| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Temat dnia > Jak instytucje publiczne działają na Facebooku

Jak instytucje publiczne działają na Facebooku

Korzyści z założenia i prowadzenie fanpage’a w portalu Facebook dostrzegło już wiele przedsiębiorstw i instytucji publicznych. Ciągle jeszcze istnieje jednak spora liczba urzędów, które nie podjęły żadnych działań w tym kierunku. Tym, którzy zastanawiają się nad „wprowadzeniem” instytucji do mediów społecznościowych, polecamy wypowiedzi osób, które rozpoczęły przygodę z Facebookiem już jakiś czas temu i mają na koncie pierwsze sukcesy. Sprawdźmy zatem, jak inni radzą sobie z prowadzeniem oficjalnego fanpage’a instytucji.

Według ostatnich badań już prawie 12 milionów Polaków odwiedza co miesiąc portal Facebook. Dla wielu osób nieobecność danej instytucji w tym serwisie nasuwa podejrzenie, że nie istnieje ona także w świecie realnym. W tej sytuacji pytania o obecność jednostek publicznych w mediach społecznościowych nie powinny zaczynać się od słowa „czy”, ale „jak”.

Prowadzenie oficjalnej strony instytucji to domena specjalistów?

I tak, i nie. Wszystko zależy od wielkości instytucji i celów, jakim służyć ma aktywność na Facebooku. Niektóre instytucje, jak na przykład Urząd Miasta Gdańska, zdecydowały się na przekazanie tych obowiązków firmie zewnętrznej, która działa w ścisłym porozumieniu z pracownikami Biura Promocji. Jednak najczęściej fanpage prowadzony jest przez pracowników instytucji – w zdecydowanej większości są to osoby odpowiedzialne za promocję lub pracownicy o jeszcze węższej specjalizacji - zajmujący się komunikacją elektroniczną, m.in. stroną internetową – Stronę Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego na Facebooku prowadzi zespół trzech osób. Są to pracownicy urzędu zarządzający również witryną internetową www.mazowieckie.pl. Dzięki temu zachowujemy spójność przekazu informacji oraz szybkość działania – wyjaśnia Mateusz Balcerowicz z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. Za prowadzenie fanpage’a odpowiedzialnych jest zazwyczaj kilka osób, a czasami jedna – szczególnie w przypadku małych jednostek. W wielu przypadkach są to niewyspecjalizowani pracownicy instytucji, co pokazuje, że obsługiwać fanpage może praktycznie każdy, nie jest to zatem działanie zarezerwowane dla specjalistów. W opinii Piotra Krawczyka odpowiedzialnego w Miejskim Klubie im. Jana Kiepury w Sosnowcu za aktywność w mediach społecznościowych - dobrze funkcjonująca instytucja publiczna powinna sama prowadzić fanpage.

Więcej plusów niż minusów!

Większość administratorów stron instytucji publicznych w portalu Facebook nie dostrzega żadnych trudności związanych z działaniami w serwisie. Administrator fanpage'a MUW zauważa, że pewną trudnością jest dostosowanie formy przekazu do odbiorców portalu społecznościowego – Staramy się używać języka mniej formalnego, bardziej zbliżonego do dialogu prowadzonego przez użytkowników portalu. Musimy również działać szybko, bo o atrakcyjności informacji decyduje czas jej publikacji. Nie są to działania typowe dla administracji. Niektórzy zwracają także uwagę na zbytni natłok informacji w portalu lub pewne uciążliwości techniczne – jak niemożność edycji posta po jego opublikowaniu na tablicy.

Czytaj także

Autor:

Źródło:

Samorzad.infor.pl
Alimenty. Jak szybko dostać pieniądze na dziecko14.90 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Compliance 2020

Eksperci portalu infor.pl

RSM Poland – Audit, Tax, Consulting

Dzięki nam z odwagą spojrzysz w biznesową przyszłość

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »