Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym - podpisana
REKLAMA
Chodzi o sześć wag stacjonarnych. W ten sposób Inspekcja będzie mogła dbać o przejęte mienie i je serwisować.
REKLAMA
Nowela przewiduje ponadto, że konserwacja, naprawa i bieżące utrzymanie wag będą finansowane z budżetu państwa.
Zgodnie z prawem, tylko Inspekcja może kontrolować, czy tiry, którymi wozi się towary po polskich drogach, nie przekraczają dopuszczalnej masy całkowitej i nie mają zbyt dużego nacisku osi pojazdów na drogę.
REKLAMA
Z sześciu przejmowanych wag jedynie dwie są sprawne. W 2001 r. same wagi oddano wojewodom, wydzielając je z należących do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad stacji do ważenia pojazdów. Wojewodowie nie byli jednak w stanie wygospodarować ze swoich budżetów pieniędzy na remonty i bieżące utrzymanie tych urządzeń.
Oprócz stacjonarnych wag należących do wojewodów, niektóre miasta, m.in. Wrocław, założyły wagi na trasach wjazdowych. Jeśli tir jest przeładowany, informacja o tym i jego numer rejestracyjny trafiają do Inspekcji, która może ukarać przewoźnika.
REKLAMA
REKLAMA