REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ochrona środowiska, Odpady

Administracja a obywatel – ekologia, przepisy, praktyka (1)

Zarówno jako urzędnicy samorządowi jak i mieszkańcy, zastanawiamy się nieraz, czy żyjemy w gąszczu skomplikowanych, trudnych do realizacji przepisów, czy też jako obywatele jesteśmy „niesfornymi” mieszkańcami, zgrabnie omijającymi przepisy, nie „poddając się” ustawom, wytycznym i regulaminom.

Likwidacja gminnych i powiatowych funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej

Z dniem 1 stycznia 2010 r. likwiduje się gminne i powiatowe fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej. Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie wystosowała pismo w tej sprawie do przewodniczących rad, starostów, prezydentów miast, burmistrzów, wójtów i skarbników.

Zadania jednostek samorządu terytorialnego w ochronie środowiska

Marszałek województwa, starosta oraz wójt, burmistrz lub prezydent miasta sprawują kontrolę nad przestrzeganiem i stosowaniem przepisów o ochronie środowiska w sprawach objętych ich właściwością. Samorządy terytorialne powinny m.in. zapewnić udział społeczeństwa w postępowaniu, którego przedmiotem jest sporządzenie programu ochrony środowiska.

Jak gminy mogą sfinansować usuwanie azbestu

Samorządy gminne w opinii NIK niedostatecznie realizują rządowy program usuwania azbestu. Na przedsięwzięcia z tym związane są środki m.in. w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz funduszach wojewódzkich. Ważny jest tryb wyłaniania wykonawców prac polegających na usuwaniu azbestu.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA