| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Temat dnia > Zatrudnianie pracowników samorządowych

Zatrudnianie pracowników samorządowych

Wymagania kwalifikacyjne dla kandydatów do pracy mogą być określone w obowiązującym u pracodawcy regulaminie wynagradzania.

Nabór na wolne stanowiska urzędnicze (w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze) jest otwarty i konkurencyjny (art. 11 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych). W ustawie o pracownikach samorządowych nie zdefiniowano pojęć „nabór otwarty” i „nabór konkurencyjny”. Należy jednak przyjąć, iż otwartość oznacza, że każdy zainteresowany powinien mieć możliwość przystąpienia do rekrutacji, konkurencyjność zaś, że pracę powinni dostawać najlepsi kandydaci, najlepiej spełniający stawiane wymagania.

Przebieg naboru

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze należy umieścić w Biuletynie Informacji Publicznej (zwanym dalej BIP) oraz na tablicy informacyjnej w jednostce, w której prowadzony jest nabór.

Ogłoszenie powinno zawierać:

● nazwę i adres jednostki rekrutującej,

● określenie stanowiska,

● wymagania stawiane kandydatowi na dane stanowisko, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

● wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku,

● wskazanie wymaganych dokumentów,

● określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

Po zakończeniu rekrutacji informację o jej wynikach należy niezwłocznie opublikować w BIP oraz na tablicy informacyjnej w jednostce, w której prowadzony był nabór.

Informacja powinna zawierać:

● nazwę i adres jednostki,

● określenie stanowiska,

● imię i nazwisko wybranego kandydata oraz miejscowość jego zamieszkania,

● uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na dane stanowisko.

Z przeprowadzonego naboru powinien być też sporządzony protokół, zawierający:

● określenie stanowiska, na które przeprowadzony był nabór,

● liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejscowość zamieszkania nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełniania przez nich poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

● liczbę nadesłanych ofert, w tym liczbę ofert spełniających wymogi formalne,

● informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,

● uzasadnienie dokonanego wyboru,

● skład komisji przeprowadzającej nabór.

W sytuacji gdy w ciągu 3 miesięcy od nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru przeprowadzonego na omówionych zasadach zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, można nie przeprowadzać ponownie całej procedury rekrutacji, tylko zatrudnić kolejną osobę z listy najlepszych kandydatów wymienionych w protokole naboru.

Zamów książkę: Savoir-Vivre w administracji >>

Ani w ustawie o pracownikach samorządowych, ani w innych powszechnie obowiązujących przepisach nie określono kryteriów (poza ogólną zasadą otwartości i konkurencyjności), jakimi powinni się kierować prowadzący nabór przy wybieraniu do pracy na wolne stanowisko urzędnicze konkretnej osoby spośród kandydatów spełniających wymogi formalne. Nie określono też, jakimi metodami należy prowadzić selekcję. De facto pracodawcy mają dużo swobody w tym zakresie.

Więcej w Serwisie Prawno-Pracowniczym - Zamów prenumeratę >>

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUP

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »