REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

12 odsłon miejskiej promocji

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Ogólnopolska kampania reklamowo-informacyjna, przedstawiająca dwanaście wybranych przez władze Katowic wydarzeń kulturalnych, ma przez najbliższy rok promować markę tego miasta i zmieniać jego poprzemysłowy wizerunek.

O inauguracji z początkiem marca kampanii pod hasłem "Katowice. Miasto wielkich wydarzeń" poinformowali podczas czwartkowej konferencji prasowej katowiccy samorządowcy. Choć miasto ubiega się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016, kampania jest formalnie osobnym przedsięwzięciem, współfinansowanym ze środków unijnych.

REKLAMA

"Do tej pory każde wydarzenie kulturalne promowało się samo. Ten projekt kompleksowo pokazuje na przestrzeni roku, jakie duże wydarzenia będą w Katowicach i jaką akcją promocyjną będą objęte" - mówiła wiceprezydent Katowic Krystyna Siejna.

REKLAMA

Kampanię podzielono na 12 odsłon. Każda przez dwa tygodnie koncentrować się będzie na jednym ze zbliżających się akurat wydarzeń; pierwsza od początku marca zapowiadała na 188 nośnikach zewnętrznych w kilkunastu miastach Polski rozpoczynający się w niedzielę XII Ogólnopolski Festiwal Sztuki Reżyserskiej Interpretacje.

Kolejne odsłony informować będą - łącznie na ok. 1,8 tys. nośnikach - m.in. o V Śląskim Festiwalu Jazzowym, IX Międzynarodowym Festiwalu Lalek "Katowice-Dzieciom", XII Międzynarodowym Letnim Ogrodzie Teatralnym, V Festiwalu Nowa Muzyka, XXX Festiwalu Rawa Blues, Międzynarodowym Konkursie Wiedzy o Chopinie, czy IV Katowickim Karnawale Komedii.

Naczelniczka wydziału kultury katowickiego magistratu Elżbieta Sytniewska wyjaśniała, że wśród 12 wybranych do promowania imprez znalazły się nie tylko wielkie wydarzenia organizowane wyłącznie przez miasto. Są też m.in. wydarzenia niszowe lub organizowane po raz pierwszy, np. XX Międzynarodowy Festiwal Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych czy Międzynarodowy Festiwal Filmowy "REGIOfun".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Outdoorowa część kampanii przedstawia na ujednoliconym wzorniczo schemacie - pod sloganem "Katowice. Miasto wielkich wydarzeń" - nazwy promowanych katowickich imprez, odsyłając po dalsze informacje na przygotowaną również w ramach przedsięwzięcia witrynę internetową imprezy.katowce.eu.

REKLAMA

Ta rozbudowana strona ma stać się - zgodnie z zamierzeniem władz miasta - kompletnym informatorem kulturalnym zachęcającym do odwiedzenia Katowic przy okazji organizowanych tam imprez kulturalnych. Prócz głośnych wydarzeń trafiać tam mają m.in. bieżące repertuary kin i teatrów.

Poza opisem imprezy, jej kalendarium, zdjęciami, filmikami opisami czy recenzjami z poprzednich edycji, dostępna już w internecie witryna zawiera praktyczne informacje m.in. o lokalizacji wydarzenia - z opisem miejsca i jego umiejscowieniem na mapie.

Strona została też wzbogacona o szereg funkcji znanych z portali społecznościowych. Założenie na niej konta użytkownika umożliwi m.in. komentowanie imprez, dyskusję na ich temat, zadeklarowanie swego udziału, a po ich zakończeniu - w dziale afterparty - zamieszczenie zdjęć czy recenzji.

Katowiccy urzędnicy deklarują, że na witrynie imprezy.katowice.eu zapowiadane będą też imprezy spoza wybranej przez nich dwunastki, np. przeniesiony do tego miasta z Mysłowic już po rozpoczęciu prac nad kampanią Off Festiwal. Łącznie ma być to co najmniej kilka wydarzeń miesięcznie.

Przekaz nośników outdoorowych rozmieszczonych w wybranych miastach wojewódzkich i największych miastach aglomeracji katowickiej oraz witryny internetowej uzupełnią bannery i czterokrotne rozesłanie wiadomości do użytkowników poczty elektronicznej na znanych portalach internetowych, a także klasyczne materiały promocyjne - foldery i ulotki.

Przygotowująca warstwę graficzną kampanii katowicka agencja Media Partner wykorzystała elementy dotychczasowych projektów promocyjnych Katowic, m.in. przedstawiające Spodek logo miasta, a także kolorystykę i elementy graficzne przygotowane w związku z projektem ESK 2016, m.in. utworzony z 36 pikseli znak serca w kolorowe linie.

Miasto na przygotowanie kampanii pozyskało 50-procentowe dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego - z puli środków na promocję kultury. Cały projekt kosztuje 1,1 mln zł. Hasłem "Miasto wielkich wydarzeń" Katowice posługują się od 2007 r. 

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odwołanie od decyzji administracyjnej. Najważniejsze informacje

Wiele życiowych spraw załatwianych jest decyzją administracyjną. Może to być np. zameldowanie na pobyt stały lub czasowy, przyznanie lub odmowa zasiłku rodzinnego, cofnięcie świadczeń z MOPS, przyjęcie lub nieprzyjęcie dziecka do przedszkola albo szkoły, określenie wysokości podatku od nieruchomości, pozwolenie na budowę, zajęcie pasa drogowego, zasiłków z tytułu choroby i macierzyństwa, świadczeń z ubezpieczeń społecznych.

Coraz więcej Polaków regularnie podróżuje koleją. Dokąd i jak często jeździmy pociągiem?

Kolej w Polsce przeżywa rozkwit – w ubiegłym roku odnotowano rekordową liczbę przejazdów. Aż 45% Polaków deklaruje sympatię do tego środka transportu, szczególnie młodzi (16–24 lata) i mieszkańcy Pomorza, którzy podróżują średnio 33 razy rocznie. Jaka jest najczęściej uczęszczana trasa? W jakie dni Polacy najczęściej kupują bilety? Jaki rodzaj pociągu preferują?

Renta wdowia. 320 tys. osób już otrzymało świadczenia. Sprawdź, czy też możesz dostać

Już 320 tys. osób otrzymało świadczenia w ramach renty wdowiej z ZUS. Wnioski nadal można składać. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że dzięki rencie wdowiej świadczeniobiorcy zyskają średnio 358,27 zł.

Próg zaostrzony z 50 proc. do 25 proc. Nowe przepisy MEN zmieniają wszystko w szkołach

Istotne zmiany przepisów dla uczniów zakłada nowy projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej, który został już skierowany do konsultacji. Będą surowsze zasady w szkołach. Projekt zakłada m.in., że uczeń nie będzie klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich przedmiotów, gdy przekroczy próg 25 proc. nieobecności nieusprawiedliwionej.

REKLAMA

Od marzeń do nauki – po co naprawdę Sławosz Uznański – Wiśniewski poleciał w kosmos?

Śledzimy media społecznościowe, zdjęcia Ziemi z orbity i codzienne relacje Sławosza Uznańskiego-Wiśniewskiego z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Ale za tą medialną euforią kryje się znacznie więcej niż symboliczny gest. Co z tego lotu wynika dla Polski? Jakie są realne, wymierne korzyści dla gospodarki, nauki i przemysłu?

Pensje w samorządach z wyrównaniem. Czy również dla byłych pracowników?

Nowelizacja rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych zaczęła obowiązywać od 14 czerwca 2025 r. Nowe stawki wynagrodzeń będą należne pracownikom z wyrównaniem od 1 marca 2025 r.

Stacje hydrologiczne odnotowują rekordy dobowego opadu deszczu. Ulewy w całym kraju

Aż jedenaście stacji hydrologicznych zanotowało opad dobowy wyższy niż dotychczasowa maksymalna suma dobowa - wynika z danych Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej. Dwukrotnie wyższy poziom odnotowano na trzech stacjach, na jednej - trzykrotnie wyższy.

„Jak mogliśmy do tego dopuścić?” – dramatyczny stan zdrowia dzieci w jednym z najbogatszych krajów

W ostatnich latach znacznie pogorszył się stan zdrowia dzieci w jednym z najbogatszych krajów świata. Z najnowszego raportu wynika, że najmłodsi chorują i umierają tam częściej niż ich rówieśnicy w innych wysoko rozwiniętych państwach. Główne przyczyny to wypadki, przemoc i choroby cywilizacyjne, ale nie tylko.

REKLAMA

Patrz na skład! Ogólnopolska kampania o świadomej suplementacji

Jak często poświęcamy chwilę, by sprawdzić skład na etykiecie? Kampania „Patrz na skład” zachęca do zastanowienia się nad naszymi codziennymi decyzjami i promuje świadome podejście do suplementacji.

Segregacja odpadów to za mało. Ekspert: "Najlepsze śmieci to te, które nigdy nie powstały"

Dlaczego recykling nie wystarczy? Jakie błędy popełniamy w gospodarowaniu bioodpadami? I co musi się zmienić, by Polska była gotowa na gospodarkę obiegu zamkniętego? O tym wszystkim opowiada Michał Paca – ekspert ds. gospodarki odpadami i zrównoważonego rozwoju.

REKLAMA