| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Opis i wartościowanie stanowisk pracy w służbie cywilnej

Opis i wartościowanie stanowisk pracy w służbie cywilnej

Nowe zarządzenie Prezesa Rady Ministrów reguluje dokonywanie opisów i wartościowanie stanowisk pracy w służbie cywilnej.

Opis stanowiska pracy sporządza się dla każdego stanowiska pracy w służbie cywilnej. W treści umieszcza się: zadania, wymagane kompetencje, kwalifikacje i zakres odpowiedzialności.

Za sporządzanie opisu stanowiska pracy w urzędzie odpowiada reprezentujący pracodawcę. Kierujący komórką przygotowuje projekty opisów podległych mu stanowisk i przedstawia je do zatwierdzenia reprezentującemu pracodawcę. Ten ostatni może wyznaczyć do weryfikacji i zatwierdzenia opisu stanowiska inną osobę ale nawet wtedy to on odpowiedzialny będzie za zapoznanie pracownika z zatwierdzonym opisem tego stanowiska.

W przypadku stanowiska dyrektora generalnego urzędu obowiązki reprezentującego pracodawcę przejmuje kierownik urzędu.

W załączniku do zarządzenia zawarte zostały wzory opisów stanowisk pracy osobno dla wyższych stanowisk pracy i osobno dla stanowisk pozostałych.

Każde stanowisko pracy w służbie cywilnej podlega wartościowaniu metodą analityczno-punktową, którego dokonuje w zależności od liczby pracowników zespół wartościujący lub osoba reprezentująca pracodawcę.

Zespól składa się z co najmniej 5 osób i co ważne, członkiem zespołu nie może być audytor wewnętrzny ani też osoba zatrudniona w komórce organizacyjnej do spraw audytu wewnętrznego.

W przypadku dyrektora generalnego urzędu, wartościowanie przeprowadza zewnętrzny zespół powołany przez szefa Służby Cywilnej.  

Zarządzenie Nr 1 Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2011 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej (M.P. z 19 stycznia 2011 Nr 5, Poz. 61) wejdzie w życie 3 lutego 2011 r.

Tym samym moc obowiązująca utraci zarządzenie nr 81 Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2007 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej (M. P. Nr 48, poz. 566 oraz z 2008 r. Nr 15, poz. 163).

Wejście w życie zarządzenia nie spowoduje konieczności ponownego sporządzania opisów i przeprowadzania wartościowania stanowisk pracy niebędących wyższymi stanowiskami w służbie cywilnej, w odniesieniu do których czynności te zostały zakończone przed dniem wejścia w życie zarządzenia.

Czytaj także: Kolejne umowy o pracę w służbie cywilnej>>

samorzad.infor.pl

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Compliance 2020

Eksperci portalu infor.pl

Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK)

Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców to nowoczesna firma outsourcingowa, która świadczy kompleksowe usługi dla firm z branży TSL.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »