REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprawozdanie z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3

KRYSTYNA GĄSIOREK

REKLAMA

Do 20 października 2011 r. gminy mają obowiązek sporządzenia i złożenia właściwemu wojewodzie sprawozdań z wykonania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3. Przedstawiamy zasady sporządzania tego sprawozdania.

Wzór sprawozdania z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, terminy, a także sposób jego sporządzania zostały określone w obowiązującym od 6 września 2011 r. rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 5 sierpnia 2011 r. w sprawie sprawozdań rzeczowo finansowych z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3. Rozporządzenie to zostało wydane na podstawie delegacji ustawowej zawartej w art. 64 ust. 3 ustawy z 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.

REKLAMA

Terminy składania sprawozdań

Gmina składa wojewodzie sprawozdanie z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w terminach wskazanych w tabeli. W 2011 r. sprawozdania te przekazuje się wyjątkowo w innym terminie. Wojewoda na podstawie otrzymanych sprawozdań sporządza sprawozdanie zbiorcze, które przekazuje ministrowi właściwemu do spraw rodziny.

TABELA. Jednostki składające sprawozdania, termin i okres sprawozdawczy

@RY1@i40/2011/020/i40.2011.020.000.0021.001.jpg@RY2@

Sposób sporządzania sprawozdania

Sprawozdanie składa się z czterech tabel:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A – Żłobki i kluby dziecięce,

B – Zespoły,

C – Dzienny opiekun,

D – Niezaspokojone zapotrzebowanie na miejsca w instytucjach opieki nad dzieckiem na ostatni dzień okresu sprawozdawczego.

We wszystkich tabelach poszczególne pola należy wypełniać wartościami liczbowymi. Natomiast jeżeli dane zjawisko nie występuje, to w odpowiednich polach wpisuje się „0”.

Sformułowanie „w tym” oznacza sumę niezupełną, np. ogółem 6 w tym wiersz 1–3, wiersz 2–1, natomiast „z tego” – sumę zupełną, np. ogółem 6 z tego wiersz 1–4, wiersz 2–2.

Czytaj także: Ustawa "żłobkowa" weszła w życie>>

Tabela A

W przypadku zespołów utworzonych do celów organizacyjnych poprzez połączenie żłobków lub klubów dziecięcych część A uzupełnia odrębnie każdy podmiot, który wchodzi w skład zespołu.

W tej części w poszczególnych wierszach wykazuje się:

wiersz 1 – liczbę instytucji wpisanych do rejestru, o którym mowa w art. 26 ustawy z 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, stanowiącym, że prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, zwanego dalej „rejestrem”,

wiersz 2 – liczbę miejsc w instytucjach na ostatni dzień okresu sprawozdawczego,

REKLAMA

wiersz 3 – liczbę osób, które realizują ustawę o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, w tym w wierszach 3.1, 3.2 wykazuje się liczbę etatów – np. jeżeli cztery osoby są zatrudnione na 0,5 etatu na stanowisku opiekuna, w wierszu 3 należy podać liczbę 4, a w wierszu 3.1 liczbę 2,

wiersz 4 – liczbę instytucji na ostatni dzień okresu sprawozdawczego w podziale na dzienny czas pracy instytucji (do 5 godzin, powyżej 5 do 7 godzin (nie wypełnia się w kolumnie klub dziecięcy), powyżej 7 do 10 godzin (nie wypełnia się w kolumnie klub dziecięcy), powyżej 10 godzin (nie wypełnia się w kolumnie klub dziecięcy),

wiersz 5 – przeciętne koszty związane z pobytem dziecka w danej instytucji; w tym wierszu, a także w wierszach 5.1, 5.1.1, 5.1.1.1, 5.1.2, 5.2, 5.2.1, 5.2.2 wartości ujmuje się z dokładnością do 1 zł; wartości w tych wierszach oblicza się następująco: sumę poniesionych w okresie sprawozdawczym kosztów bieżących należy podzielić przez przeciętną liczbę miejsc w okresie sprawozdawczym,

wiersz 6 – liczbę dzieci na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, w tym: do ukończenia 1. roku życia (nie wypełnia się w kolumnie klub dziecięcy), powyżej 1. roku życia do ukończenia 2. roku życia, powyżej 2. roku życia do ukończenia 3. roku życia, powyżej 3. roku życia; w wierszach 6 oraz 6.1–6.4 wykazuje się liczbę dzieci łącznie z liczbą dzieci wykazaną w wierszu 7,

wiersz 7 – liczbę dzieci niepełnosprawnych oraz wymagających szczególnej opieki na ostatni dzień okresu sprawozdawczego,

REKLAMA

wiersz 8 – liczbę dzieci uczęszczających do danej instytucji na ostatni dzień okresu sprawozdawczego; w wierszu 8 oraz w wierszach 8.1–8.5 należy wykazać liczbę dzieci uczęszczających, czyli liczbę dzieci, wpisanych na listę w danych okresach sprawozdawczych,

wiersz 9 – przeciętną liczbę dzieci uczęszczających do danej instytucji w okresie sprawozdawczym; liczbę tę należy obliczać w następujący sposób: sumę liczby dzieci wpisanych na listę w poszczególnych dniach okresu sprawozdawczego należy podzielić przez liczbę dni okresu sprawozdawczego; w obliczeniu tym nie uwzględnia się okresów objętych obowiązkiem sprawozdawczym, w których instytucja nie funkcjonowała, np. przerwa wakacyjna.


Tabela B

W tej części w poszczególnych wierszach podaje się:

wiersz 1 – liczbę zespołów na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, w podziale na podmioty, które je utworzyły oraz które je prowadzą,

wiersz 2 – liczbę instytucji wchodzących w skład zespołu na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, z tego żłobków oraz klubów dziecięcych.

Czytaj także: Wymagania lokalowe i sanitarne dotyczące żłobka i klubu dziecięcego>>

Tabela C

W tej części sprawozdania w poszczególnych wierszach należy podać:

wiersz 1 – liczbę osób na ostatni dzień okresu sprawozdawczego zatrudnionych jako dzienny opiekun,

wiersz 2 – liczbę dzieci znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna na ostatni dzień okresu sprawozdawczego; w wierszach 2 oraz 2.1–2.4 należy wykazać liczbę dzieci łącznie z liczbą dzieci, która została wykazana w wierszu 3,

wiersz 3 – liczbę dzieci niepełnosprawnych oraz wymagających szczególnej opieki znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna na ostatni dzień okresu sprawozdawczego,

wiersz 4 – przeciętną liczbę dzieci znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna w okresie sprawozdawczym; liczbę tę oblicza się w następujący sposób: sumę liczby dzieci znajdujących się pod opieką opiekuna dziennego w poszczególnych dniach okresu sprawozdawczego należy podzielić przez liczbę dni okresu sprawozdawczego,

wiersz 5 – wydatki w okresie sprawozdawczym na wynagrodzenie dziennego opiekuna; wartości podawane w tym wierszu ujmuje się z dokładnością do 1 zł,

wiersz 6 – liczbę dzieci znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna na ostatni dzień okresu sprawozdawczego; w wierszu 6 oraz wierszach 6.1–6.5 wykazuje liczbę dzieci znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna, czyli liczbę dzieci wpisanych na listę w danych okresach; w tym obliczeniu nie uwzględnia się okresów objętych obowiązkiem sprawozdawczym, w których instytucja opiekuna dziennego nie funkcjonowała, np. przerwa wakacyjna,

wiersz 7 – przeciętne koszty związane z pobytem dziecka pod opieką dziennego opiekuna ponoszone przez rodziców, w tym za wyżywienie oraz za pobyt dziecka; w tym wierszu, a także w wierszach 7.1 i 7.2 należy podawać wartości z dokładnością do 1 zł; podane wartości powinno się obliczać następująco: sumę poniesionych w okresie sprawozdawczym kosztów bieżących należy podzielić przez przeciętną liczbę miejsc w okresie sprawozdawczym.

Tabela D

W tej części sprawozdania wykazuje się niezaspokojone zapotrzebowanie na miejsca w instytucjach na podstawie informacji, które zostały uzyskane z list rezerwowych lub innych źródeł (np. ankiety przeprowadzane wśród rodziców). Dziecko może być identyfikowane na liście niezaspokojonego zapotrzebowania tylko jeden raz.

Czytaj także: Kwalifikacje opiekuna dzieci w żłobku i klubie dziecięcym>>

Podpisy końcowe

Prawidłowo sporządzone sprawozdanie powinna podpisać osoba sporządzająca sprawozdanie, podając przy tym swoje dane (imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail) oraz organ sporządzający sprawozdanie. Ponadto należy podać datę sporządzenia sprawozdania.

PODSTAWY PRAWNE

• Ustawa z 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. Nr 45, poz. 235; ost.zm. Dz.U. z 2011 r. Nr 171, poz. 1016)

• Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 5 sierpnia 2011 r. w sprawie sprawozdań rzeczowo-finansowych z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. Nr 173, poz. 1035)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Rachunkowość Budżetowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ZNP: wnioskujemy o objęcie bonami wszystkich nauczycieli. Laptopy dla nauczycieli klas I-III w roku szkolnym 2024/2025. Na jakiem etapie jest sprawa?

Związek Nauczycielstwa Polskiego jest za objęciem bonami na laptopy dla wszystkich nauczycieli klas I – III. Zakończyła się rewizja KPO, dzięki której ok 172 mln zł zostaną przeznaczone na zakup nowych laptopów dla nauczycieli klas I-III.

Zespół Scorpions zagra dziś na Narodowym. Gdzie utrudnienia?

W piątek 26 lipca na Stadionie Narodowym odbędzie się koncert Warsaw Rocks ’24. Wśród gwiazd m.in. zespół Scorpions. Kierowców czekają utrudnienia. 

W Warszawie utrudnienia w związku z Biegiem Powstania Warszawskiego

W sobotę w Warszawie w związku z zawodami w Śródmieściu, na Żoliborzu i Bielanach będzie zmiana organizacji ruchu. Biegacze będą mieli do wyboru dwa dystanse: 5 i 10 km. Do tej pory do udziału w biegu zgłosiło się ponad 10 tys. osób.

Nawet 120 tys. zł na rozwój małego gospodarstwa. Rusza nabór wniosków

Dofinansowanie na rozwój małych gospodarstw. Rusza nabór wniosków, który potrwa od 25 lipca do 22 sierpnia 2024 r. Uzyskane pieniądze rolnik może przeznaczyć m.in. na inwestycje budowlane czy nabycie niezbędnego wyposażenia, maszyn, urządzeń i sprzętów.

REKLAMA

Ferie zimowe 2025 – terminy, województwa [TABELA]

Planujesz ferie zimowe w 2025 roku? Znamy już terminy dla wszystkich 16 województw. Są cztery terminy ferii: 20 stycznia-2 lutego, 27 stycznia – 9 lutego, 3-16 luty i 17 lutego – 2 marca. Zaznacz w swoim kalendarzu już dziś.

Kobieta straciła 175 tys. zł, a chciała tylko sprzedać telewizor

Tym razem ofiarą "na pracownika banku" padła 32-letnie mieszkanka Lubina. Kobieta chciała tylko sprzedać telewizor na znanym portalu, w rezultacie straciła 175 tys. zł. 

To było takie proste? Bloomberg: Polska zagroziła blokadą chińskiego eksportu do UE. Teraz spokojniej na granicy z Białorusią

Prezydent Andrzej Duda podczas niedawnej wizyty w Pekinie zagroził Chinom zablokowaniem kluczowego kolejowego szlaku transportowego do UE, by osłabić kryzys migracyjny na granicy polsko-białoruskiej – napisała 24 lipca 2024 r. agencja Bloomberga. To może być przyczyna spadku nielegalnych przekroczeń tej granicy w ostatnich tygodniach.

Barszcz Sosnowskiego groźny nie tylko po dotknięciu

Barszcz Sosnowskiego (Heracleum sosnowskyi) to jedna z roślin groźnych dla zdrowia. Warto wiedzieć, że nie tylko dotykanie jej jest ryzykowne. Niebezpieczne może być przebywanie w jej otoczeniu. Co zrobić, gdy już dojdzie do oparzenia?

REKLAMA

Rządowi brakuje pieniędzy na służby: Policję, SG, PSP i SOP. Co z programem modernizacyjnym?

Cały czas mamy sytuację niepełnego pokrycia w budżecie wydatków na służby (chodzi o Policję, Straż Graniczną, Państwową Straż Pożarną i Służbę Ochrony Państwa) - poinformował 23 lipca 2024 r. podczas sejmowej Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych wiceszef MSWiA Czesław Mroczek. Dodał, że w najbliższym czasie przedstawione zostaną propozycje na kolejne lata.

Przeszło 854 mln zł na Sejm w 2025 r. Podwyżki dla posłów i wszystkich pracowników Kancelarii Sejmu. Wzrosną też ryczałty na biura poselskie

Budżet Kancelarii Sejmu na 2025 r. ma wynieść 854 mln 258 tys. zł - to ponad 80 mln więcej niż w 2024 roku. W dniu 23 lipca 2024 r. sejmowa komisja regulaminowa, spraw poselskich i immunitetowych pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu Kancelarii Sejmu na 2025 rok. Szef Kancelarii Sejmu Jacek Cichocki poinformował, że w 2025 roku nastąpi wzrost wynagrodzeń wszystkich pracowników Kancelarii Sejmu a także posłów.

REKLAMA