile wynosi dofinansowanie w ramach rządowego programu "Korpus Wsparcia Seniorów" na 2025 r.?

Ile wynosi liczba ludności Polski na koniec 2024 roku? [Dane GUS]

Główny Urząd Statystyczny podał wstępne szacunkowe dane dotyczące liczby ludności w Polsce na koniec 2024 r. Jest spadek.

REKLAMA

Podwyżka o 40% (marchewka) a podniesienie wieku emerytalnego (kij). Wcześniej był postulat 3 miesięcy urlopu za 7 lat pracy w jednej firmie

Autorem propozycji podwyżki o 20% w 2025 r. i o 20% w 2026 r. jest Lider Związkowej Alternatywy Piotr Szumlewicz. Mowa jest o podwyżkach płac w sferze budżetowej w tym roku i co najmniej 20 proc. w przyszłym. Wcześniej związkowiec postulował wprowadzenie urlopu 3 miesięcy za 7 lat pracy. Propozycje oceniam jako nierealne do wprowadzenia.

Coraz więcej nastolatków sięga po e-papierosy

Coraz więcej nastolatków sięga po elektroniczne papierosy. Jest to co czwarta dziewczyna i co piąty chłopiec w wieku 13-15 lat. Tak wynika z badania "Global Youth Tobacco Survey" zaprezentowanego podczas rozpoczętej w środę w Sejmie konferencji poświęconej uzależnieniom.

REKLAMA