REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samorządy walczą o „Złote Formaty”

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Stępowski
Robert Stępowski

REKLAMA

Na początku kwietnia poznamy finalistów najbardziej prestiżowego w kraju konkursu „Złote Formaty” odbywającego się w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Do tegorocznej edycji zgłoszono 173 projekty z 75 miast i regionów.

Samorządy rywalizują ze sobą w pięciu kategoriach: event, wydawnictwo promocyjne, kampania on-line (nowa kategoria), kampania outdoorowa, działalność promocyjna – Grand Prix Festiwalu. 

REKLAMA

REKLAMA

Poza statuetkami na zwycięzców czekają nagrody, w postaci kampanii reklamowych, ufundowanych przez Grupę Stroer, organizatora Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Impreza odbędzie się w warszawskim hotelu Sheraton w dn. 21-22 kwietnia juz po raz czwarty.

- Myślę, że analiza prac konkursowych, która nastąpi już wkrótce, przyniesie wiele niespodzianek – mówi lakonicznie Anna Proszowska-Sala, dyrektor festiwalu.

Niemniej zwraca jednak uwagę m.in. na: przeprowadzoną w minionym roku kampanię „Śląskie pozytywna energia”, subtelne kampanie województwa Małopolskiego, zakończony proces opracowywania strategii marki Radomia, wizję Poznania jako miasta know-how, działania Warszawy związane z obchodami 200 rocznicy urodzin Fryderyka Chopina oraz determinację i poziom zaawansowania w przygotowywaniu do konkursu o tytuł ESK2016 Gdańska i Łodzi.

REKLAMA

- Uważam, że na ukłon zasługują także wszystkie pozostałe miasta, które zdecydowały się wziąć udział w wyścigu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury – dodaje Proszowska-Sala.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Łódź rzeczywiście jest zdeterminowana i konsekwentna w przygotowaniach na rzecz pozyskania tytułu ESK 2016 – mówi Dominika Ostrowska-Augustyniak, dyrektor (do dziś) Biura Promocji, Turystyki i Współpracy Zagranicznej łódzkiego magistratu.

- Wszystkie przedsięwzięcia o charterze kulturalnym, turystycznym i promocyjnym realizowane w mieście podporządkowane są staraniom Łodzi o uzyskanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury. Poparcie instytucji kultury jak i wszystkich mieszkańców Łodzi jest ogromne – podkreśla.

Przypomina, że do ambasadorów projektu ŁESK 2016 należą m.in. Karl Dedecius, Daniel Libeskind, Andrzej Wajda, Michał Urbaniak, a 65 proc łodzian wyraża społeczne poparcie dla tej kandydatury.

Operatorem starań o tytuł ESK2016 z ramienia Urzędu Miasta jest stowarzyszenie Łódź Art Center, które przygotowuje program merytoryczny, aplikacje oraz wraz z miastem i regionem prowadzi promocje wszelkich podejmowanych działań.

Czytaj także: Jak poprawić wizerunek samorządu >>

W 2009 roku wiele działań marketingowych przeprowadził również Poznań, który zgłosił do konkursu projekty niemal we wszystkich kategoriach. - Zgłosiliśmy się w kategoriach: on-line, event, outdoor oraz Grand Prix. Większość tych działań współgrała ze sobą lub wzajemnie się uzupełniała.

Wszystkie jednak miały jeden cel - zaimplementować nową Markę Poznania i przygotować grunt dla naszych dalszych działań – mówi Damian Zalewski z Biura Promocji Poznania. Dodaje, że ewentualne wyróżnienie na Festiwalu Promocji Miast i Regionów byłoby świetnym ukoronowaniem pierwszego roku prac marketingowych i potwierdziło, że obrany kierunek działań jest właściwy.

O nagrody, w tym prestiżowym konkursie, ma zamiar powalczyć także Województwo Świętokrzyskie.

- Uważam, że również zgłoszenie z tego regionu ma duże szanse w konkursie Złote Formaty. Działania były prowadzone w nieco mniejszej skali niż Śląskie czy Małopolskie (z uwagi na o wiele mniejszy budżet), ale już przyniosły bardzo wymierne efekty w postaci zwiększonego ruchu turystycznego w regionie – mówi Łukasz Wilczyński z agencji Planet PR, odpowiedzialnej za realizację działań promocyjnych Świętokrzyskiego.

- Zarówno sama kampania Świętokrzyskiego, jak i dobór tematyki czarów i magii były pozytywnie oceniane przez samych mieszkańców regionu, a to zawsze jest najbardziej wymagająca i jednocześnie najbardziej krytyczna grupa docelowa wszelkich działań z zakresu marketingu miejsc.

Festiwal to jednak nie tylko konkurs, ale także dwudniowa konferencja merytoryczna. W tym roku organizatorzy postanowili przybliżyć samorządowcom rolę kultury w działaniach marketingowych oraz pokazać jak skutecznie można wykorzystywać narzędzia mediów społecznościowych do realizacji swoich celów.

Czytaj także: Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów >>

- Kultura powinna być wpisana w wizję rozwoju miasta. Ważne są inwestycje w infrastrukturę kulturalną, w tym stworzenie długotrwałego, spójnego programu wykorzystania tych inwestycji na cele kulturalne w mieście. Myślę, że zupełnie nie wykorzystywanym w pełni jest obszar współpracy z biznesem – w obszarze nie tyle sponsoringu, co partneringu w kreowaniu i promocji kultury – twierdzi Anna Proszowska-Sala.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Sektor Publiczny

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
eZUS zastąpi PUE ZUS. Nowy portal z prostszą obsługą i większym bezpieczeństwem

Zakład Ubezpieczeń Społecznych szykuje duże zmiany dla swoich klientów. Trwają prace nad nowym portalem eZUS, który już wkrótce zastąpi dobrze znaną Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Serwis ma być bardziej intuicyjny, bezpieczniejszy i dostępny dla wszystkich – także osób z niepełnosprawnościami.

Wyższe wynagrodzenie dla pracowników samorządowych. Projekt MRPiPS zakłada podwyżki od 1 stycznia 2026 r.

Wyższe wynagrodzenie dla pracowników samorządowych (z wyrównaniem?) od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, co zakłada projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych opublikowany w wykazie prac legislacyjnych rządu.

ZUS zapowiada przerwę techniczną. Niedostępne usługi w Płatniku, ePłatniku i e-ZLA

Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował o planowanych pracach serwisowych, które odbędą się 25 października (sobota) w godzinach od 5.30 do 12.00. W tym czasie mogą występować utrudnienia w komunikacji elektronicznej z ZUS, dotyczące kilku popularnych systemów i aplikacji.

Szefowa NRPiP: pielęgniarki powinny badać, zlecać badania i wystawiać L4 – czas to uregulować

Prezes Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych, Mariola Łodzińska, apeluje o zmiany w organizacji pracy pielęgniarek i położnych. Jej zdaniem powinny one mieć możliwość samodzielnego przyjmowania pacjentów, zlecania badań, ordynowania leków oraz wystawiania zwolnień lekarskich. Obecnie ich kompetencje – mimo że szerokie – nie są w pełni wykorzystywane w polskim systemie ochrony zdrowia.

REKLAMA

Karta Rodziny Mundurowej. Jakie przywileje, dla kogo i od kiedy według nowego projektu?

Do Sejmu wpłynął poselski projekt ustawy o Karcie Rodziny Mundurowej. Kto – zgodnie z założeniami – będzie mógł uzyskać taki dokument i od kiedy? Zgodnie z szacunkami nowe przywileje objęłyby ponad milion beneficjentów.

Pierwszy w Polsce Regionalny Plan Adaptacji do zmian klimatu stał się faktem

Pierwszy w Polsce Regionalny Plan Adaptacji do zmian klimatu stał się faktem. Został przygotowany przez ekspertów z Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego (IOŚ-PIB) i dotyczy województwa śląskiego.

Papierowe listy odchodzą do lamusa! Urzędy całkowicie przechodzą na e-Doręczenia

Od 2026 roku urzędy i instytucje publiczne będą musiały wysyłać pisma wyłącznie elektronicznie – przez system e-Doręczeń. Ministerstwo Cyfryzacji przypomina, że kończy się okres przejściowy, a papierowa korespondencja odejdzie do historii.

Polska pod lupą Brukseli! Rząd ujawnia, jak naprawdę wygląda walka z nadmiernym deficytem

Rząd przedstawił Brukseli raport, który pokazuje, jak Polska radzi sobie z ograniczaniem deficytu mimo rekordowych wydatków na obronę i spadku wpływów z podatków. Czy Unia Europejska uzna te działania za wystarczające?

REKLAMA

Nowe uprawnienia dla sołtysów [Nowelizacja 2026 r.]

1 stycznia 2026 r. nowe przepisy dotyczące uprawnień sołtysów oraz finansowania zadań z funduszu sołeckiego. Nowe regulacje wprowadzają m.in. obowiązkowe ubezpieczenia sołtysów oraz nadają im uprawnienia do zarządzania mieniem komunalnym na podstawie upoważnienia wydanego przez wójta.

HPV: szczepienia obowiązkowe od 2027 roku. Ministerstwo Zdrowia wprowadza nowe przepisy

Szczepienia przeciw wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV) staną się obowiązkowe dla dzieci od 9. do 15. roku życia. Nowe przepisy mają na celu skuteczniejsze zapobieganie nowotworom wywoływanym przez HPV – w tym rakowi szyjki macicy.

REKLAMA