Od 9 czerwca Profil Zaufany ePUAP
REKLAMA
Rozporządzenia są aktami wykonawczymi do znowelizowanej ustawy o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne, która wprowadziła nową metodę potwierdzania tożsamości w systemach administracji publicznej – Profil Zaufany ePUAP (PZ).
REKLAMA
REKLAMA
Profil Zaufany to zestaw informacji identyfikujących i opisujących osobę będącą użytkownikiem konta na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Aby korzystać z tej bezpłatnej formy podpisu elektronicznego wystarczy zalogować się na www.epuap.gov.pl, zarejestrować się, a następnie złożyć wniosek o Profil Zaufany ePUAP i osobiście potwierdzić swoje dane osobowe w jednostkach będących Punktami Potwierdzeń (tj. oddziały ZUS, urzędy skarbowe, urzędy wojewódzkie oraz konsulaty). Ta bezpłatna i prosta metoda uwierzytelnienia będzie wygodną alternatywą wobec odpłatnego podpisu elektronicznego w kontaktach z administracją publiczną.
Pojawienie się nowego narzędzia uwierzytelniania obywateli w administracji wraz z rosnącą liczbą usług na platformie ePUAP znacznie spopularyzuje możliwość załatwiania spraw w urzędach drogą elektroniczną. Wykorzystując Profil Zaufany obywatele będą mogli załatwić sprawy administracyjne (np. wnoszenie podań, odwołań, skarg) drogą elektroniczną bez konieczności wizyty we właściwym urzędzie.
Czytaj także: Warunki korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP)>>
epuap.gov.pl
REKLAMA
REKLAMA