| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Sektor publiczny > Wiadomości > Opis i wartościowanie stanowisk pracy w służbie cywilnej

Opis i wartościowanie stanowisk pracy w służbie cywilnej

Nowe zarządzenie Prezesa Rady Ministrów reguluje dokonywanie opisów i wartościowanie stanowisk pracy w służbie cywilnej.

Opis stanowiska pracy sporządza się dla każdego stanowiska pracy w służbie cywilnej. W treści umieszcza się: zadania, wymagane kompetencje, kwalifikacje i zakres odpowiedzialności.

Za sporządzanie opisu stanowiska pracy w urzędzie odpowiada reprezentujący pracodawcę. Kierujący komórką przygotowuje projekty opisów podległych mu stanowisk i przedstawia je do zatwierdzenia reprezentującemu pracodawcę. Ten ostatni może wyznaczyć do weryfikacji i zatwierdzenia opisu stanowiska inną osobę ale nawet wtedy to on odpowiedzialny będzie za zapoznanie pracownika z zatwierdzonym opisem tego stanowiska.

W przypadku stanowiska dyrektora generalnego urzędu obowiązki reprezentującego pracodawcę przejmuje kierownik urzędu.

W załączniku do zarządzenia zawarte zostały wzory opisów stanowisk pracy osobno dla wyższych stanowisk pracy i osobno dla stanowisk pozostałych.

Każde stanowisko pracy w służbie cywilnej podlega wartościowaniu metodą analityczno-punktową, którego dokonuje w zależności od liczby pracowników zespół wartościujący lub osoba reprezentująca pracodawcę.

Zespól składa się z co najmniej 5 osób i co ważne, członkiem zespołu nie może być audytor wewnętrzny ani też osoba zatrudniona w komórce organizacyjnej do spraw audytu wewnętrznego.

W przypadku dyrektora generalnego urzędu, wartościowanie przeprowadza zewnętrzny zespół powołany przez szefa Służby Cywilnej.  

Zarządzenie Nr 1 Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2011 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej (M.P. z 19 stycznia 2011 Nr 5, Poz. 61) wejdzie w życie 3 lutego 2011 r.

Tym samym moc obowiązująca utraci zarządzenie nr 81 Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 sierpnia 2007 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej (M. P. Nr 48, poz. 566 oraz z 2008 r. Nr 15, poz. 163).

Wejście w życie zarządzenia nie spowoduje konieczności ponownego sporządzania opisów i przeprowadzania wartościowania stanowisk pracy niebędących wyższymi stanowiskami w służbie cywilnej, w odniesieniu do których czynności te zostały zakończone przed dniem wejścia w życie zarządzenia.

Czytaj także: Kolejne umowy o pracę w służbie cywilnej>>

samorzad.infor.pl

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Compliance 2020

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Szymański

Doradca podatkowy z Departamentu Kontroli Podatkowych Mariański Group Kancelaria Prawno-Podatkowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »