REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samorządy walczą o „Złote Formaty”

Robert Stępowski
Robert Stępowski

REKLAMA

Na początku kwietnia poznamy finalistów najbardziej prestiżowego w kraju konkursu „Złote Formaty” odbywającego się w ramach Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Do tegorocznej edycji zgłoszono 173 projekty z 75 miast i regionów.

Samorządy rywalizują ze sobą w pięciu kategoriach: event, wydawnictwo promocyjne, kampania on-line (nowa kategoria), kampania outdoorowa, działalność promocyjna – Grand Prix Festiwalu. 

REKLAMA

Poza statuetkami na zwycięzców czekają nagrody, w postaci kampanii reklamowych, ufundowanych przez Grupę Stroer, organizatora Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Impreza odbędzie się w warszawskim hotelu Sheraton w dn. 21-22 kwietnia juz po raz czwarty.

- Myślę, że analiza prac konkursowych, która nastąpi już wkrótce, przyniesie wiele niespodzianek – mówi lakonicznie Anna Proszowska-Sala, dyrektor festiwalu.

REKLAMA

Niemniej zwraca jednak uwagę m.in. na: przeprowadzoną w minionym roku kampanię „Śląskie pozytywna energia”, subtelne kampanie województwa Małopolskiego, zakończony proces opracowywania strategii marki Radomia, wizję Poznania jako miasta know-how, działania Warszawy związane z obchodami 200 rocznicy urodzin Fryderyka Chopina oraz determinację i poziom zaawansowania w przygotowywaniu do konkursu o tytuł ESK2016 Gdańska i Łodzi.

- Uważam, że na ukłon zasługują także wszystkie pozostałe miasta, które zdecydowały się wziąć udział w wyścigu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury – dodaje Proszowska-Sala.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Łódź rzeczywiście jest zdeterminowana i konsekwentna w przygotowaniach na rzecz pozyskania tytułu ESK 2016 – mówi Dominika Ostrowska-Augustyniak, dyrektor (do dziś) Biura Promocji, Turystyki i Współpracy Zagranicznej łódzkiego magistratu.

- Wszystkie przedsięwzięcia o charterze kulturalnym, turystycznym i promocyjnym realizowane w mieście podporządkowane są staraniom Łodzi o uzyskanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury. Poparcie instytucji kultury jak i wszystkich mieszkańców Łodzi jest ogromne – podkreśla.

Przypomina, że do ambasadorów projektu ŁESK 2016 należą m.in. Karl Dedecius, Daniel Libeskind, Andrzej Wajda, Michał Urbaniak, a 65 proc łodzian wyraża społeczne poparcie dla tej kandydatury.

Operatorem starań o tytuł ESK2016 z ramienia Urzędu Miasta jest stowarzyszenie Łódź Art Center, które przygotowuje program merytoryczny, aplikacje oraz wraz z miastem i regionem prowadzi promocje wszelkich podejmowanych działań.

Czytaj także: Jak poprawić wizerunek samorządu >>

REKLAMA

W 2009 roku wiele działań marketingowych przeprowadził również Poznań, który zgłosił do konkursu projekty niemal we wszystkich kategoriach. - Zgłosiliśmy się w kategoriach: on-line, event, outdoor oraz Grand Prix. Większość tych działań współgrała ze sobą lub wzajemnie się uzupełniała.

Wszystkie jednak miały jeden cel - zaimplementować nową Markę Poznania i przygotować grunt dla naszych dalszych działań – mówi Damian Zalewski z Biura Promocji Poznania. Dodaje, że ewentualne wyróżnienie na Festiwalu Promocji Miast i Regionów byłoby świetnym ukoronowaniem pierwszego roku prac marketingowych i potwierdziło, że obrany kierunek działań jest właściwy.

O nagrody, w tym prestiżowym konkursie, ma zamiar powalczyć także Województwo Świętokrzyskie.

- Uważam, że również zgłoszenie z tego regionu ma duże szanse w konkursie Złote Formaty. Działania były prowadzone w nieco mniejszej skali niż Śląskie czy Małopolskie (z uwagi na o wiele mniejszy budżet), ale już przyniosły bardzo wymierne efekty w postaci zwiększonego ruchu turystycznego w regionie – mówi Łukasz Wilczyński z agencji Planet PR, odpowiedzialnej za realizację działań promocyjnych Świętokrzyskiego.

- Zarówno sama kampania Świętokrzyskiego, jak i dobór tematyki czarów i magii były pozytywnie oceniane przez samych mieszkańców regionu, a to zawsze jest najbardziej wymagająca i jednocześnie najbardziej krytyczna grupa docelowa wszelkich działań z zakresu marketingu miejsc.

Festiwal to jednak nie tylko konkurs, ale także dwudniowa konferencja merytoryczna. W tym roku organizatorzy postanowili przybliżyć samorządowcom rolę kultury w działaniach marketingowych oraz pokazać jak skutecznie można wykorzystywać narzędzia mediów społecznościowych do realizacji swoich celów.

Czytaj także: Jak skutecznie promować samorządowych liderów i ekspertów >>

- Kultura powinna być wpisana w wizję rozwoju miasta. Ważne są inwestycje w infrastrukturę kulturalną, w tym stworzenie długotrwałego, spójnego programu wykorzystania tych inwestycji na cele kulturalne w mieście. Myślę, że zupełnie nie wykorzystywanym w pełni jest obszar współpracy z biznesem – w obszarze nie tyle sponsoringu, co partneringu w kreowaniu i promocji kultury – twierdzi Anna Proszowska-Sala.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Sektor Publiczny

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dodatkowe 10 mld zł dla jednostek samorządu terytorialnego na 2024 r.

W 2024 r. jednostki samorządu terytorialnego otrzymają 10 mld zł, w celu wsparcia realizacji zadań. Ponad 8,2 mld zł otrzymają z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych. Pozostała kwota w wysokości prawie 1,8 mld zł zostanie rozdzielona miedzy gminy o najniższych dochodach.

Śmierć pilota samolotu wkrótce po starcie. Maszyna wylądowała awaryjnie

Na pokładzie samolotu  linii Turkish Airlines lecącego z amerykańskiego Seattle do Stambułu zmarł pilot. Maszyna wylądowała awaryjnie w Nowym Jorku. 

Seniorzy poszli na grzyby, zgubili się w lesie, błądzili przez dwie godziny

Dwóch grzybiarzy zgubiło się w nieznanym im terenie, błądzili przed dwie godziny. Odnaleziono ich dzięki akcji policji. 

QUIZ Rozpoznasz piosenkę po pierwszych słowach? Dla ułatwienia podajemy wykonawców
Te hity znasz na pewno. Rozpoznasz tytuł piosenki po pierwszych kilku wersach? 10/10 zdobędą mistrzowie.

REKLAMA

Młodzieżowe Słowo Roku 2024 - zgłoszenia w konkursie do 5 listopada

To już dziewiąta edycja konkursu na Młodzieżowe Słowo Roku. Propozycje słów konkursowych wraz z wyjaśnieniem, co znaczą można składać od 8 października do 5 listopada. W ubiegłym roku zwyciężyło słowo "rel".

Czy jedna godzina lekcji religii w tygodniu będzie obowiązkowa? Komentarz MEN

Zdaniem kardynała Tadeusza Nycza jedna godzina lekcji religii w tygodniu powinna być obowiązkowa dla wszystkich uczniów. Rzecznik prasowy resortu edukacji Piotr Otrębski odniósł się do tej wypowiedzi i poinformował o stanowisku MEN.

SMS ze skarbówki lub innego urzędu. Cyberprzestępcy intensywnie wykorzystują je do okradania internautów, ale i tak chcemy je otrzymywać, dlaczego

Najmniej chętnie SMS ze skarbówki, zwłaszcza gdy dotyczy potrzeby zapłaty podatku. Ale info o załatwionej sprawie i dokumentach do odbioru, ostrzeżenie o anomaliach pogodowych czy ponadwymiarowym smogu – już jak najbardziej. Urzędowe SKS-y są powszechnie akceptowane i pożądane.

Od min. edukacji B. Nowackiej na otarcie łez 8000 zł brutto dla 300 nauczycieli. Nagroda 0 zł dla innych w 2024 r. W 2023 r. 1125 zł dla każdego

Rok temu (w 2023 r.) nagroda 1125 zł na Dzień Nauczyciela oficjalnie związana była z 250. rocznicą utworzenia Komisji Edukacji Narodowej. W dominującej (chyba) opinii przypisano tej nagrodzie negatywny kontekst w postaci "łapówki" wyborczej dla nauczycieli od rządu PIS. Min. edukacji P. Czarnek nie chciał przyznać 30% podwyżek dla nauczycieli na 2024 r. (były duże, ale nie aż tak). Więc jako pocieszenie nauczyciele otrzymali po 1125 zł. Niektórzy dostali też bon na komputer 2500 zł.

REKLAMA

Min. edukacji B. Nowacka: Nauka pisania i czytania w "zerówkach". Zajęcia dodatkowe

Temat tego zakazu pilotuje Onet. Portal ustalił, że dr Gabriela Olszowska (Małopolski Kurator Oświaty) w rozesłanym piśmie do placówek oświatowych zniechęca uczenia dzieci w zerówkach do nauki ….. pisania i czytania. Używa przy tym dyskusyjnych argumentów np., że rączka dziecka w wieku 6 lat źle znosi … pisanie literek, a w wieku 7 lat już tego problemu nie ma. Kurator sugeruje też, że nauczyciele w zerówkach nie mają kompetencji do uczenia dzieci w sposób nie powodujący dysleksji u nich. Powstaje też wątpliwość, czy kuratorium wprowadza zakaz nauki pisania i czytania małych dzieci, czy też jest to tylko sugestia. 

Oszuści podszywają się teraz pod zbiórki dla powodzian

Oszuści wiedzą, co działa na potencjalne ofiary, dlatego teraz zaczęli wykorzystywać wątki powodziowe. Na przykład do oszustw inwestycyjnych. NASK apeluje o czujność. Zbiórki można zweryfikować. 

REKLAMA