REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obradowała Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Wykaz certyfikatów uprawniających do wykonywania kontroli projektów i systemów teleinformatycznych, sprawna komunikacja służb ratowniczych obsługujących numery alarmowe - to jedne z wielu obszarów zmian w przepisach, uzgodnione przez Komisję Wspólną Rządu i Samorządu Terytorialnego.

Na dzisiejszym (28 lipca br.) posiedzeniu Komisja Wspólna przyjęła także projekt rozporządzenia regulującego kwestie opieki nad rodziną przez osoby objęte zasadniczą służbą wojskową. Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego uzgodniła 35 propozycji zmian w prawie oraz sprawy dodatkowe, w tym 3 projekty rozporządzeń przygotowane przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Przyjęte przez Komisję Wspólną akty prawne, opracowane w resorcie MSWiA - poniżej.

REKLAMA

REKLAMA

Projekt rozporządzenia w sprawie wykazu certyfikatów uprawniających do prowadzenia kontroli projektów informatycznych i systemów teleinformatycznych - skierowany jest do osób ubiegających się o uzyskanie statusu kontrolera projektów i systemów teleinformatycznych. Przepisy będą określać warunki (wykaz certyfikatów) jakie będą wymagane od kandydata na kontrolera. Od osób ubiegających się o status kontrolera projektów i systemów teleinformatycznych będzie wymagana m.in. odpowiednia wiedza w zakresie audytu systemów teleinformatycznych. Certyfikaty są skierowane do osób zarządzających i oceniających systemy bezpieczeństwa informacji.

Zaaprobowany przez Komisję Wspólną projekt rozporządzenia MSWiA w sprawie centralnego punktu systemu centrów powiadamiania ratunkowego oraz punktów centralnych służb reguluje organizację i funkcjonowanie tzw. "centralnego punktu systemu centrów powiadamiania ratunkowego" oraz punktów centralnych służb ratowniczych i porządku publicznego, obsługujących numery alarmowe: 112, 997, 998 i 999. Przepisy ujęte w projekcie rozporządzenia mają na celu poprawę bezpieczeństwa obywateli dzięki usprawnieniu komunikacji pomiędzy służbami ratownictwa oraz porządku publicznego, przyjmującymi i obsługującymi zgłoszenia na numery alarmowe.

"Centralny punkt systemu centrów powiadamiania ratunkowego" umożliwi lepszy przepływ informacji oraz danych do centrów powiadamiania ratunkowego oraz jednostek służb, obsługujących zgłoszenia kierowane na numery alarmowe.

REKLAMA

Projekt rozporządzenia MSWiA w sprawie orzekania o konieczności sprawowania przez osobę podlegającą obowiązkowi odbycia zasadniczej służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny określa sposób postępowania w sprawach orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny (niezdolnym do pracy i samodzielnej egzystencji) przez osobę podlegającą obowiązkowi zasadniczej służby wojskowej. W rozporządzeniu określono także szczegółowo dokumenty, jakie są wymagane do złożenia wniosku o uznanie konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny (np. oświadczenie o braku innych pełnoletnich osób, które mogłyby sprawować opiekę, oświadczenie woli wyrażające zgodę na chęć zajęcia się osobą wymagającą stałej opieki).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas lipcowego posiedzenia Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego przyjęła również propozycje ustaw i innych aktów prawnych przygotowywanych przez rząd, w tym m.in.:

- propozycje Ministerstwa Edukacji Narodowej: np. Projekt rozporządzenia w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach: drukarz, introligator, mechanik maszyn i urządzeń drogowych, technik administracji, technik drogownictwa, technik ekonomista, technik ochrony fizycznej osób i mienia, technik pojazdów samochodowych, technik poligraf i technik turystyki wiejskiej;

- propozycje Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego: np. Projekt rozporządzenia w sprawie dotacji przyznawanym niepublicznym szkołom artystycznym;

- propozycje Ministerstwa Środowiska: np. Projekt rozporządzenia w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;

- propozycje Ministerstwa Infrastruktury: np. Projekt rozporządzenia w sprawie ustalenia granicy portu morskiego w Kamieniu Pomorskim od strony lądu;

- propozycje Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej: np. Projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego trybu przyznawania zasiłku dla bezrobotnych, stypendium i dodatku aktywizacyjnego.

Spotkaniu Komisji Wspólnej ze strony rządowej przewodniczył Jerzy Miller, minister spraw wewnętrznych i administracji wraz z wiceministrem Tomaszem Siemoniakiem, sekretarzem stanu w MSWiA. Obrady poprowadził także współprzewodniczący ze strony samorządowej - Piotr Uszok, prezydent Katowic i sekretarz Zarządu Unii Metropolii Polskich.

W trakcie posiedzenia minister Jerzy Miller wręczył nominację na stanowisko współprzewodniczącej Zespołu do spraw Systemu Finansów Publicznych, wchodzącego w skład Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Nominację na to stanowisko otrzymała Hanna Majszczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, zastępując dotychczasową wiceminister Elżbietę Suchocką-Roguską.

Kolejne spotkanie Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego zaplanowano jak co miesiąc, na ostatnią środę sierpnia - 25.08.2010 r.

Zapisz się na newsletter
Śledź na bieżąco nowe inicjatywy, projekty i ważne decyzje, które wpływają na Twoje życie codzienne. Zapisz się na nasz newsletter samorządowy.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Sektor publiczny
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
E-Doręczenia wkraczają w nową fazę. Sprawdź, kiedy papierowe awiza przejdą do historii [Harmonogram]

Jak wynika z komunikatu Poczty Polskiej, już ponad dwa miliony Polaków, firm i instytucji korzysta z systemu e-Doręczeń. Z czego, aż 75 proc. z nich założyło swoje skrzynki w tym roku. Czym są e-Doręczenia i e-Polecone?

Nowy system opłat za odpady: krok w stronę ekologii czy powrót do dawnych problemów?

Resort klimatu i środowiska zapowiada zmiany, które mają umożliwić gminom różnicowanie wysokości opłat za odpady w zależności od ich masy oraz jakości segregacji. Pomysł, choć zgodny z europejskim trendem "płać za to, co wyrzucasz", budzi jednak wątpliwości – zwłaszcza wśród samorządów, które obawiają się skutków ubocznych w postaci wzrostu kosztów i nielegalnego pozbywania się odpadów.

Wielki Wrocław. Decyzja państwowa, nie lokalna fanaberia. Kiedy nastąpi formalne rozszerzenie granic miasta?

Wrocław nie mieści się już w sobie. Oficjalnie żyje w nim 670 000 mieszkańców, ale w rzeczywistości – według badań miasta i uniwersytetu – blisko 900 000. To różnica, która decyduje o wszystkim: o liczbie szkół, o subwencjach, o liniach tramwajowych i o tym, ile karetek może ruszyć w drogę. Przez statystyczne złudzenie miasto wygląda na mniejsze, niż jest. A państwo udaje, że tego nie widzi.

Będą szkolenia dla samorządów dot. adaptacji do zmian klimatu. Ankieta do 14 listopada 2025 r.

Będą szkolenia dla samorządów dotyczące adaptacji do zmian klimatu. IOŚ-PIB rusza z konsultacjami szkoleń. Specjalna ankieta dostępna jest do 14 listopada 2025 r.

REKLAMA

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

Łatwiejszy obieg dokumentów związanych z budowami

Czy to możliwe, by było mniej papierów, a więcej spraw online w administracji budowlanej? Okazuje się, że tak – urzędy w Polsce zyskają nowoczesne narzędzia, które to umożliwią. Zmienione usługi SOPAB i e-Budownictwo uproszczą obsługę spraw – od wniosków po decyzje i podgląd statusu sprawy. Projekt jest finansowany z Funduszy Europejskich i stanowi element cyfryzacji usług publicznych.

MSWiA: zmienimy przepisy o budżecie obywatelskim

Wprowadzenie obowiązku konsultowania z mieszkańcami uchwał określających tryb i zasady realizacji budżetu obywatelskiego oraz dopuszczenie realizacji zadań wieloletnich zapowiada Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Prace nad zmianami legislacyjnymi ma prowadzić Komitet do spraw Pożytku Publicznego.

Rada Ministrów przyjęła zmiany w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026

Do końca 2025 r. część środków planowanych na realizację inwestycji budowlanych będzie można przeznaczyć na zakup sprzętu lub wyposażenia – wynika z przyjętych przez rząd zmian w Programie Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej.

REKLAMA

NIK: Samorządy przegrały walkę o poprawę jakości powietrza

Działania skontrolowanych przez NIK samorządów na rzecz wdrożenia uchwał antysmogowych, mających poprawić jakość powietrza, okazały się nieskuteczne - poinformowała NIK. Przy obecnym tempie wymiany kotłów ich likwidacja w gminach może zająć od 2 do 24 lat.

MKiŚ: Nowelizacja ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [Projekt]

Nowe regulacje poprawią jakość systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz będą wspierać mieszkańców w prawidłowej segregacji i ograniczaniu ilości wytwarzanych odpadów. Dzięki nim gminy zyskają więcej narzędzi do motywowania mieszkańców do segregacji, na przykład poprzez obniżanie opłat czy rozszerzenie katalogu ulg i zwolnień.

REKLAMA